Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

CRM w logistyce E-LG-LS-O.28
Wykład (W) Semestr letni 2024/2025

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Dembińska I., Hołub J., Perenc J., Zarządzanie relacjami z klientem,Difin, Warszawa 2004.

2. Dyche J., CRM. Relacje z klientami, Helion, Gliwice 2002.

3. Fonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1999.

4. Furtak R., Marketing partnerski na rynku usług, PWE, Warszawa 2003.

5. Buttle F., Customer Relationship Management: Concepts and Technologies, Routledge 2019.

6. Pozycja on-line: C. Zerres, M. Zerres, R. Baran: Customer Relationship Management: https://mmimert.edu.in/images/digital-library/customer-relationship-management.pdf

Literatura uzupełniająca:

1. Mitręga M., Marketing relacji. Teoria i praktyka, Wydawnictwo. CeDeWu, Warszawa 2005.

2. Storbacka K., Lehtinen J. R., Sztuka budowania trwałych związków z klientami. CustomerRelationship Management, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Absolwent zna i rozumie:

KW_01 (podstawowe pojęcia, teorie i metody badawcze wyjaśniające złożone zależności między zjawiskami, procesami i podmiotami w logistyce

oraz możliwości ich zastosowania w praktycznej działalności logistycznej),

KW_03 (specyfikę przedsiębiorstw i procesów logistycznych oraz instytucji gospodarczych i społecznych, stanowiących ich otoczenie, w wymiarze

regionalnym, krajowym, UE i globalnym)

KW_09 (techniki informatyczno-komunikacyjne ICT wykorzystywane do rozwiązywania problemów logistycznych w aspekcie procesów zarządzania relacjami z klientem)

Umiejętności:

Absolwent potrafi:

KU_03 (prawidłowo przeprowadzić analizę wybranych obszarów funkcjonalnych przedsiębiorstwa oraz jego otoczenia konkurencyjnego i

makrootoczenia)

KU_05 (posługiwać się zaawansowanymi technikami pozyskiwania i przetwarzania informacji z uwzględnieniem najnowszych rozwiązań ICT)

KU_10 (planować i organizować pracę własną i pracę zespołu; współdziałać z innymi uczestnikami zespołów)

Kompetencje społeczne:

Absolwent jest gotów do:

KK_01 (krytycznej samooceny poziomu własnej wiedzy i umiejętności oraz ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego,

uzupełniania wiedzy i doskonalenia umiejętności)

KK_05 (myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy)

Metody i kryteria oceniania:

Ocena z egzaminu pisemnego (testu jednokrotnego wyboru).

Ocena końcowa = 100% oceny z egzaminu.

Punktacja:

0 - 10 pkt - ndst

11 - 12 - dst

13 - 14 - dst +

15 - 16 - db

17 - 18 - db+

19 - 20 - bdb.

Zakres tematów:

1. Istota i cele CRM.

2. Ewolucja koncepcji zarządzania relacjami z klientem.

3. Przedsiębiorstwo i klienci jako strony relacji.

4. Proces kształtowania lojalności klienta

5. Wybrane metody pozyskiwania lojalności klienta

6. Wsparcie informatyczne zarządzania relacjami z klientami - system informatyczny CRM.

7. Tradycyjne i nowoczesne kanały informacyjne wykorzystywane w CRM

8. Funkcje i strategie CRM

9. Obsługa i wsparcie klienta w CRM

10. Rozwiązania CRM dedykowane dla klientów utraconych

12. CRM jako zmiana sposobu funkcjonowania organizacji.

13. Korzyści i ograniczenia zastosowania CRM w przedsiębiorstwie.

Metody dydaktyczne:

Wykład konwersatoryjny, prezentacja multimedialna, dyskusja, Metody e-learningowe

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi wtorek (parzyste), 9:45 - 11:15, (sala nieznana)
Bartłomiej Zinczuk 65/100 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0