Zbuduj swoją karierę
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-FR-LS-F-ZSK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zbuduj swoją karierę |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=22223 |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): wykład 15 godz./1 ECTS b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta): przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów: 30 godz. Sumaryczna ilość godzin dla przedmiotu: 45 Sumaryczna ilość punktów ECTS dla przedmiotu: 1 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Efekty kształcenia weryfikowane są przez nauczyciela prowadzącego zajęcia w ramach wykładu. Pod uwagę brane są: -obecność na zajęciach (U2, K1) -aktywność na zajęciach (W3, U1, K3) -udział w pracach grupowych (W3, U1, K3) -projekt indywidualny (W1, W2, W3, U2, U3, K1, K2) -prezentacja na wykładzie (W2, W3, U2, U3, K1, K2, K3) |
Pełny opis: |
Proponowany przedmiot dotyczy budowania kariery na obecnie niezwykle dynamicznym rynku pracy. Studentom przedstawione zostaną trendy wpływające na rynek pracy, a następnie sposoby skutecznego planowania i rozwijania swojej kariery – od budowania marki osobistej, poprzez dokumenty aplikacyjne i rozmowy z pracodawcą, aż do adaptacji do nowego miejsca pracy. Poruszane tematy poparte zostaną przykładami oraz zadaniami do pracy własnej. |
Literatura: |
1. Handbook of Career Development: International Perspectives, 2014, New York, NY: Springer New York 2. Górniak, J. (2015). Polski rynek pracy–wyzwania i kierunki działań. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa–Kraków. 3. Blokker, R., Akkermans, J., Tims, M., Jansen, P., & Khapova, S. (2019). Building a sustainable start: The role of career competencies, career success, and career shocks in young professionals' employability. Journal of Vocational Behavior, 112, 172-184. 4. https://www.pracuj.pl/ 5. https://www.praca.pl/ 6. https://www.ted.com/watch/tedx-talks |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W1. Student opisuje metody poszukiwania pracy i ich skuteczność W2. Student charakteryzuje sposoby przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej W3. Student prezentuje swoje mocne strony w kontekście poszukiwania pracy Umiejętności: U1. Student dyskutuje w grupie na temat poszukiwania pracy U2. Student analizuje i ocenia metody poszukiwania pracy U3. Student planuje swoją karierę Kompetencje społeczne: K1. Student pracuje samodzielnie w kierunku przygotowania się do wejścia na rynek pracy K2. Student ocenia prezentacje i dokumenty aplikacyjne swoich kolegów i koleżanek oraz dokonuje samooceny własnych prezentacji i dokumentów aplikacyjnych K3. Student chętnie podejmuje się pracy w grupie, wyciąga wnioski i podejmuje decyzje |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Jakubiak | |
Prowadzący grup: | Monika Jakubiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Jakubiak, Agnieszka Sitko-Lutek | |
Prowadzący grup: | Monika Jakubiak, Agnieszka Sitko-Lutek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.