Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe PS-PRE.LSVI.SEM
Seminarium dyplomowe (SDYP) Semestr letni 2024/2025

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: W1, W2, praca pisemna
U1. przygotowanie narzędzia badawczego
U2. Praca pisemna
K1. Praca pisemna
K2 , praca pisemna
Literatura:

Literatura podstawowa:

Bedyńska S., Cypryańska M., Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego, Warszawa 2013.

Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 2016.

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2013.

Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 2016.

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 2010

Literatura dodatkowa:

Creswell J.W., Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków 2013.

Józefacka N.M., Kołek M.F., Arciszewska-Leszczuk A., Metodologia i statystyka. Tom I. Przewodnik naukowego turysty, Warszawa 2023.

Mullaney T.S., Rea Ch., Rozpoczynanie badań. Jak wybrać ciekawy temat badawczy, Warszawa 2023.

Efekty uczenia się:

W1. Absolwent zna i rozumie etapy badań pedagogicznych. Analizuje tematykę, cele i problemy badawcze. Uzasadnia właściwy dobór odpowiednich metod, technik i narzędzi badawczych K_W02, B.2.W2., D.1/E.1.W2., D.1/E.1.W3.

W2. Absolwent zna, rozumie i stosuje w pracy dyplomowej zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego K_W06 B.2.W2.

W3. Absolwent zna, analizuje i interpretuje problemy wychowawcze, edukacyjne i opiekuńcze, uzasadnia motywy i wzory ludzkich zachowań K_W02, B.2.W.3.

U1. Absolwent potrafi wykorzystywać wiedzę z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania, interpretowania i wyjaśniania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, podejmowanych w prowadzonych w ramach pracy dyplomowej badań K_U02 B.2.U1.

U2. Absolwent potrafi analizować przykłady badań, konstruuje i prowadzi proste badania pedagogiczne. Opracowuje i prezentuje wyniki, formułuje wnioski oraz postulaty dla praktyki pedagogicznej. K_U03, B.2.U6., B.2.U3.

K1. Absolwent jest gotów do wzbogacania własnych umiejętności psychopedagogicznych oraz twórczego poszukiwania metod wspomagania rozwoju człowieka K_K01, B.2.K3., D.1/E.1.K4.

Metody i kryteria oceniania:

Poprawność wykonania zadań:

- opracowanie rozdziału metodologicznego,

- rozpoczęcie i zakończenie badań,

- opracowanie wyników badań,

- zredagowanie rozdziału empirycznego, wstępu i zakończenia,

Zakres tematów:

Tematyka seminarium:

1. Wybór tematu badawczego.

2. Zasady przygotowania i pisania części teoretycznej pracy.

3. Podstawowe założenia przygotowania metodologicznej części pracy dyplomowej (poprawne sformułowanie celu, problemu i hipotez roboczych).

4. Przygotowanie narzędzi badawczych i przeprowadzenie badań.

5. Dobór metod statystycznych do uzyskanych danych empirycznych

6. Statystyczna analiza danych empirycznych

6. Wstęp i zakończenie w pracy dyplomowej

Metody dydaktyczne:

opis, pokaz, praca z użyciem komputera, prezentacja, objaśnienie, wykład problemowy, indywidualne konsultacje

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Andrzej Węgliński 10/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Ewa Trojanowska 8/ szczegóły
3 (brak danych), (sala nieznana)
Katarzyna Korona 9/ szczegóły
4 (brak danych), (sala nieznana)
Andrzej Chudnicki 1/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0