Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologiczne podstawy w szkole podstawowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: C-NC.I6-PsyPSP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologiczne podstawy w szkole podstawowej
Jednostka: Wydział Chemii
Grupy:
Strona przedmiotu: https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=17741
Punkty ECTS i inne: 0.50 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Moduł jest kolejnym przedmiotem realizowanym w ramach bloku zajęć dla przyszłych nauczycieli. Student zatem powinien - przystępując do realizacji niniejszego przedmiotu - dysponować już wiedzą i umiejętnościami zdobytymi podczas zajęć w ramach poprzednich modułów psychologicznych (Ogólnego przygotowania psychologicznego)..

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego):


Ćwiczenia - 20 h


Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego: 20 h


Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego: 0,3


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):


Przygotowanie się do kolokwium: 5 h


Łączna liczba godzin w ramach pracy własnej: 5 h


Liczba punktów ECTS w ramach pracy własnej studenta: 0,2


Łączna liczba godzin kontaktowych i niekontaktowych 25 h


Liczba punktów ECTS 0,5

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Kolokwium zaliczeniowe: 01, 02, 03, 04, 05, 06

Pełny opis:

Tematyka modułu zaznajamia studenta z wybranymi zagadnieniami specyficznymi dla psychologii edukacyjnej. Student zdobywa wiedzę w obszarze czynników mających zasadnicze znaczenie dla efektywności procesu uczenia sie i nauczania (uwarunkowania osobowościowe i temperamentalne, wzorce motywacyjne optymalne dla efektów uczenia się, utrzymywanie dyscypliny w klasie i eliminowanie zakłóceń w sytuacjach codziennych oraz konfliktowych). W trakcie realizacji modułu student nabywa wiedzę oraz umiejętności, które pozwalają na efektywne wykorzystanie ich w różnych sytuacjach dydaktycznych i wychowawczych z obszaru szkoły podstawowej.

Literatura:

Poziom niżej

Efekty uczenia się:

WIEDZA

01. Absolwent posiada wiedzę w zakresie czynników mających zasadniczy wpływ na uczenie się i nauczanie szkolne. B.1.W1; B.1W4

02. Absolwent posiada wiedzę w zakresie zachowań mogących zakłócać przebieg lekcji oraz sposoby reagowania na tego typu zachowania. B.1.W2.

03. Student posiada wiedzę w zakresie procesów komunikacyjnych w warunkach szkolnych: nauczyciel-uczeń, uczeń - uczeń. Zna sposoby ich doskonalenia oraz bariery komunikacyjne. B.1.W3.

UMIEJĘTNOŚCI. Student potrafi:

04. Rozpoznawać trudności uczniów w procesie uczenia się i je przezwyciężać . B.1.U5.

05. Obserwować zachowania społeczne uczniów ( komunikowanie się). B.1.U2.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE. Student gotów jest do:

06. Poszukiwania nowych zasobów wzbogacających treści nauczania. B.1.K2.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-06-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paulina Banaszkiewicz
Prowadzący grup: Paulina Banaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Natalia Jach-Salamon
Prowadzący grup: Natalia Jach-Salamon
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0