Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia społeczna PS-PRS-LS.1s.7
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: Egzamin, kolokwium zaliczeniowe
Literatura:

Argyle M. (2001). Psychologia stosunków międzyludzkich. Warszawa. PWN

Doliński D. (2002). Psychologia wpływu społecznego. Kraków. Towarzystwo Przyjaciół Ossolineum.

Domachowski W. (2004). Przewodnik po psychologii społecznej. Warszawa. PWN.

Kenrick D.T., Neuberg S.L., Cialdini R.B. (2002). Psychologia społeczna. Gdańsk. GWP

Wojciszke B. (2002). Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej. Warszawa. Wyd. Naukowe SCHOLAR.

Wolińska J.M. (2000). Agresywność młodzieży. Problem indywidualny i społeczny. Lublin Wyd. UMCS.

Wosińska W. (2004). Psychologia życia społecznego. Gdańsk. GWP

Efekty uczenia się:

W1 Student opisuje i wyjaśnia wybrane zachowania społeczne człowieka;

W2 Zna i rozumie mechanizmy oddziaływań społecznych w interakcjach;

W3 Opisuje i wyjaśnia działanie mechanizmów socjalizacyjno-wychowawczych;

U1 Student identyfikuje i ocenia skutki oddziaływań społecznych na jednostkę;

U2 Analizuje i rekonstruuje źródła zachowań społecznych;

U3 Wyjaśnia skutki wybranych zachowań społecznych jednostek;

K1 Student jest otwarty, dociekliwy w analizowaniu specyfiki zachowań społecznych;

K2 Wykazuje krytycyzm wobec doniesień badawczych z psychologii społecznej;

Metody i kryteria oceniania:

Końcowe kolokwium zaliczeniowe

Zakres tematów:

1. Konformizm, uległość w sytuacjach społecznych (informacyjny a normatywny wpływ społeczny);

2. Mechanizmy wywierania wpływu;

3. Agresja jako zachowanie społeczne (terminologia, agresja o agresywność – kryteria; geneza, przejawy, rodzaje agresji specyfika płciowa, spirala agresji);

4, 5. Przemoc jako problem społeczny (pojęcia, kryteria, teorie, pomoc, przeciwdziałanie)

6. Asertywność jako jeden ze współczesnych modeli socjalizacyjnych; asertywność jako zespół umiejętności o charakterze kompetencji osobistych;

7. Uprzedzenia, stereotypy, dyskryminacje (terminologia, przejawy, mechanizmy powstawania, sposoby osłabiania uprzedzeń);

8. Praktyczne wykorzystanie wiedzy z psychologii społecznej;

Metody dydaktyczne:

Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna,

Pogadanka; dyskusja; praca na materiałach źródłowych

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Wolińska 22/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Jolanta Wolińska 24/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)