Literatura obowiązkowa
Pozycje zwarte i ciągłe
1. Białoskórska, J. (1997). Diagnoza i usprawnianie funkcjonowania wzrokowego w pierwszym roku życia dziecka. W: Rewalidacja nr 1, Warszawa, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno - Pedagogicznej MEN.
2. Czerwińska, K. (2006). Wpływ stymulacji na rozwój widzenia u dzieci z niepełnosprawnością wzrokową pochodzenia mózgowego w wieku 0-6 lat. W: Człowiek, niepełnosprawność, społeczeństwo, nr 2 (4) 2006. Warszawa ,APS.
3. Ćwiczenia stymulujące wzrok. Podręcznik do pracy z głuchoniewidomymi niemowlętami, małymi dziećmi i dziećmi w wieku przedszkolnym. (1995). Warszawa, TPG.
4. Fellows, R.R, Leguire, L.E, Rogers, G.L, Brenner, D.L. (1991). Teoretyczne założenia stymulowania wzroku. Materiały Tyflologiczne nr 7, Warszawa, PZN.
5. Model INSITE - Model wczesnej interwencji przeprowadzanej w domu. Program dla dzieci od 0 do 6 lat z niepełnosprawnościami sensorycznymi i dodatkowymi uszkodzeniami. Tom II. Część 3: Wzrok (2008). Laski, Towarzystwo Opieki nad Ociemniałymi.
6. Smoleń, H. (2000). Rozwijanie umiejętności widzenia z wykorzystaniem podświetlanego stolika. W: Walczak, G. (red) - Metody i formy wczesnej rehabilitacji dzieci z uszkodzonym wzrokiem (wybrane zagadnienia). Warszawa, WSPS.
7. Walczak, G. (1998). Stymulacja umiejętności widzenia słabo widzących dzieci w wieku 0-3 roku życia. Poradnik. Warszawa, WSiP.
8. Walkiewicz - Krutak, M. (2008). Usprawnianie widzenia małych dzieci słabowidzących. W: Szkoła Specjalna nr 1/2008, Warszawa, APS.
9. Walkiewicz, M. (2000). Program Lilli i Gogo. Na podstawie instrukcji Autorki - Gertrude Jaritz i własnych doświadczeń. W: Walczak, G. (red) - Metody i formy wczesnej rehabilitacji dzieci z uszkodzonym wzrokiem (wybrane zagadnienia). Warszawa, WSPS.
10. Walkiewicz, M. (2002). Funkcjonalna ocena wzroku i proces wspomagania rozwoju widzenia u dzieci słabo widzących. Warszawa, APS.
11. Walkiewicz, M. (2005). Model programu wspomagania rozwoju widzenia dzieci z zaburzeniami widzenia. W: Szkoła specjalna nr 2/2005, Warszawa, APS.
|