Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie E-LG-2N-SEM.2
Seminarium magisterskie (SM) Semestr letni 2024/2025

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 20
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura podstawowa:

Babbie, E. (2019). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA.

Gołębiewski, J. (2019). Systemy żywnościowe w warunkach gospodarki cyrkularnej. Studium porównawcze krajów Unii Europejskiej. Warszawa: Wydawnictwo SGGW.

Kowalczyk, S. (2016). Bezpieczeństwo i jakość żywności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA.

Kowalczyk, S. (2017). Wolny rynek a bezpieczeństwo żywności w epoce globalizacji. Roczniki Naukowe Ekonomii Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich, 104(4), s. 15-27.

Kowalska, A. (2019). Ekonomiczne problemy fałszowania żywności. Instrumenty przeciwdziałania. Lublin: Wydawnictwo UMCS. https://www.researchgate.net/publication/357795144_Ekonomiczne_problemy_falszowania_zywnosci_Instrumenty_przeciwdzialania

Krysztofiak, J., Pawlak, K., & Kołodziejczak, M. (2020). Regionalne zróżnicowanie problemu niedożywienia na świecie. Poznań: Uniwersytet Przyrodniczy.

Próchniewicz, K., & Srogosz, T. (2021). Od prawa do żywności do suwerenności żywnościowej: teoretycznoprawne i organizacyjne aspekty lokalnych systemów żywnościowych. Studia Prawno-Ekonomiczne, 118, 75-94.

Ratajczyk, M. (2021). Opakowanie jako narzędzie oddziaływania na nabywców. Zarządzanie opakowaniem w przedsiębiorstwie. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A.

Literatura uzupełniająca:

Kowalska, A., Ratajczyk, M., Manning, L., Bieniek, M., & Mącik, R. (2021). “Young and Green” a Study of Consumers’ Perceptions and Reported Purchasing Behaviour towards Organic Food in Poland and the United Kingdom. Sustainability, 13 (23), 13022.

Wojciechowska-Solis, J., Kowalska, A., Bieniek, M., Ratajczyk, M. & Manning, L. (2022). Comparison of the Purchasing Behaviour of Polish and United Kingdom Consumers in the Organic Food Market during the COVID-19 Pandemic. Int. J. Environ. Res. Public Health, 19 (3), 1137. https://doi.org/10.3390/ijerph19031137

Kowalski, J., & Kowalska, A. (2022). The realization of the human right to food: preliminary remarks on assessing food security. Przegląd Prawno-Ekonomiczny. https://doi.org/10.31743/ppe.13009

Krok, E. (2015). Budowa kwestionariusza ankietowego a wyniki badań. Zeszyty Naukowe. Studia Informatica / Uniwersytet Szczeciński, 37, 55-73.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

1. Student wyjaśnia podstawowe pojęcia z zakresu metodologii pracy naukowej

2. Student zna i stosuje podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego

3. Student zna zasady poprawnego projektowania badania naukowego

4. Student identyfikuje etyczne aspekty pisania pracy licencjackiej – ryzyko i konsekwencje popełnienia plagiatu

UMIEJĘTNOŚCI

1. Student określa zakres zadań i celów, które mają posłużyć realizacji przyjętego zakresu tematyki badawczej

2. Student rozwiązuje podstawowe problemy badawcze i organizacyjne związane z przygotowaniem pracy

3. Student stawia hipotezy badawcze i dokonuje ich weryfikacji

4. Student stosuje narzędzia informatyczne do redakcji i edycji tekstów naukowych, badawczych

5. Student dobiera i właściwie wykorzystuje krajowe i zagraniczne źródła literaturowe, w tym dziedzin korespondujących z tematem pracy

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

1. Student wykonuje swoje zadania oraz jest odpowiedzialny za swoje działania

2. Student rozumie potrzebę dokształcania się przez całe życie

3. Student przejawia potrzebę ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia

4. Student potrafi pracować indywidualnie oraz w grupie

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia seminarium jest:

a) obecność na zajęciach (student ma prawo do jednej nieobecności w semestrze);

b) przygotowanie do zajęć;

c) aktywność (uczestnictwo w dyskusji, przygotowanie prezentacji nt. związany w wybranym zagadnieniem związanym z

tematyką pracy);

Zaliczenie seminarium student uzyskuje na podstawie:

a) zatwierdzonego tematu i struktury pracy;

b) sporządzonej listy 5-10 pozycji literatury ściśle związanej z wybranym do analizy problemem badawczym;

c) opracowanych założeń badawczych.

Zakres tematów:

1. Metody i techniki realizacji prac badawczych w obszarze logistyki.

2. Zasady zbierania i porządkowania pozycji literatury ściśle związanych z tematyką pracy. Korzystanie z zasobów bibliotek, z baz typu Google Scholar i Scopus.

3. Ustalenie zainteresowań naukowych studentów i wybór tematu pracy dyplomowej.

4. Kompozycja pracy dyplomowej.

5. Metody badawcze stosowane w pracach magisterskich. Metoda kwestionariuszowa. Wywiad bezpośredni.

6. Podstawowe wymagania formalne i edytorskie.

7. Styl i język pracy.

8. Zasady przywoływania wykorzystywanych źródeł oraz sporządzania przypisów, wykazów tabel i rysunków, opracowywania załączników do pracy.

9. Etyka w badaniach naukowych.

10. Omówienie przebiegu egzaminu magisterskiego dla kierunku Logistyka na WE UMCS.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia seminaryjne z wykorzystaniem materiałów multimedialnych, technik based learning, design thinking.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Tomasz Białowąs 8/7 szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Aleksandra Kowalska 8/7 szczegóły
3 (brak danych), (sala nieznana)
Piotr Witkowski 8/7 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0