Literatura: |
Literatura podstawowa:
Babbie, E. (2019). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA.
Gołębiewski, J. (2019). Systemy żywnościowe w warunkach gospodarki cyrkularnej. Studium porównawcze krajów Unii Europejskiej. Warszawa: Wydawnictwo SGGW.
Kowalczyk, S. (2016). Bezpieczeństwo i jakość żywności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA.
Kowalczyk, S. (2017). Wolny rynek a bezpieczeństwo żywności w epoce globalizacji. Roczniki Naukowe Ekonomii Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich, 104(4), s. 15-27.
Kowalska, A. (2019). Ekonomiczne problemy fałszowania żywności. Instrumenty przeciwdziałania. Lublin: Wydawnictwo UMCS. https://www.researchgate.net/publication/357795144_Ekonomiczne_problemy_falszowania_zywnosci_Instrumenty_przeciwdzialania
Krysztofiak, J., Pawlak, K., & Kołodziejczak, M. (2020). Regionalne zróżnicowanie problemu niedożywienia na świecie. Poznań: Uniwersytet Przyrodniczy.
Próchniewicz, K., & Srogosz, T. (2021). Od prawa do żywności do suwerenności żywnościowej: teoretycznoprawne i organizacyjne aspekty lokalnych systemów żywnościowych. Studia Prawno-Ekonomiczne, 118, 75-94.
Ratajczyk, M. (2021). Opakowanie jako narzędzie oddziaływania na nabywców. Zarządzanie opakowaniem w przedsiębiorstwie. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A.
Literatura uzupełniająca:
Kowalska, A., Ratajczyk, M., Manning, L., Bieniek, M., & Mącik, R. (2021). “Young and Green” a Study of Consumers’ Perceptions and Reported Purchasing Behaviour towards Organic Food in Poland and the United Kingdom. Sustainability, 13 (23), 13022.
Wojciechowska-Solis, J., Kowalska, A., Bieniek, M., Ratajczyk, M. & Manning, L. (2022). Comparison of the Purchasing Behaviour of Polish and United Kingdom Consumers in the Organic Food Market during the COVID-19 Pandemic. Int. J. Environ. Res. Public Health, 19 (3), 1137. https://doi.org/10.3390/ijerph19031137
Kowalski, J., & Kowalska, A. (2022). The realization of the human right to food: preliminary remarks on assessing food security. Przegląd Prawno-Ekonomiczny. https://doi.org/10.31743/ppe.13009
Krok, E. (2015). Budowa kwestionariusza ankietowego a wyniki badań. Zeszyty Naukowe. Studia Informatica / Uniwersytet Szczeciński, 37, 55-73.
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA
1. Student wyjaśnia podstawowe pojęcia z zakresu metodologii pracy naukowej
2. Student zna i stosuje podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego
3. Student zna zasady poprawnego projektowania badania naukowego
4. Student identyfikuje etyczne aspekty pisania pracy licencjackiej – ryzyko i konsekwencje popełnienia plagiatu
UMIEJĘTNOŚCI
1. Student określa zakres zadań i celów, które mają posłużyć realizacji przyjętego zakresu tematyki badawczej
2. Student rozwiązuje podstawowe problemy badawcze i organizacyjne związane z przygotowaniem pracy
3. Student stawia hipotezy badawcze i dokonuje ich weryfikacji
4. Student stosuje narzędzia informatyczne do redakcji i edycji tekstów naukowych, badawczych
5. Student dobiera i właściwie wykorzystuje krajowe i zagraniczne źródła literaturowe, w tym dziedzin korespondujących z tematem pracy
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
1. Student wykonuje swoje zadania oraz jest odpowiedzialny za swoje działania
2. Student rozumie potrzebę dokształcania się przez całe życie
3. Student przejawia potrzebę ukierunkowanego dokształcania i samodoskonalenia
4. Student potrafi pracować indywidualnie oraz w grupie
|
Zakres tematów: |
1. Metody i techniki realizacji prac badawczych w obszarze logistyki.
2. Zasady zbierania i porządkowania pozycji literatury ściśle związanych z tematyką pracy. Korzystanie z zasobów bibliotek, z baz typu Google Scholar i Scopus.
3. Ustalenie zainteresowań naukowych studentów i wybór tematu pracy dyplomowej.
4. Kompozycja pracy dyplomowej.
5. Metody badawcze stosowane w pracach magisterskich. Metoda kwestionariuszowa. Wywiad bezpośredni.
6. Podstawowe wymagania formalne i edytorskie.
7. Styl i język pracy.
8. Zasady przywoływania wykorzystywanych źródeł oraz sporządzania przypisów, wykazów tabel i rysunków, opracowywania załączników do pracy.
9. Etyka w badaniach naukowych.
10. Omówienie przebiegu egzaminu magisterskiego dla kierunku Logistyka na WE UMCS.
|