The level of the competitiveness on the market analysis
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-PJOE-LC |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | The level of the competitiveness on the market analysis |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
3.00
LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie B1 |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): 15 Godziny niekontaktowe (bez udziału nauczyciela akademickiego): 25 Całkowita liczba godzin: 40 Całkowita liczba punktów ECTS: 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Projekt końcowy. |
Pełny opis: |
Przedmiot dostarcza wiedzy z zakresu konkurencyjności charakteryzującej różne podmioty gospodarcze, organizacje rządowe i samorządowe oraz instytucje międzynarodowe na rynku. Głównym celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy na temat budowania trwałej przewagi konkurencyjnej w zależności od rodzaju i charakteru prowadzonej działalności, ale przede wszystkim od miejsca na globalnym rynku. Analiza wskaźników z makroekonomicznego i mikroekonomicznego punktu widzenia pomoże w ustaleniu źródeł przewagi konkurencyjnej. Wykład uczy, jak na podstawie identyfikacji źródeł przewagi konkurencyjnej podejmować decyzje w kierunku osiągnięcia sukcesu na rynku w zależności od poziomu osiągniętej konkurencyjności. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Michael E. Porter, Competitive Advantage of Nations, Free Press, New York 1998. 2. Michael E. Porter, Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors, Harper Collins Publishers, New York, 1998. Literatura uzupełniająca: A. Šegota, M. Tomljanović, I. Huđek, Contemporary approaches to measuring competitiveness – the case of EU member states, Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci, pp. 123-150, (dostępne online: https://hrcak.srce.hr/183507). |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: 1. Student definiuje w pogłębionym stopniu zjawiska związane z konkurencyjnością różnych podmiotów wraz z charakteryzowaniem najnowszych teorii dotyczących źródeł trwałej przewagi konkurencyjnej. 2. Student posługuje się biegle miernikami służącymi ocenie konkurencyjności podmiotów gospodarczych. 3. Student identyfikuje kryteria i źródła osiągania międzynarodowej pozycji konkurencyjnej podmiotów i gospodarek w zmiennym otoczeniu. UMIEJĘTNOŚCI: 1. Student inicjuje analizę uwarunkowań dotyczących konkurencyjności podmiotów, na podstawie której prowadzi samodzielne bądź grupowe konstruowanie rozwiązań dostrzeganych problemów z osiągnięciem lub utrzymaniem stabilnej pozycji konkurencyjnej. 2. Student podejmuje wyzwania w kierunku wykorzystywania posiadanych przez organizacje źródeł konkurencyjności. 3. Student dyskutuje w grupie nad wyborem optymalnych rozwiązań dotyczących poprawy konkurencyjności podmiotów oraz kieruje pracą zespołu w celu ich wdrożenia w praktyce. 4. Student argumentuje proponowane rozwiązania również w języku obcym nowożytnym. 1. Student inicjuje rozwiązania dostrzeganych problemów z osiągnięciem lub utrzymaniem stabilnej pozycji konkurencyjnej. 2. Student samodzielnie podejmuje wyzwania w kierunku wykorzystywania posiadanych przez organizacje źródeł konkurencyjności. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Budzyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.