Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Symulacje biznesowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: E-FR-LS-O.25.II
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0311) Ekonomia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Symulacje biznesowe
Jednostka: Wydział Ekonomiczny
Grupy:
Strona przedmiotu: http://game.ilsworld.com
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

znajomość ogólnych zasad funkcjonowania przedsiębiorstwa w otoczeniu rynkowym; znajomość podstaw zarządzania i marketingu, znajomość podstawowych ternminów z zakresu finansów i rachunkowości

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego):

łącznie: 30 g./2 ECTS, w tym:

- konwersatorium: 30 g.

b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

60g./2 ECTS, w tym:

- studiowanie literatury: 10 g.

- przygotowanie prezentacji : 20 g.

- praca w systemie: 30 g.

Sumaryczna ilość godzin dla przedmiotu: 90 g.

Sumaryczna ilość punktów ECTS dla przedmiotu: 4 ECTS.

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Ocena zakresu i poprawności analiz przeprowadzonych na podstawie badań rynku udostępnionych przez symulator gry


Ocena pracy w zespole i współpraca z innymi członkami zespołu.


Przygotowanie i przedstawienie inwestorom biznesplanu na kwartały 5-8.


Przygotowanie i przedstawienie prezentacji końcowej zawierającej analizę przyjętych strategii i ocenę ich efektywności.

Pełny opis:

• Zespoły realizują scenariusz gry strategicznej – rozpoczynanie działalności i zarządzanie nowym przedsiębiorstwem, podążając za cyklem życia nowego produktu,

• Uczestnicy symulacji, korzystając z aplikacji dostępnej za pomocą przeglądarki internetowej, wykonują te same zadania, jakie stoją przed osobami zarządzającymi prawdziwym przedsiębiorstwem, rywalizując z konkurencyjnymi podmiotami (współuczestniczącymi Zespołami) działającymi na międzynarodowym rynku mikrokomputerów. Problemy/zadania, przed którymi stają Uczestnicy gry, to m.in.: projektowanie marki, planowanie kampanii reklamowych, ustalanie poziomu wynagrodzeń pracowników, ustalanie harmonogramu produkcji, troska o zyski, zarządzanie przepływem gotówki.

Zaletami symulacji są:

• poznanie wszystkich aspektów biznesu poprzez zarządzanie symulowanym nowopowstałym przedsiębiorstwem,

• sprzyjanie lepszemu podejmowaniu decyzji, ucząc zarządzania całkowicie zintegrowaną firmą, w tym zarządzania kanałami zbytu, marketingiem, produkcją, zasobami ludzkimi i finansami,

• stopniowe wprowadzane nowych pojęć, w miarę jak stają się one niezbędne na danym etapie rozwoju firmy,

• rozwijanie przywództwa, pracy zespołowej i zdolności interpersonalnych.

• rozwijanie zdolności planowania strategicznego i umiejętności wykonawczych w szybko zmieniającym się środowisku,

• wpajanie koncentrowania się na ostatecznym wyniku finansowym i na równoczesnej potrzebie zapewnienia zadowolenia klientów.

• ujawnienie skutków finansowych decyzji biznesowych oraz to, w jaki sposób wypływają one na ostateczne osiągnięcia finansowe.

[Źródło: Materiały szkoleniowe instruktora gry Business Management:

http://web3.marketplace-live.com]

Literatura:

1. Materiały szkoleniowe w symulacji: http://marketplace.pl

2. DEMO GRY: http://www.marketplace-simulation.com/images/demo/demo-bm.html

3. http://www.marketplace-simulation.com

Efekty uczenia się:

WIEDZA

K_W01 Student zna i rozumie pojęcia używane w finansach i rachunkowości, teorie i metody badań wyjaśniające złożone zależności między nimi oraz ich zastosowania w identyfikowaniu i interpretowaniu zjawisk i procesów gospodarczych

K_W05 Student zna i rozumie cechy człowieka jako podmiotu gospodarującego oraz podstawowe mechanizmy oddziałujące na zachowania konsumenta, pracownika, menedżera i przedsiębiorcy

K_W06 Student zna i rozumie metody i narzędzia pozwalające na pozyskiwanie, analizowanie i prezentowanie danych ekonomicznych i społecznych społeczno-gospodarczych, opisywanie struktur i instytucji społeczno-gospodarczych

K_W07 Student zna i rozumie podstawowe metody oceny efektywności poszczególnych obszarów gospodarowania (analiza finansowa, analiza przedsiębiorstwa)

K_W12 Student zna i rozumie podstawy działania mechanizmu rynkowego

UMIEJĘTNOŚCI

K_U01 Student potrafi dostrzegać i prawidłowo interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczno-gospodarcze oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych

K_U02 Student potrafi wykorzystać nabytą wiedzę teoretyczną do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów oraz analizowania i prognozowania procesów i zjawisk w przedsiębiorstwie i gospodarce narodowej

K_U05 Student potrafi przeprowadzić ocenę efektywności prostych projektów gospodarczych

K_U06Student potrafi pozyskiwać informacje dotyczące zjawisk i procesów gospodarczych oraz dokonywać ich krytycznej oceny i analizy z wykorzystaniem zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych dla rozstrzygania dylematów finansowych w przedsiębiorstwie, gospodarce narodowej i Unii Europejskiej

K_U07 Student potrafi komunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii

K_U09 Student potrafi brać udział w debacie, przedstawiać własne stanowisko, dyskutować z innymi

K_U12 Student potrafi planować i organizować pracę własną oraz pracę zespołu, współdziałać z innymi osobami w ramach pracy grupowej

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K_K02 Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych; zasięgania opinii eksperckich w razie trudności

K_K03 Student jest gotów do aktywnego uczestnictwa w organizacjach i instytucjach realizujących działania ekonomiczne

K_K04 Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy; podejmowania działalności gospodarczej

K_K05 Student jest gotów do zachowania się w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych

K_K06 Student jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, dbania o tradycje wykonywanego zawodu

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Kamieniecka, Wojciech Misterek
Prowadzący grup: Małgorzata Kamieniecka, Wojciech Misterek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0