WIEDZA:
Absolwent:
1.Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą problematyki świadomości i jej roli w kognitywistyce. Ma rozszerzoną wiedzę na temat zależności pomiędzy nauką o świadomości a takimi dyscyplinami kognitywistycznymi jak
psychologia, nauki komputerowe, neuronauka K_W01
2. Zna na poziomie rozszerzonym terminologię stosowaną w kognitywistycznych dyskusjach dotyczących problematyki świadomości systemów poznawczych K_W02
3. Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę obejmującą wybrane teorie badania świadomości. Wskazuje na różne rozumienia świadomości systemów poznawczych. K_W04
4. Wie, na czym polega tak zwany trudny problem świadomości i wskazuje na próby jego rozwiązania. K_W06
5. Zna przedstawicieli i tezy stanowisk funkcjonalizmu, eliminatywizmu, emergencjonizmu, i teorii obliczeniowej w kontekście problematyki badań świadomości K_W06
6. Zna założenia i cele metody fenomenologicznej Edmunda Husserla i wskazuje na motywacje antynaturalizmu tego filozofa K_W06
7. Zna problematykę poszukiwań neuronalnych korelatów świadomości i opisuje eksperymenty neurofenomenologiczne K_W06
8. Rozumie konsekwencje usytuowania człowieka, jako istoty świadomej w środowisku, społeczności, kulturze K_W07
UMIEJĘTNOŚCI:
Absolwent:
1. Potrafi sformułować główne problemy dotyczące świadomości, możliwe rozwiązania oraz metody ich weryfikacji K_U02
2. Potrafi integrować osiągnięcia neuronauki, filozofii i psychologii dotyczące badań nad świadomością i wykorzystywać te osiągnięcia do stawiania i rozwiązywania problemów dotyczących świadomości K_U02
3. Potrafi zaprezentować argumenty za i przeciw stanowisku funkcjonalizmu, eliminatywizmu, emergencjonizmu i teorii obliczeniowej w kontekście problematyki świadomości K_U02
4. Potrafi dokonać pogłębionej analizy tekstów podejmujących problematykę świadomości systemów poznawczych K_U04
5. Potrafi prowadzić dyskusję w zakresie problematyki badań świadomości systemów poznawczych K_U07
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
Absolwent:
1. Rozwija w sobie zdolność krytycznej oceny różnych koncepcji dotyczących świadomości systemów poznawczych K_K01
|