Literatura: |
Literatura uzupełniająca:
Bralczyk J., Język na sprzedaż, Oficyna Wydawnicza Branta, Warszawa-Bydgoszcz 2000.
Ind.N., Wielkie kampanie reklamowe, Prószyński S-ka, Warszawa 2001.
Leksykon marketingu, J. Altkorn, T. Kramer (red.), PWE Warszawa 1998.
Otto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, C.H. Beck, Warszawa 2004.
Reklama i PR na rozdrożu?, H.Mruk (red.), Forum, Poznań 2008.
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza:
W01. Student zapoznaje się z historią i współczesnymi tendencjami rozwoju PR - K_W07
W02. Posiada wiedzę w zakresie rozpoznawania i opisu metod i technik PR ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki komunikacji na rynku wydawniczym - K_W03, K_W11.
Umiejętności:
U01. Student jest wstępnie przygotowany do podjęcia działań w zakresie komunikacji marketingowej i Public Relations, rozwija umiejętność tworzenia komunikatów właściwych dla tej formy działań, zwłaszcza na rynku wydawniczym - K_U02, K_U08.
U02. Potrafi tworzyć wystąpienia publiczne na konferencjach prasowych, w czasie oficjalnych spotkań i rozmów - K_U04, K_U08, K_U15.
Kompetencje:
K01.Student potrafi pracować w grupie - K_02
K02. Ma świadomość społecznej i etycznej odpowiedzialności za słowo; postępowania w działaniach profesjonalnych zgodnie z zasadami etyki zawodowej - K_K04, K_K07.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena udziału studenta w dyskusjach na początku każdych zajęć.
Ocena umiejętności analizy prezentowanych przykładów działań PR.
Ocena efektów kreatywnej pracy własnej na zajęciach.
Najważniejszym elementem jest ocena finałowego projektu zaliczeniowego, który studenci realizują przez cały semestr w 3-4 osobowych grupach projektowych.
|
Zakres tematów: |
1. Istota działań Public Relations - podstawowe definicje i koncepcje (2 h)
2. Historia, rozwój, współczesne tendencje kształtujące działania PR (2 h )
2. Najważniejsze narzędzia i formy działań PR (2 h)
3. Rola skutecznej komunikacji w działaniach PR (2)
4. Podmioty rynku wydawniczego w działaniach PR czyli - kto z kim rozmawia? (2h)
5. Jak komunikować się na rynku wydawniczym? Formy komunikacji publicznej, interpersonalnej, masowej (za pośrednictwem mediów) (2 h)
5. Case study - znane kampanie na rynkach wydawniczych (2 h)
6. Prezentacja projektów studenckich (1 h)
|