Business statistics
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-BADS-LS-O.5.L |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Business statistics |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym zrozumienie podstawowych i średniozaawansowanych koncepcji statystycznych mających zastosowanie w biznesie. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 2 punkty (30 godz.) – aktywne uczestnictwo w wykładach 1 punkt (30 godz.) – praca własna, konsultacje 2 punkty (60 godz.) – przygotowanie do egzaminu |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Kurs obejmuje egzamin śródsemestralny w formie testu oraz kompleksowy egzamin końcowy na zakończenie całego kursu. Egzamin końcowy będzie obejmował całość materiału przedstawionego podczas zajęć. |
Pełny opis: |
Kurs Statystyka biznesowa ma na celu wyposażenie studentów w umiejętność myślenia w kategoriach statystycznych o problemach biznesowych, z którymi mogą spotkać się w swojej przyszłej pracy zawodowej. Od podstaw teoretycznych po konkretne testy i miary statystyczne – studenci zapoznają się z zastosowaniem statystyki w kontekście biznesowym. Kurs wprowadza również zastosowanie języka programowania R do przeprowadzania analiz statystycznych istotnych z perspektywy praktyki biznesowej. Tematyka poruszana w ramach kursu obejmuje: Formułowanie i testowanie hipotez statystycznych Miary tendencji centralnej Miary rozproszenia Korelację i kowariancję Testy Chi-kwadrat oraz testy t-Studenta Modelowanie statystyczne Regresję liniową Regresję logistyczną Metody imputacji danych Modelowanie równań strukturalnych (SEM) „Od złych do dobrych danych” – zasady oceny i poprawy jakości danych |
Literatura: |
Anderson, A., Business Statistics for Dummies. 2nd ed., John Wiley & Sons, 2024. Black, K., Bayley, T., Castillo, I., Business Statistics: For Contemporary Decision Making, 11th ed., Hoboken: Wiley, 2024. Jaggia, S., & Kelly, A. (2025). Business statistics: Communicating with numbers (5th ed.). McGraw Hill. Cwynar, A., Cwynar, W., Kowerski, M., Filipek, K., & Szuba, P. (2020). Debt literacy and debt advice-seeking behaviour among Facebook users: The role of social networks. Baltic Journal of Economics, 20(1), 1–33. Sturge, Georgina, Bad data, The Bridge Street Press, 2022. |
Efekty uczenia się: |
K_W06: w zaawansowanym stopniu metody matematyczne, statystyczne i ekonometryczne niezbędne do analizy zjawisk ekonomicznych i społecznych w skali mikro- i makroekonomicznej. K_U12: posługiwać się zaawansowanymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi w celu pozyskiwania, przetwarzania i przekazywania informacji w zakresie studiowanej dyscypliny. K_K06: postępować w sposób profesjonalny i przestrzegać etyki zawodowej analityka biznesowego, wymagając tego także od innych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Filipek | |
Prowadzący grup: | Kamil Filipek, Arleta Kędra | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.