Literatura: |
1. Kotlarska-Michalska A., (red.), Diagnozowanie i projektowanie w pracy socjalnej, Poznań: Wyd. UAM
2. Szymanowska J., (2011) Ewaluacja w pracy socjalnej – badanie, kształcenia, praktyka, Kraków: Wyd. Impuls
3. Ornacka K., (2003) Ewaluacja między naukami społecznymi i pracą socjalną, Kraków: Wyd. UJ.
4. Chludziński M., Przybylski W., Jak skutecznie napisać projekt socjalny. Poradnik dla potencjalnych projektodawców Europejskiego Funduszu Społecznego, Warszawa 2004.
5. Program Operacyjny Kapitał Ludzki. Nowe strategiczne ramy odniesienia 2007-2013, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa, 2007
6. Staręga-Piasek J., Hryniewicka A., (red.) O potrzebie ewaluacji w pomocy społecznej, Warszawa: Wyd. IRSS.
|
Efekty uczenia się: |
UMIEJĘTNOŚCI:
1. Potrafi analizować, prognozować i modelować praktyczne skutki konkretnych zjawisk i procesów społecznych z wykorzystaniem umiejętności tworzenia projektów socjalnych K_U02+++
2. Potrafi w zaawansowany sposób stosować narzędzia pracy socjalnej, tworzyć projekty socjalnej przy wykorzystaniu środowiskowej pracy socjalnej K_U03++
KOMPETENCJE:
1. Jest gotów do odpowiedzialnego i profesjonalnego pełnienia ról zawodowych w zmieniającej się rzeczywistości społecznej z uwzględnieniem etosu zawodu i etyki zawodowej i działania na rzecz społeczności zawodowej i lokalnej K_K04+
|
Zakres tematów: |
1.Rodzaje wniosków projektowych obowiązujących w poszczególnych obszarach wsparcia
2.Praktyczna nauka przygotowywania wniosku o dofinansowanie działań z funduszy UE ukierunkowanego na rozwiązanie problemu społecznego z obszaru pracy socjalnej:
a. Opracowanie koncepcji projektu socjalnego
b. Opracowanie uzasadnienia dla jego realizacji, celów i działań szczegółowych, jak również rezultatów projektu.
c. Nauka sporządzania harmonogramu działań
3.Nauka obsługi wniosku w generatorze wniosków aplikacyjnych POKL.
|