Literatura: |
Bąbel P., Wiśniak M., 2015, 12 zasad skutecznej edukacji. Czyli jak uczyć, żeby nauczyć. Sopot: GWP.
Chrzanowska I., 2015, Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, Kraków: Impuls.
Eckert U., 1997, Pedagogika niesłyszących i słabosłyszących – surdopedagogika w: Pedagogika specjalna, red. W. Dykcik. Poznań.
Filipiak E., Mroczkowski A., 2014, Edukacja szkolna i pozaszkolna. Wczesna faza dorastania, [w:] A.I. Brzezińska (red.), Niezbędnik Dobrego Nauczyciela, seria III: Edukacja w okresie dzieciństwa i dorastania, Tom 5, Warszawa: IBE.
Filipiak E., Szymczak J., 2014, Edukacja szkolna. Środkowy wiek szkolny,[w:] A.I. Brzezińska (red.),Niezbędnik Dobrego Nauczyciela, seria III :Edukacja w okresie dzieciństwa i dorastania, Tom 4, Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
Głodkowska J., 2012, (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Podręcznik akademicki, Warszawa: Wyd. APS.
Góralówna M,. Hołyńska B., 1984, Rehabilitacja małych dzieci z wadą słuchu. Warszawa: PZWL.
Grzegorzewska M., 1964, Pedagogika specjalna. Warszawa: PIPS.
Huget P., 2007, Od dzieciństwa do młodości. Psychologiczno-pedagogiczne podstawy kształcenia nauczyciela polonisty, Kraków.
Janus–Sitarz A., (red.), 2004, Polonista w szkole. Podstawy kształcenia nauczyciela polonisty, Kraków.
Janus–Sitarz A., (red.), 2004,Przygotowanie ucznia do odbioru różnych tekstów kultury, Kraków.
Janus–Sitarz A., (red.), 2010, Edukacja polonistyczna wobec trudnej współczesności, Kraków.
Janus–Sitarz A. (red.), 2005, Doskonalenie warsztatu nauczyciela polonisty, Kraków.
Janus–Sitarz A., 2009, Przyjemność i odpowiedzialność w lekturze. O praktykach czytania literatury w szkole. Konstatacje, oceny, propozycje, Kraków.
Maternicki J., (red.), 2004, Współczesna dydaktyka historii. Zarys encyklopedyczny dla nauczycieli i studentów, Warszawa.
Polański E., 1987, Dydaktyka ortografii i interpunkcji, Warszawa.
Siwek H., 2005, Dydaktyka matematyki. Teoria i zastosowania w matematyce szkolnej, Warszawa: WSiP.
Włodarczyk A., 2007, Styl terapeutyczny w pracy nauczyciela polonisty, Kraków.
Zaremba D., 2006, Podstawy nauczania matematyki, czyli jak przybliżyć matematykę uczniom, Warszawa: Wydawnictwo Naukowo-Techniczne.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej.
|