Zrób to sam - jak założyć start-up?
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-LG-LN-O-Zts |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0410) Biznes i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Zrób to sam - jak założyć start-up? |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Zaliczone przedmioty: -Podstawy zarządzania -Metody zarządzania |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Wykład 18 Konsultacje 10 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 28 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1,5 Godziny nie kontaktowe (praca własna studenta) Studiowanie literatury 30 Wykonywanie zadań w grupie 15 Przygotowanie się do egzaminu 15 Przygotowanie projektu zaliczeniowego 15 Łączna liczba godzin nie kontaktowych 60 Liczba punktów ECTS za godziny nie kontaktowe 2,5 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 4 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W01, W02, W04, W05, W08, W10, W13 - egzamin pisemny, projekt zaliczeniowy, zadania grupowe U01, U02, U03, U06, U07 - egzamin pisemny, projekt zaliczeniowy, zadania grupowe U10, U11 - projekt zaliczeniowy, zadania grupowe K01, K05, K07 - egzamin pisemny, projekt zaliczeniowy, zadania grupowe K02, K03, K04 - projekt zaliczeniowy, zadania grupowe |
Pełny opis: |
Przedmiot przygotowuje Studentów do założenia oraz prowadzenia własnej firmy, w tym start-upu. Studenci oprócz poznania zasad i metod prowadzenia firmy, przygotowują swoje własne koncepcje biznesowe, z uwzględnieniem zasad formalno-prawnych oraz możliwości prowadzenia działalności w wybranej przez siebie branży. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Glinka B., Gudkova S., Przedsiębiorczość, Oficyna WoltersKluwer business, Warszawa 2011. 2. Młodzikowska D., Lunden B., Jednoosobowa firma. Jak założyć i samodzielnie prowadzić jednoosobową działalność gospodarczą, BL Info Polska Sp. z o.o., Gdańska 2015. 3. Skrzek-Lubasińska M., Gródek-Szostak Z., Różne oblicza samozatrudnienia, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2019. 4. Chrzanowski M., Zawada P. (red.), Otwarte innowacje i ich wykorzystanie w przedsiębiorstwach typu start-up , Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2018. 5. Asgary, N., Maccari, E.A., Entrepreneurship, innovation and sustainable growth: opportunities and challenges, Routledge, Taylor & Francis Group, London, New York 2020. Literatura uzupełniająca: 1. Majewska-Opiełka I., Sukcces firmy, Gdańskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Gdańska 2003. 2. Wach K., Jak założyć firmę w Unii Europejskiej, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa 2006. 3. Jeleńska A., Polańska-Solarz J., Własna firma – jak założyć i poprowadzić?, Forum Doradców Podatkowych, Kraków 2015. 4. https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-jak-zalozyc-wlasna-dzialalnosc-gospodarcza |
Efekty uczenia się: |
W01 – student potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia oraz możliwości ich zastosowania w praktycznej działalności logistycznej W02 – student identyfikuje miejsce nauki o logistyce jej relacje do innych nauk W04 – student analizuje podstawowe relacje między podmiotami gospodarującymi oraz instytucjami społeczno-gospodarczymi w skali krajowej i międzynarodowej W05 – student identyfikuje cechy i kompetencje oraz zachowania konsumenta, pracownika, menedżera i przedsiębiorcy W08 – student zna przepisy prawa oraz normy regulujące funkcjonowanie podmiotów gospodarczych w branży TSL W10 – student wyjaśnia zasady zarządzania przedsiębiorstwami logistycznymi W13 – student identyfikuje podstawowe zasady tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości U01 – student interpretuje zjawiska i procesy zachodzące w branży TSL i rozwiązuje problemy logistyczne U02 – student proponuje rozwiązania dotyczące podejmowanych decyzji U03 – student właściwie analizuje wybrane obszary funkcjonalne przedsiębiorstwa oraz jego otoczenia U06 – student samodzielnie przygotowuje prace pisemne i prezentacje dotyczące problemów funkcjonowania przedsiębiorstwa U07 – student skutecznie komunikuje się w zespole oraz z otoczeniem zewnętrznym U10 – student planuje oraz organizuje pracę własną i zespołu U11 – student uczy się samodzielnie K01 – student przyswaja sobie wiedzę i doskonali umiejętności K02 – student dąży do rozwiązania podejmowanych problemów samodzielnie lub korzystając z wiedzy eksperckiej K03 – student chętnie podejmuje się pracy w zespole zadaniowym, pełniąc w nim różne role K04 – jest zorientowany na odpowiednie określanie priorytetów służących realizacji zadań K05 – wykazuje kreatywność w planowanych działaniach w zakresie prowadzenia lub współprowadzenia przedsiębiorstwa K07 – student dąży do odpowiedzialnego przygotowywania się do pracy w zawodzie logistyka, zachowując się w sposób zgodny z normami, etyczny i profesjonalny |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Jakubiak | |
Prowadzący grup: | Monika Jakubiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.