Literatura obowiązkowa
1. Adaszyńska, E. (2017). Projektowanie uniwersalne – dostępność i uczestnictwo dla wszystkich. Uniwersytet Zielonogórski, 2, 16–18.
2. Chimicz D. (2020). Wykorzystanie technologii wspomagających uczniów z niepełnosprawnościami w edukacji włączającej. [w:] „Szkoła specjalna”, 3 (304): 175-187, DOI: 10.5604/01.3001.0014.2357, ISSN 0137-818X
3. Chimicz, D, Prokopiak A. (2021). Koncepcja projektowania uniwersalnego w edukacji. [w:] „Szkoła Specjalna” 1(307): 28-38.
4. Chrzanowska, I., Szumski, G. (red.) (2019). Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole. Warszawa: Wydawnictwo FRSE.
5. Edukacja dla wszystkich – ramy rozwiązań legislacyjno-organizacyjnych na rzecz wysokiej jakości kształcenia włączającego dla wszystkich osób uczących się (2020). MEN, Warszawa.
6. Grygier, U. (2019). Edukacja włączająca w aspekcie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego. Z doświadczeń szkoły, Warszawa: ORE.
7. Sipowicz, K., Pietras, T. (2017). Wprowadzenie do pedagogiki inkluzyjnej/włączającej. Wrocław: Continuo.
8. Szczepkowska, K. (2019). Edukacja włączająca w szkole – szanse i wyzwania, Warszawa: ORE.
Literatura uzupełniająca
1. CAST (2018). Universal Design for Learning Guidelines, wersja 2.2: http://udlguidelines.cast.org.
2. Centre for Applied Special Technology (CAST) (2014). CAST Timeline: CAST through the years: One mission, many innovations, http://www.cast.org.
3. Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna. Jak organizować edukację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? Przewodnik (2010). Warszawa: MEN.
4. Skałbania, B., Babiarz, M.Z. (2018). Edukacja włączająca jako przestrzeń dla rozwoju czy ryzyko wykluczenia i marginalizacji ucznia? Student Niepełnosprawny. Szkice i Rozprawy, 18(11), 17–27.
5. Ślusarczyk, C. (2013). Projektowanie uniwersalne jako sposób na tworzenie warunków do edukacji włączającej w szkołach wyższych. E-mentor, 5(52), 65–68.
6. The Principles of Universal Design (1997). NC State University. http://www.design.ncsu.edu.
7. Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, Dz.U. 2019 poz. 1696. http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20190001696
8. Wilkoff, W.L., Abed, L.W. (1994). Practising universal design: An interpretation of the ADA. New York: Van Nostrand Reinhold.
|