Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski MFI-I.2Z.099ects2
Lektorat (LE) Semestr zimowy 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=581
Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: Sprawdziany częściowe, prezentacja multimedialna, praca indywidualna i grupowa, wypowiedzi ustne, prace pisemne.
Uwagi: B2, C1
Literatura:

1. English for Information Technology 2, Pearson

2. Open Mind Upper-Intermediate, Macmillan

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Zna podstawowe słownictwo używane w środowisku informatycznym potrzebne do opisywania, nazywania, dyskutowania o zagadnieniach z zakresu informatyki. X1A_U05, X1A_U06, X1A_U08, X1A_U09

Dysponuje odpowiednimi formami i strukturami językowymi potrzebnymi do formowania wypowiedzi ustnych i pisemnych. X1A_U10

Umiejętności:

K_U12. zna co najmniej jeden język obcy na poziomie średniozaawansowanym (B2) X1A_U10

K_U13. potrafi mówić i pisać o zagadnieniach informatycznych zrozumiałym, potocznym językiem w języku obcym X1A_U05, X1A_U06, X1A_U08, X1A_U09

Kompetencje społeczne:

K_K01. zna ograniczenia własnej, wiedzy i rozumie potrzebę, dalszego kształcenia X1A_K01, X1A_K07

K_K02. potrafi precyzyjnie, formułować pytania, służące pogłębieniu własnego zrozumienia danego tematu lub odnalezieniu brakujących elementów rozumowania X1A_K01, X1A_K02

K_K07. rozumie społeczne aspekty, praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność X1A_K06

Metody i kryteria oceniania:

obecność na zajęciach, ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność), śródsemestralne pisemne testy kontrolne

Zakres tematów:

Open Mind Upper Intermediate un. 3, un. 4, un.5:

A Zagadnienia gramatyczne: mowa zależna, następstwo czasów; zdania warunkowe; zdania rzeczownikowe jako dopełnienie; strona bierna, wyrażanie celu.

B. Zakres słownictwa ogólnego i sprawności językowe: argumenty, dowody, twierdzenia; sławni naukowcy, celebryci itp., kariera zawodowa; satysfakcja z życia, pojęcia szczęścia; praca w grupie- pozytywne nastawienie; email z podziękowaniem; marketing a zagadnienia środowiska, kraje rozwijające się, budowanie empatii.

Open Mind Advanced un. 3- powtórzenie, un. 4, un.5:

A Zagadnienia gramatyczne: dopełnienia, struktury przeczące z think, suppose, etc.; zaimki względne z cząstką - ever; zdania warunkowe tryby mieszane; łączniki zdań i interpunkcja; strona bierna; czasowniki modalne w stronie biernej.

B. Zakres słownictwa ogólnego i sprawności językowe: prywatność i bezpieczeństwo w sieci; alternatywne sposoby studiowania; współczesny absolwent na rynku pracy; mobilność studentów, międzynarodowe praktyki, różnice kulturowe; świat przyrody, ekologia, ochrona zwierząt; różne sposoby podejmowania decyzji w obrębie grupy

C. Zakres słownictwa specjalistycznego: podstawowe zagadnienia z zakresu informatyki un. 3 i un. 4 z podręcznika English for Information Technology 2, Pearson:

- opisywanie problemów związanych z użyciem przeglądarki,

- rodzaje i topologie sieci,

- wady i zalety urządzeń mobilnych,

- opisywanie skrzynki email,

- bazy danych, arkusze kalkulacyjne, formuły

- administrowanie systemami komputerowymi i sieciami,

- urządzenia peryferyjne.

Metody dydaktyczne:

ćwiczenia przedmiotowe, konsultacje, objaśnienie lub wyjaśnienie, warsztaty grupowe, z użyciem podręcznika programowanego, prezentacja, elementy blended learning, projekt grupowy

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
21 (brak danych), (sala nieznana)
Iwona Filip 95/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)