Analizy sektorowe - projekt
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-AG-2S-6B.2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0311) Ekonomia
|
Nazwa przedmiotu: | Analizy sektorowe - projekt |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
LUB
6.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Student zna programy statystyczno-ekonometryczne oraz metody służące modelowaniu i prognozowaniu zjawisk gospodarczych. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 1. godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): - konwersatoria - 30h/ 2 punkty ECTS 2. godziny niekontaktowe (praca własna studenta): - przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych - 20h - przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów - 25h - studiowanie przez studenta literatury przedmiotu - 25h Łącznie praca własna studenta 70 godzin/ 3 punkty ECTS Łącznie za przedmiot 5 punktów ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Obecność na zajęciach. Aktywność na zajęciach. Projekty śródsemestralne - indywidualne oraz grupowe. Projekt końcowy. |
Pełny opis: |
Przedmiot służy przedstawieniu zagadnienia analiz sektorowych ze szczególnym uwzględnieniem możliwości pogłębionej analizy gospodarczej na poziomie sektorów gospodarki. |
Literatura: |
1. Kijek, A., Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej (Lublin), & Wydawnictwo. (2013). Ryzyko sektorowe przemysłu przetwórczego: Modelowanie i ocena. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. 2. Fudaliński, J. (2002). Analizy sektorowe w strategicznym zarządzaniu przedsiębiorstwem. Antykwa. 3. Daniluk, P., & Wyligała, H. E., Difin. (2021). Analiza zagrożeń sektorowych dla bezpieczeństwa. Difin. Źródła internetowe: 1. https://www.pkobp.pl/centrum-analiz/analizy-sektorowe/ 2. Bazy danych - Passport Eurominitor, OECD, GUS, Eurostat |
Efekty uczenia się: |
Student jest gotów do profesjonalnego, odpowiedzialnego i etycznego pełnienia ról zawodowych, w szczególności wykonywania prac o charakterze analitycznym na poziomie sektorów gospodarki. Jest gotów do krytycznej oceny, stosowania i pogłębiania wiedzy w obszarze ekonomii i finansów ze szczególnym uwzględnieniem aspektów analitycznych, w tym analiz taksonometrycznych oraz przestrzennych. Wiedza: absolwent zna i rozumie: -K_W01 w pogłębionym stopniu specyfikę przedmiotową, najnowsze osiągnięcia i kierunki rozwoju nauk ekonomicznych; - K_W02 pojęcia, terminologię oraz zaawansowane zagadnienia z zakresu analityki gospodarczej, w tym prawidłowości w kształtowaniu się wielowymiarowych zjawisk i procesów gospodarczych, współzależności występujące między nimi oraz kierunki rozwoju i powiązania analityki gospodarczej z dyscyplinami pokrewnymi; - K_W05 w pogłębionym stopniu – zagadnienia dotyczące pomiaru zjawisk ekonomicznych, wybrane metody statystyczne i ekonometryczne oraz narzędzia gromadzenia, analizy, przetwarzania i prezentacji danych ekonomicznych i gospodarczych oraz możliwości ich zastosowania w praktyce; - K_W09 kluczowe pytania, na które stara się odpowiedzieć analityka gospodarcza z zakresu sporządzania prognoz, symulacji procesów gospodarczych oraz optymalizacji decyzji biznesowych. Umiejętności: absolwent potrafi: - K_U01 identyfikować, opisywać, modelować i interpretować zjawiska i procesy gospodarcze, wykorzystując zaawansowane metody ilościowe; - K_U02 wykorzystać różne źródła informacji z zakresu nauk ekonomicznych i metod analizy danych do szczegółowego opisu zjawisk i procesów zachodzących w przedsiębiorstwie i w jego otoczeniu branżowym, a następnie dokonać oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji; - K_U04 samodzielnie pozyskiwać wiedzę oraz rozwiązywać złożone, innowacyjne i nietypowe problemy (w nieprzewidywalnych warunkach) charakterystyczne dla analityki gospodarczej, a następnie samodzielnie podejmować się wdrażania proponowanych rozwiązań; - K_U09 współpracować w pracy zespołowej podejmować rolę lidera oraz kierować pracą zespołu. Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do: - K_K02 uznawania znaczenia analiz gospodarczych dla rozwiązywania problemów praktycznych oraz korzystania z wiedzy eksperckiej w przypadku trudności z samodzielnym znalezieniem rozwiązania; - K_K05 krytycznej oceny własnej wiedzy oraz odpowiedzialnego przygotowania się do swojej pracy poprzez ciągłe uzupełnianie wiedzy i doskonalenie nabytych umiejętności, przy wykorzystaniu różnorodnych źródeł, metod i technik samokształcenia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Arleta Kędra | |
Prowadzący grup: | Arleta Kędra | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KW
KW
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Arleta Kędra | |
Prowadzący grup: | Anna Budzyńska, Arleta Kędra | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.