Political economy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-PJOE-PE |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0311) Ekonomia
|
Nazwa przedmiotu: | Political economy |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | (tylko po angielsku) Micro- and macroeconomics (basic level) |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | (tylko po angielsku) Contact hours (work with an academic teacher): 30 Total number of hours with an academic teacher: 30 Number of ECTS points with an academic teacher: 3 Non-contact hours (students' own work): 30 Total number of non-contact hours: 30 Number of ECTS points for non-contact hours:3 Total number of ECTS points for the module: 6 |
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) The module covers key issues discussed within the political economy – a research field at the intersection of economy and politics. It involves research on inequalities across many different subfields of normative economics, including labour market, migration, ecologic and educational policy. It deals with questions of how and why governments intervene in economies, why they often fail (government failure) and how they can correct existing market inefficiencies. Another important issue are possibilities for cooperation across sectors: state, private sector and social economy institutions. |
Literatura: |
(tylko po angielsku) Basic reading: 1. The Core Team, The Economy, https://www.core-econ.org/espp/index.html [02.03.2020] 2. The Core Team, Economy, Society, and Public Policy, https://www.core-econ.org/espp/index.html [02.03.2020]. Additional resources and provided by the teacher (these may include research papers on policies adopted in course participants’ countries). |
Efekty uczenia się: |
(tylko po angielsku) KNOWLEDGE 1. Students know the variety of political and economic institutions that shape modern economies and cause or help appease social inequalities, especially on the labour market. SKILLS 1. Students evaluate solutions adopted by various countries/regions/cities and classify them as good or bad examples of institutions. 2. Students make arguments on the adequacy of policies. 3. Students collect and evaluate statistical data on inequalities and institutional performance. ATTITUDES 1. Students adopt an open and critical attitude towards evaluating public policies. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Czerniak | |
Prowadzący grup: | Piotr Wetoszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Czerniak | |
Prowadzący grup: | Piotr Wetoszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Czerniak | |
Prowadzący grup: | Piotr Wetoszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-06 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Czerniak, Piotr Wetoszka | |
Prowadzący grup: | Piotr Wetoszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.