Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Grafika użytkowa H-GU-ETR-1S.2
Laboratorium (LB) Semestr letni 2024/2025

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: Projekt zaliczeniowy (zamieszczany w zadaniu w aplikacji MS Teams)– W01, W02, W03, U01, K01, K02
Literatura:

1. Dzikowska E. , Rozmowy z mistrzami grafiki, Izabelin 2011.

2. Henryk Tomaszewski, red. A. Szewczyk, Warszawa, 2014.

3. Hoffman H., Łukaszewski B., Olszewski A., Forma plastyczna. Teoria i praktyka, Radom 2007.

4. http://historiasztuki.com.pl/NOWA/30-00-01-KOLOR.php#up

5. Knorowski M., 1996, Plakat polski [w:] Muzeum ulicy: plakat polski w kolekcji Muzeum Plakatu w Wilanowie, red. K. Spiegel, Warszawa 1996.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W01 - Student zna podstawową terminologię naukową z zakresu teorii barw, kompozycji i zasad projektowania – K_W02

W02 - Student ma podstawową wiedzę o historii grafiki polskiej – K_W01, K_W06

W03 - Student ma wiedzę o zasadach tworzenia sytemu identyfikacji wizualnej organizacji – K_W14, K_W15

Umiejętności:

U01 - Student umie w pracy indywidualnej oraz zespołowej analizować, interpretować oraz krytycznie oceniać wybrane projekty graficzne – K_U01, K_U02, K_U06

U02 - Student potrafi opracować, wizualizować dane z wykorzystaniem programu Canva - K_U03, K_U04

Kompetencje:

K01 - Student potrafi pracować w grupie, tworząc projekt zaliczeniowy – K_K02

K02 - Student uczestniczy w różnorodnych formach życia kulturalnego, promujących grafikę projektową oraz jest świadomy autorstwa projektów książek, plakatów, czy systemów identyfikacji wizualnej, które są dla niego interesujące - K_K04

Metody i kryteria oceniania:

Metody – ocena projektu zaliczeniowego, aktywności na zajęciach.

Ocena wykonania zadań związanych z realizacją kolejnych tematów zgodnie z ogólnymi kryteriami wskazanymi w procedurze wydziałowej.

Kryteria szczegółowe są podawane Studentom na początku zajęć.

Zakres tematów:

1-2. Znaczenie kolorów używanych w komunikacji wizualnej

3-4. Wykorzystanie teorii barw w komunikacji wizualnej

5-6. Wizualna identyfikacja organizacji

7. Wizytówka – element identyfikacji wizualnej (corporate design)

8. Projekt infografiki o wizualnej identyfikacji organizacji

9. Henryk Tomaszewski – mistrz mistrzów

10. Projekty okładek Henryka Tomaszewskiego

11. Historia plakatu polskiego

12. Andrzej Pągowski, Ryszard Kajzer, Joanna Górska i Jerzy Skakun (Homework) – sylwetki polskich plakacistów młodego pokolenia

13. Polski plakat filmowy – historia i tendencje

14-15. Zapoznanie z możliwościami projektowymi w programie Canva

Metody dydaktyczne:

- dyskusja

- metoda problemowa

- objaśnienie lub wyjaśnienie

- wizualizacja informacji

- prezentacja multimedialna

- aktywne metody nauczania Learning-by-doing

Laboratorium prowadzone w formie wideokonferencji w aplikacji MS Teams.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Elwira Bolek 12/12 szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Elwira Bolek 12/12 szczegóły
3 (brak danych), (sala nieznana)
Elwira Bolek 11/12 szczegóły
4 (brak danych), (sala nieznana)
Elwira Bolek 12/12 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0