Psychologiczne podstawy w szkole podstawowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | C-NC.I6-PsyPSP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologiczne podstawy w szkole podstawowej |
Jednostka: | Wydział Chemii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=17741 |
Punkty ECTS i inne: |
0.50
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Moduł jest kolejnym przedmiotem realizowanym w ramach bloku zajęć dla przyszłych nauczycieli. Student zatem powinien - przystępując do realizacji niniejszego przedmiotu - dysponować już wiedzą i umiejętnościami zdobytymi podczas zajęć w ramach poprzednich modułów psychologicznych (Ogólnego przygotowania psychologicznego).. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): Ćwiczenia - 20 h Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego: 20 h Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego: 0,3 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Przygotowanie się do kolokwium: 5 h Łączna liczba godzin w ramach pracy własnej: 5 h Liczba punktów ECTS w ramach pracy własnej studenta: 0,2 Łączna liczba godzin kontaktowych i niekontaktowych 25 h Liczba punktów ECTS 0,5 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Kolokwium zaliczeniowe: 01, 02, 03, 04, 05, 06 |
Pełny opis: |
Tematyka modułu zaznajamia studenta z wybranymi zagadnieniami specyficznymi dla psychologii edukacyjnej. Student zdobywa wiedzę w obszarze czynników mających zasadnicze znaczenie dla efektywności procesu uczenia sie i nauczania (uwarunkowania osobowościowe i temperamentalne, wzorce motywacyjne optymalne dla efektów uczenia się, utrzymywanie dyscypliny w klasie i eliminowanie zakłóceń w sytuacjach codziennych oraz konfliktowych). W trakcie realizacji modułu student nabywa wiedzę oraz umiejętności, które pozwalają na efektywne wykorzystanie ich w różnych sytuacjach dydaktycznych i wychowawczych z obszaru szkoły podstawowej. |
Literatura: |
Poziom niżej |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 01. Absolwent posiada wiedzę w zakresie czynników mających zasadniczy wpływ na uczenie się i nauczanie szkolne. B.1.W1; B.1W4 02. Absolwent posiada wiedzę w zakresie zachowań mogących zakłócać przebieg lekcji oraz sposoby reagowania na tego typu zachowania. B.1.W2. 03. Student posiada wiedzę w zakresie procesów komunikacyjnych w warunkach szkolnych: nauczyciel-uczeń, uczeń - uczeń. Zna sposoby ich doskonalenia oraz bariery komunikacyjne. B.1.W3. UMIEJĘTNOŚCI. Student potrafi: 04. Rozpoznawać trudności uczniów w procesie uczenia się i je przezwyciężać . B.1.U5. 05. Obserwować zachowania społeczne uczniów ( komunikowanie się). B.1.U2. KOMPETENCJE SPOŁECZNE. Student gotów jest do: 06. Poszukiwania nowych zasobów wzbogacających treści nauczania. B.1.K2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Banaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Paulina Banaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Natalia Jach-Salamon | |
Prowadzący grup: | Natalia Jach-Salamon | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.