Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Makroekonomia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: E-E-LS-O.7
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Makroekonomia
Jednostka: Wydział Ekonomiczny
Grupy:
Strona przedmiotu: http://www.ekonomia.umcs.pl
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego):

łącznie: 60 g. / 3 ECTS, w tym:

- wykład 30 g. / 2 ECTS

- konwersatorium 30 g. / 1 ECTS


b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

- łącznie 120 g. / 4 ECTS, w tym:

- studiowanie literatury 30 g. / 1 ECTS

- przygotowanie projektu 30 g. / 1 ECTS

- przygotowanie się do egzaminu 30 g. / 1 ECTS

Sumaryczna ilość godzin dla przedmiotu:180 g.

Sumaryczna ilość punktów ECTS dla przedmiotu:5 ECTS


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Pisemne kolokwium testowe na koniec semestru.

Pełny opis:

Celem zajęć są utrwalenie oraz poszerzenie treści z wykładów głównie poprzez zadania rachunkowe.

Literatura:

Podstawowa

1. D. Begg, S. Fischer, R. Dornbusch, Makroekonomia, PWE, Warszawa 2007.

2. P. Smith, D. Begg, Ekonomia. Zbiór zadań, PWE, Warszawa 2001.

3. N. G. Mankiw, M. P. Taylor, Makroekonomia, PWE, Warszawa 2009

Podstawowa

1. D. Begg, S. Fischer, R. Dornbusch, Makroekonomia, PWE, Warszawa 2007.

2. P. Smith, D. Begg, Ekonomia. Zbiór zadań, PWE, Warszawa 2001.

3. N. G. Mankiw, M. P. Taylor, Makroekonomia, PWE, Warszawa 2009.

Uzupełniająca

1. A. Kordalska, E. Lechman, M. Olczyk, Podstawy makroekonomii w przykładach i zadaniach, CeDeWu, Warszawa 2009.

2. M. Bałut, M. Pelikan-Krupińska, J. Świerczyńska, Podstawy makroekonomii. Ćwiczenia, Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, Kraków 2007.

3. T. Zalega, Makroekonomia. Ćwiczenia, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im Ł. Koźmińskiego, Warszawa 2005.

4. W. Łuczka-Bakuła (red.), Podstawy mikro i makroekonomii. Problemy, testy, zadania, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań 2012.

5. A. Baszyński, W. Jarmołowicz, Podstawy makroekonomii. Problemy, zadania, rozwiązania, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2009.

6. B. Bakier, M. Dawidziuk, A. Iwacewicz-Orłowska, Makroekonomia. Testy i zadania. Wyższa Szkołą Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok 2020.

7. S. Piocha, Podstawy makroekonomii w zadaniach i ćwiczeniach, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin 2008.

8. E. Kwella, Teoria makroekonomii. Ćwiczenia 2, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2002.9. G. Kwiatkowski, Ekonomia w zarysie, Wydawnictwo Ekonomik, Warszawa 2018.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

1. Student stosuje podstawową terminologię stosowaną w makroekonomii, np. związaną z rachunkiem narodowym (K_W02).

2. Student rozumie i wyjaśnia mechanizmy przyczyno-skutkowe związane z aktywnością państwa w ramach polityki budżetowej i pieniężnej (K_W01).

UMIEJĘTNOŚCI

1. Student wykorzystuje narzędzia statystyczne do oceny i interpretacji zjawisk makroekonomicznych, np. związanych z aktywnością na rynku pracy oraz przebiegiem cykli koniunkturalnych (K_U04).

2. Student analizuje i interpretuje modele makroekonomiczne w formie graficznej, a także samodzielnie opracuje graficzną prezentację wybranych modeli (K_U04).

3. Student planuje i organizuje pracę samodzielną oraz w grupie (K_U14)

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

1. Student krytycznie ocenia stan swojej wiedzy i umiejętności, rozumie zmienność i nieprzewidywalność trendów gospodarczych oraz jest gotów do ciągłego uczenia się (K_K01).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Konrad Czernichowski
Prowadzący grup: Joanna Czaplak, Konrad Czernichowski, Piotr Wetoszka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0