Symulacja biznesowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-AG-2S-O.1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0311) Ekonomia
|
Nazwa przedmiotu: | Symulacja biznesowa |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://game.ilsworld.com |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | znajomość ogólnych zasad funkcjonowania przedsiębiorstwa w otoczeniu rynkowym; znajomość podstaw zarządzania i marketingu, znajomość podstawowych ternminów z zakresu finansów i rachunkowości |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): łącznie: 30 g./4 ECTS, w tym: - konwersatorium: 30 g. b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta): 60g./4 ECTS, w tym: - studiowanie literatury: 10 g. - przygotowanie prezentacji : 20 g. - praca w systemie: 30 g. Sumaryczna ilość godzin dla przedmiotu: 90 g. Sumaryczna ilość punktów ECTS dla przedmiotu: 8 ECTS. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Organizowanie pracy zespołu zarządzającego wirtualną firmą (ustalenie podziału obowiązków, systemu podejmowania decyzji, systemu komunikowania się, planowania pracy zespołowej) [K_W04,K_W10, K_U04, K_U11, K_K01, K_K02] Przygotowanie decyzji z wykorzystaniem symulatora prognozowanych wyników Marketplace Live [K_W04, K_W05,K_W09, K_U01, K_U10, K_K01] Decyzje dotyczące różnych obszarów funkcjonalnych przedsiębiorstwa podejmowane zespołowo przez zarządy wirtualnych firm podczas 8 okresów decyzyjnych [K_W05, K_W09, K_W10, K_U01, K_U04, K_U10, K_U11, K_K02, K_K04] Analiza wyników badań rynku udostępnianych przez system Marketplace Live w kolejnych okresach decyzyjnych [K_W04, K_W05, K_U01, K_K01] Przygotowanie i przedstawienie inwestorom biznesplanu na kwartały 5-8 [K_W05,K_W10, K_U01,K_K01, K_K04,K_K07] Przygotowanie i przedstawienie prezentacji końcowej zawierającej analizę przyjętych strategii i ocenę ich efektywności [K_W05, K_W10, K_U01, K_K01, K_K02, K_K04] |
Pełny opis: |
• Zespoły realizują scenariusz gry strategicznej – rozpoczynanie działalności i zarządzanie nowym przedsiębiorstwem, podążając za cyklem życia nowego produktu, • Uczestnicy symulacji, korzystając z aplikacji dostępnej za pomocą przeglądarki internetowej, wykonują te same zadania, jakie stoją przed osobami zarządzającymi prawdziwym przedsiębiorstwem, rywalizując z konkurencyjnymi podmiotami (współuczestniczącymi Zespołami) działającymi na międzynarodowym rynku mikrokomputerów. Problemy/zadania, przed którymi stają Uczestnicy gry, to m.in.: projektowanie marki, planowanie kampanii reklamowych, ustalanie poziomu wynagrodzeń pracowników, ustalanie harmonogramu produkcji, troska o zyski, zarządzanie przepływem gotówki. Zaletami symulacji są: • poznanie wszystkich aspektów biznesu poprzez zarządzanie symulowanym nowopowstałym przedsiębiorstwem, • sprzyjanie lepszemu podejmowaniu decyzji, ucząc zarządzania całkowicie zintegrowaną firmą, w tym zarządzania kanałami zbytu, marketingiem, produkcją, zasobami ludzkimi i finansami, • stopniowe wprowadzane nowych pojęć, w miarę jak stają się one niezbędne na danym etapie rozwoju firmy, • rozwijanie przywództwa, pracy zespołowej i zdolności interpersonalnych. • rozwijanie zdolności planowania strategicznego i umiejętności wykonawczych w szybko zmieniającym się środowisku, • wpajanie koncentrowania się na ostatecznym wyniku finansowym i na równoczesnej potrzebie zapewnienia zadowolenia klientów. • ujawnienie skutków finansowych decyzji biznesowych oraz to, w jaki sposób wypływają one na ostateczne osiągnięcia finansowe. [Źródło: Materiały szkoleniowe instruktora gry Business Management: http://web3.marketplace-live.com] |
Literatura: |
1. Materiały szkoleniowe w symulacji: http://marketplace.pl 2. DEMO GRY: http://www.marketplace-simulation.com/images/demo/demo-bm.html 3. http://www.marketplace-simulation.com |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA K_W04 Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu – cechy i zachowania człowieka jako podmiotu gospodarującego, wchodzącego w skład struktur społeczno-gospodarczych i określającego zasady ich funkcjonowania K_W05 Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu - zagadnienia dotyczące pomiaru zjawisk ekonomicznych, wybrane metody statystyczne i ekonometryczne oraz narzędzia gromadzenia, analizy, przetwarzania i prezentacji danych ekonomicznych i gospodarczych oraz możliwości ich zastosowania w praktyce K_W09 Student zna i rozumie kluczowe pytania, na które stara się odpowiedzieć analityka gospodarcza dotyczące m.in. efektywnego pozyskiwania i przetwarzania informacji, sporządzania prognoz, symulacji procesów gospodarczych oraz optymalizacji decyzji biznesowych K_W10 Student zna i rozumie zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości i aktywności gospodarczej UMIEJĘTNOŚCI K_U01 Student potrafi identyfikować, opisywać, modelować i interpretować zjawiska i procesy gospodarcze, wykorzystując zaawansowane metody ilościowe K_U04 Student potrafi samodzielnie pozyskiwać wiedzę oraz posiada umiejętności pozwalające na rozwiązywanie złożonych i nietypowych problemów charakterystycznych dla analityki gospodarczej oraz samodzielnie podejmować się wdrażania proponowanych rozwiązań K_U10 Student potrafi zaproponować, uzasadnić i wdrożyć znane zaawansowane lub opracować nowe metody ilościowe adekwatne do rozwiązywania konkretnych problemów ekonomicznych K_U11 Student potrafi współpracować w pracy zespołowej podejmować rolę lidera oraz kierować pracą zespołu KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_K01 Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy K_K02 Student jest gotów do współdziałania i pracowania w zespołach, organizacjach i instytucjach, odpowiedzialnego pełnienia w nich różnych ról organizacyjnych i społecznych K_K04 Student jest gotów do uczestniczenia w debatach, publicznego przedstawiania i argumentowania swojego stanowiska, dyskutowania z innymi uczestnikami i formułowania konkluzji; w razie potrzeby – kierowania debatą K_K07 Student jest gotów do krytycznej oceny własnej wiedzy oraz odpowiedzialnego przygotowania się do swojej pracy poprzez ciągłe uzupełnianie wiedzy i doskonalenie nabytych umiejętności, przy wykorzystaniu różnorodnych źródeł, metod i technik samokształcenia |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KW
KW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kamieniecka | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kamieniecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KW
KW
KW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kamieniecka | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kamieniecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KW
KW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kamieniecka | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kamieniecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.