Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing Analytics and Decision Making

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: E-DS-2S-O.6
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing Analytics and Decision Making
Jednostka: Wydział Ekonomiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 LUB 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

(tylko po angielsku) Intermediate English

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

(tylko po angielsku) 4 point ECTS (120h)

1 point (30h) - active participation for lectures

1 point (30h) - active participation for laboratories

1 point (30h) - own work, consultations

1 point (30h) - preparation for exam

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

(tylko po angielsku) Exam, capstone project, text

Pełny opis: (tylko po angielsku)

The goal of the lecture is to present how to use data to evaluate the effectiveness and success of marketing activities. In the modern marketing data is more important than ever. Decent data analysis allows managers to make decisions that reduce costs and increase the efficiency of marketing actions. Classes will prepare students for advanced analysis in the field of modern marketing. This module covers the following topics: the place of analytical marketing in the enterprise; methods, techniques and tools; classification and clustering; analysis of social media data; artificial intelligence in marketing. Students will use R environment to analyze selected problem of contemporary marketing.

Literatura: (tylko po angielsku)

General:

- R. Kozielski, Mastering Market Analytics. Business Metrics - Practice and Application, Emerald 2018.

- M. Grisby, Marketing analytics. A practical guide to improving consumer insights using data techniques, London: CPI Group 2018.

- K. Chaudhary and M. Alam, Big Data Analytics Applications in Business and Marketing, Boca Raton - London: Taylor & Francis 2022.

- Ch. Chapman, E. McDonnell Feit, R for Marketing Research and Analytics, Seattle-Philadelphia 2019.

- A. Cwynar, W. Cwynar, R. Pater, K. Filipek (2019). Social Media as an Information Source in Finance: Evidence from the Community of Financial Market Professionals in Poland. International Journal of Digital Accounting Research, 19.

Learning R:

- Learn R by doing: https://swirlstats.com

- R for marketing students: https://bookdown.org/content/6ef13ea6-4e86-4566-b665-ebcd19d45029/

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

- K_W05: in-depth - issues concerning the measurement of economic phenomena, selected statistical methods and econometric and economic data collection, analysis, processing and presentation tools and their practical applications

- K_U02: use various sources of information from the field of social sciences and methods of data analysis for a detailed description of phenomena and processes occurring in the enterprise and in its industry environment, and then make an evaluation, critical analysis and synthesis of this information

- K_K03: recognize the importance of data analysis in solving practical problems and to draw on expert knowledge when it is

difficult to find a solution independently

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamil Filipek
Prowadzący grup: Kamil Filipek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamil Filipek
Prowadzący grup: Kamil Filipek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamil Filipek
Prowadzący grup: Kamil Filipek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0