Podstawy matematyki ekonomicznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-LG-LS-O.1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0541) Matematyka
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy matematyki ekonomicznej |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Wiadomości z matematyki ze szkoły średniej. Znajomość matematyki na poziomie wymaganym na egzaminie maturalnym. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): - wykład 15 g./1 ECTS - ćwiczenia 30 g. /1 ECTS b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta): - studiowanie literatury 20 g. /1 ECTS - przygotowanie się do egzaminu 30 g./ 1 ECTS ECTS Sumaryczna ilość godzin dla przedmiotu: 105 g. Sumaryczna ilość punktów ECTS dla przedmiotu:4 ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Weryfikacja efektów ma miejsce w formie dwóch kolokwiów pisemnych z zadaniami opisowymi oraz egzaminu końcowego w formie testu. Złożony jest on z 30 pytań wielokrotnego wyboru pochodzących z bazy pytań. Pytania mają charakter teoretyczny i praktyczny pozwalający na weryfikację przyjętych efektów kształcenia. |
Pełny opis: |
Zajęcia obejmują wykład i ćwiczenia. Uczęszczanie na zajęcia z przedmiotu wymaga znajomości zagadnień na poziomie egzaminu maturalnego z matematyki podstawowej. Program zajęć obejmuje logikę, elementy algebry liniowej i analizy matematycznej. Celem przedmiotu jest zdobycie umiejętności posługiwania się metodami matematycznymi w naukach ekonomicznych. Ważnym celem jest też umiejętność stosowania podstawowych metod matematycznych w praktyce. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1.4. J. Banaś, Podstawy matematyki dla ekonomistów, PWN Warszawa, 2018 2. A. Ostoja-Ostaszewski -- Matematyka w ekonomii, t. 1, PWN, Warszawa, 1996 3. A. Ostoja-Ostaszewski -- Matematyka w ekonomii, t. 2, PWN, Warszawa, 1996 Literatura uzupełniająca 1. Edward T. Dowling -Introduction to Mathematical Economics, McGraw-Hill, 1992. 2. M. Gewert, Z. Skoczylas - Analiza matematyczna 1, Przykłady i zadania, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław 2007 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Student zna podstawy algebry macierzy oraz ich zastosowanie w modelach rynku. 2. Student opisuje pojęcia związane z rachunkiem różniczkowym funkcji jednej i dwóch zmiennych. 3. Student zna rolę matematyki w naukach ekonomicznych. Umiejętności: 1. Student zna zastosowania matematyki w naukach ekonomicznych. 2. Student używa metod rachunku macierzowego w modelowaniu zjawisk ekonomicznych. Potrafi zinterpretować wyniki. 3. Student umie dokonać optymalizacji funkcji jednej i dwóch zmiennych stosowanej w rozwiązywaniu logistycznych problemów decyzyjnych za pomocą rachunku różniczkowego. Kompetencje społeczne: 1. Student jest w stanie podjąć się prowadzenia analiz ilościowych w dowolnym obszarze nauk ekonomicznych. 2. Student posiada samodzielność w uczeniu się i organizacji pracy własnej |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN W
CW
WT ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Milena Bieniek | |
Prowadzący grup: | Milena Bieniek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.