Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka pracy z uczniem w grupie zróżnicowanej PS-PES.MSVIII.2STP
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2024/2025

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: Projekt-W1, W2, W3, U1
Projekt-W4, U2, U3, K1
Aktywność własna studenta podczas dyskusji panelowej-K1, K2
Metody i kryteria oceniania:

zaliczenie CA: Aktywność na zajęciach i frekwencja (20%);

projekt (80%): kryteria oceny projektu: bdb 100-95% db+ 90-85% db 80% dst+ 75% dst 70%; co najmniej dst

Zakres tematów:

1.Wybrane teorie dydaktyki ogólnej i specjalnej ze szczególnym uwzględnieniem heterogenicznej istoty trudności w uczeniu się zdolności, osiągnięć, interakcji społecznych: pedagogika profilaktyczna Klauera, ortodydaktyka Bleidicka i Heckela, koncepcja rozszerzania własnego świata Begemanna, dydaktyka sensowego i zróżnicowanego poznawania rzeczywistości Nestlego, koncepcja lekcji zorientowanej na strukturę i poziom Kutzera i Probsta, koncepcja nauczania budującego świadomość Hillera.

2.Indywidualne style uczenia się oraz style poznawcze i ich znaczenie dla osiągnięć ucznia.

3.Systemowo-konstruktywistyczne zasady i strategie nauczania wspierającego rozwój i uczenie się.

4.Moduły jednostki lekcyjnej wspierającej uczenie się i rozwój.

5.Wsparcie pedagogiczne nauczyciela w pracy dydaktyczno-wychowawczej z grupą zróżnicowaną uczniów a system edukacji (szkoła zwykła, oferująca intensywną pomoc w nauce, integracyjna, specjalna).

6.Poza specjalne potrzeby edukacyjne ucznia – uniwersalne projektowanie w edukacji i zarządzanie różnorodnością w klasie.

7.Klimat szkoły i klasy szkolnej – pojęcie, charakterystyka, ocena zjawiska, wpływ nauczyciela i ucznia, znaczenie współpracy z rodzicami, sposoby badania zjawiska.

8.Efektywne sposoby pracy nauczyciela z uczniami w grupie zróżnicowanej: autoprezentacja, struktura grupy, rozwijanie pozytywnych relacji między nauczycielem a uczniem, skutecznej komunikacji, radzenie sobie z konfliktami, stresem i napięciem, rozwijanie współpracy w grupie.

9.Planowanie zajęć wychowawczych służących kształtowaniu integracji w grupie dzieci i uczniów (rozwijanie zdolności dawania i dzielenia się z innymi; rozwijanie integracji grupy dziecięcej poprzez poznanie i akceptację siebie oraz innych; kształtowanie u dzieci poczucia odpowiedzialności, współpracy, samoświadomości, akceptacji różnic między ludźmi).

Metody dydaktyczne:

prezentacja multimedialna

e-learning

burza mózgów

metoda problemowa

dyskusja panelowa

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Piotr Gindrich 10/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0