Rola dyrektora finansowego w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-FR-2N-F-DIRECTOR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rola dyrektora finansowego w zarządzaniu przedsiębiorstwem |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Finanse przedsiębiorstw, analiza finansowa |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): 9 h / 1 ECTS b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta - przygotowanie do zaliczenia przedmiotu): 41 h / 1 ECTS Sumaryczna ilość punktów ECTS dla przedmiotu: 2 ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | 1. zaliczenie pisemne z oceną, 2. aktywność na zajęciach |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy o znaczeniu finansów i dyrektora finansowego w funkcjonowaniu współczesnych przedsiębiorstw, omówienie zadań realizowanych przez dział finansów przedsiębiorstwa, a także zapoznanie z wybranymi narzędziami wykorzystywanymi w pracy osób odpowiedzialnych za finanse przedsiębiorstwa. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Adamska A. (2004) Rola i zadania dyrektora finansowego, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004. 2. Bukalska, E., Wawryszuk-Misztal, A., & Sosnowski, T. (2024). The Chief Financial Officer and Corporate Performance. Finance, Governance and Risk. Abingdon/New York: Routledge. 3. Karpuś P. (red.), Zarządzanie finansami przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Lublin 2006. 4. Wawryszuk-Misztal A. (2007), Strategie zarzadzania kapitałem obrotowym netto w przedsiębiorstwach. Studium teoretyczno-empiryczne, Wyd. UMCS, Lublin. 5. Wawryszuk-Misztal A., Wrońska-Bukalska E. (2014), Duties of Financial Director from Board’s Perspective, Human Capital without Borders: Knowledge and Learning for Quality of Life. Proceedings of the Management Knowledge and Learning International Conference 2014, 25-27 June 2014, Portorož, Slovenia / To Know Press, International Academic Publisher, Bangkok-Celje-Lublin, pp. 673-680, http://www.toknowpress.net/ISBN/978-961-6914-09-3/papers/ML14-614.pdf 6. Wawryszuk-Misztal A., Wrońska-Bukalska E. (2015), Is a financial director a strategist or a steward? A comparative analysis of Poland, the US and China, Nauki o Finansach/ FINANCIAL SCIENCES, 4 (25), pp. 122-134. DOI: 10.15611/nof.2015.4.09 (ISSN 2080-5993) Literatura uzupełniająca: 1. Alexander J. (2018), Financial Planning & Analysis and Performance Management, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey. 2. Sierpińska M., Kustra A., 2014, Ewolucja funkcji dyrektora finansowego w przedsiębiorstwie, Zeszyty Naukowe Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, Vol. 66, pp. 757-766. Zasoby internetowe: 1 EY, https://www.ey.com/en_gl/cfo-agenda 2 PWC, https://www.pwc.pl/pl/artykuly.html |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: W01 Student zna i rozumie w sposób uporządkowany i pogłębiony - pojęcia używane w finansach oraz metody i teorie wyjaśniające zależności między nimi stanowiące zaawansowaną wiedzę z tego zakresu oraz jej zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych (K_W01) W02 Student zna i rozumie w stopniu pogłębionym cechy i zasady działania dyrektora finansowego oraz mechanizmy oddziałujące na jego zachowania jako menedżera (K_W04) W03 Student zna i rozumie w stopniu pogłębionym metody i narzędzia pozwalające na pozyskiwanie, analizę i prezentację danych finansowych (K_W05) UMIEJĘTNOŚCI: K01 Student potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów finansowych, w warunkach nieprzewidywalnych (K_U01 K02 Student potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów finansowych w przedsiębiorstwie, w oparciu o krytyczną ocenę i analizę pozyskanych z różnych źródeł informacji K_U06 K03 Student potrafi dokonać analiz decyzji finansowych w przedsiębiorstwie, przeprowadzić procedury podjęcia rozstrzygnięć w tym zakresie oraz zaproponować odpowiednie działania na poziomie strategicznym (K_U07) KOMPETENCJE SPOŁECZNE: K01 Student dokonuje krytycznej samooceny poziomu swojej wiedzy i posiadanych umiejętności oraz ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego (K_K01) K02 Student jest świadom znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz jest gotów/gotowa do korzystania z wiedzy eksperckiej w razie trudności (K_K02) K03 Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy (K_K05) K04 Student jest gotów do odpowiedzialnego przygotowania się do swojej pracy oraz uzupełniania nabytej wiedzę i doskonalenia posiadanych umiejętności (K_K08) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Wawryszuk-Misztal | |
Prowadzący grup: | Anna Wawryszuk-Misztal | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.