Symulacje biznesowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-FR-LS-O.25.II |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0311) Ekonomia
|
Nazwa przedmiotu: | Symulacje biznesowe |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://game.ilsworld.com |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | znajomość ogólnych zasad funkcjonowania przedsiębiorstwa w otoczeniu rynkowym; znajomość podstaw zarządzania i marketingu, znajomość podstawowych ternminów z zakresu finansów i rachunkowości |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): łącznie: 30 g./2 ECTS, w tym: - konwersatorium: 30 g. b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta): 60g./2 ECTS, w tym: - studiowanie literatury: 10 g. - przygotowanie prezentacji : 20 g. - praca w systemie: 30 g. Sumaryczna ilość godzin dla przedmiotu: 90 g. Sumaryczna ilość punktów ECTS dla przedmiotu: 4 ECTS. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Ocena zakresu i poprawności analiz przeprowadzonych na podstawie badań rynku udostępnionych przez symulator gry Ocena pracy w zespole i współpraca z innymi członkami zespołu. Przygotowanie i przedstawienie inwestorom biznesplanu na kwartały 5-8. Przygotowanie i przedstawienie prezentacji końcowej zawierającej analizę przyjętych strategii i ocenę ich efektywności. |
Pełny opis: |
• Zespoły realizują scenariusz gry strategicznej – rozpoczynanie działalności i zarządzanie nowym przedsiębiorstwem, podążając za cyklem życia nowego produktu, • Uczestnicy symulacji, korzystając z aplikacji dostępnej za pomocą przeglądarki internetowej, wykonują te same zadania, jakie stoją przed osobami zarządzającymi prawdziwym przedsiębiorstwem, rywalizując z konkurencyjnymi podmiotami (współuczestniczącymi Zespołami) działającymi na międzynarodowym rynku mikrokomputerów. Problemy/zadania, przed którymi stają Uczestnicy gry, to m.in.: projektowanie marki, planowanie kampanii reklamowych, ustalanie poziomu wynagrodzeń pracowników, ustalanie harmonogramu produkcji, troska o zyski, zarządzanie przepływem gotówki. Zaletami symulacji są: • poznanie wszystkich aspektów biznesu poprzez zarządzanie symulowanym nowopowstałym przedsiębiorstwem, • sprzyjanie lepszemu podejmowaniu decyzji, ucząc zarządzania całkowicie zintegrowaną firmą, w tym zarządzania kanałami zbytu, marketingiem, produkcją, zasobami ludzkimi i finansami, • stopniowe wprowadzane nowych pojęć, w miarę jak stają się one niezbędne na danym etapie rozwoju firmy, • rozwijanie przywództwa, pracy zespołowej i zdolności interpersonalnych. • rozwijanie zdolności planowania strategicznego i umiejętności wykonawczych w szybko zmieniającym się środowisku, • wpajanie koncentrowania się na ostatecznym wyniku finansowym i na równoczesnej potrzebie zapewnienia zadowolenia klientów. • ujawnienie skutków finansowych decyzji biznesowych oraz to, w jaki sposób wypływają one na ostateczne osiągnięcia finansowe. [Źródło: Materiały szkoleniowe instruktora gry Business Management: http://web3.marketplace-live.com] |
Literatura: |
1. Materiały szkoleniowe w symulacji: http://marketplace.pl 2. DEMO GRY: http://www.marketplace-simulation.com/images/demo/demo-bm.html 3. http://www.marketplace-simulation.com |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA K_W01 Student zna i rozumie pojęcia używane w finansach i rachunkowości, teorie i metody badań wyjaśniające złożone zależności między nimi oraz ich zastosowania w identyfikowaniu i interpretowaniu zjawisk i procesów gospodarczych K_W05 Student zna i rozumie cechy człowieka jako podmiotu gospodarującego oraz podstawowe mechanizmy oddziałujące na zachowania konsumenta, pracownika, menedżera i przedsiębiorcy K_W06 Student zna i rozumie metody i narzędzia pozwalające na pozyskiwanie, analizowanie i prezentowanie danych ekonomicznych i społecznych społeczno-gospodarczych, opisywanie struktur i instytucji społeczno-gospodarczych K_W07 Student zna i rozumie podstawowe metody oceny efektywności poszczególnych obszarów gospodarowania (analiza finansowa, analiza przedsiębiorstwa) K_W12 Student zna i rozumie podstawy działania mechanizmu rynkowego UMIEJĘTNOŚCI K_U01 Student potrafi dostrzegać i prawidłowo interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczno-gospodarcze oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych K_U02 Student potrafi wykorzystać nabytą wiedzę teoretyczną do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów oraz analizowania i prognozowania procesów i zjawisk w przedsiębiorstwie i gospodarce narodowej K_U05 Student potrafi przeprowadzić ocenę efektywności prostych projektów gospodarczych K_U06Student potrafi pozyskiwać informacje dotyczące zjawisk i procesów gospodarczych oraz dokonywać ich krytycznej oceny i analizy z wykorzystaniem zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych dla rozstrzygania dylematów finansowych w przedsiębiorstwie, gospodarce narodowej i Unii Europejskiej K_U07 Student potrafi komunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii K_U09 Student potrafi brać udział w debacie, przedstawiać własne stanowisko, dyskutować z innymi K_U12 Student potrafi planować i organizować pracę własną oraz pracę zespołu, współdziałać z innymi osobami w ramach pracy grupowej KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_K02 Student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych; zasięgania opinii eksperckich w razie trudności K_K03 Student jest gotów do aktywnego uczestnictwa w organizacjach i instytucjach realizujących działania ekonomiczne K_K04 Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy; podejmowania działalności gospodarczej K_K05 Student jest gotów do zachowania się w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych K_K06 Student jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, dbania o tradycje wykonywanego zawodu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KW
KW
KW
KW
KW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Kamieniecka, Wojciech Misterek | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Kamieniecka, Wojciech Misterek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.