Marketing Analytics and Decision Making
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-DS-2S-O.6 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing Analytics and Decision Making |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | (tylko po angielsku) Intermediate English |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | (tylko po angielsku) 4 point ECTS (120h) 1 point (30h) - active participation for lectures 1 point (30h) - active participation for laboratories 1 point (30h) - own work, consultations 1 point (30h) - preparation for exam |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | (tylko po angielsku) Exam, capstone project, text |
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) The goal of the lecture is to present how to use data to evaluate the effectiveness and success of marketing activities. In the modern marketing data is more important than ever. Decent data analysis allows managers to make decisions that reduce costs and increase the efficiency of marketing actions. Classes will prepare students for advanced analysis in the field of modern marketing. This module covers the following topics: the place of analytical marketing in the enterprise; methods, techniques and tools; classification and clustering; analysis of social media data; artificial intelligence in marketing. Students will use R environment to analyze selected problem of contemporary marketing. |
Literatura: |
(tylko po angielsku) General: - R. Kozielski, Mastering Market Analytics. Business Metrics - Practice and Application, Emerald 2018. - M. Grisby, Marketing analytics. A practical guide to improving consumer insights using data techniques, London: CPI Group 2018. - K. Chaudhary and M. Alam, Big Data Analytics Applications in Business and Marketing, Boca Raton - London: Taylor & Francis 2022. - Ch. Chapman, E. McDonnell Feit, R for Marketing Research and Analytics, Seattle-Philadelphia 2019. - A. Cwynar, W. Cwynar, R. Pater, K. Filipek (2019). Social Media as an Information Source in Finance: Evidence from the Community of Financial Market Professionals in Poland. International Journal of Digital Accounting Research, 19. Learning R: - Learn R by doing: https://swirlstats.com - R for marketing students: https://bookdown.org/content/6ef13ea6-4e86-4566-b665-ebcd19d45029/ |
Efekty uczenia się: |
(tylko po angielsku) - K_W05: in-depth - issues concerning the measurement of economic phenomena, selected statistical methods and econometric and economic data collection, analysis, processing and presentation tools and their practical applications - K_U02: use various sources of information from the field of social sciences and methods of data analysis for a detailed description of phenomena and processes occurring in the enterprise and in its industry environment, and then make an evaluation, critical analysis and synthesis of this information - K_K03: recognize the importance of data analysis in solving practical problems and to draw on expert knowledge when it is difficult to find a solution independently |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Filipek | |
Prowadzący grup: | Kamil Filipek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Filipek | |
Prowadzący grup: | Kamil Filipek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Filipek | |
Prowadzący grup: | Kamil Filipek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.