Badania marketingowe II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-Z-2N-O.14 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Badania marketingowe II |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Wymagana wiedza z zakresu Badań Marketingowych I (m.in. organizacja procesu badawczego, prowadzenie badań ilościowych, prowadzenie badań jakościowych) oraz analizy danych (jakościowych oraz ilościowych). |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | - ćwiczenia praktyczne/laboratoryjne - studia przypadku indywidualne i w grupach - opracowanie projektu w grupach - egzamin ustny |
Pełny opis: |
Wykład dotyczy zastosowań metod badań marketingowych do rozwiązywania różnorodnych problemów badawczych w przedsiębiorstwach. Treści programowe wykładu rozwijają również wiedzę studenta w zakresie metod badań marketingowych i wybranych technik analizy/prezentacji wyników badań. Ćwiczenia mają za zadanie praktycznie zapoznać studenta z metodami badań marketingowych i ich zastosowaniami poprzez realizację praktycznych ćwiczeń, studiów przypadku oraz projektu badawczego. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, pod red. K. Mazurek-Łopacińskiej, PWN 2016. 2. Badania rynku. Jak zrozumieć konsumenta, red. M. J. Lutostański, A. Łebkowska, M. Protasiuk, PWN 2021. 3. Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych, PWN 2010 4. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE 2011. Literatura uzupełniająca 1. Beata Glinka, Wojciech Czakon, Podstawy badań jakościowych, PWE 2021. 2. Marcin Chłodnicki, Andrzej Karel, Service Design po polsku, PWN 2020. 3. Jacek Kall, Ryszard Kłeczek, Adam Sagan, Zarządzanie marką, Wolters Kluwer Polska 2013. 4. Naresh K. Malhotra, Marketing Research: An Applied Orientation, 7th Ed, Pearson 2019. 5. M. Hennink, I. Hutter, A. Bailey, Qualitative Research Methods, SAGE Publishing, 2nd edition, 2020. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: -Posiada rozszerzoną wiedzę o relacjach między podmiotami gospodarującymi oraz instytucjami społeczno-gospodarczymi w skali krajowej i międzynarodowej oraz wyjaśnia istotę nauk o zarządzaniu i ich dynamikę w kontekście rozwoju gospodarczego w relacji do innych nauk społecznych -Posiada pogłębioną wiedzę na temat więzi społecznych, ekonomicznych oraz mechanizmów oddziałujących na zachowania konsumenta, pracownika i przedsiębiorcy -Zna w sposób pogłębiony metody, techniki i narzędzia właściwe dla zarządzania pozwalające na pozyskiwanie i analizę danych społeczno-gospodarczych -Zna w sposób pogłębiony metody statystyczne i ekonometryczne oraz narzędzia gromadzenia, analizy i prezentacji danych ekonomicznych i społecznych -Zna w sposób pogłębiony metody zarządzania i badań rynkowych wykorzystywanych w organizacjach -Posiada rozszerzoną wiedzę na temat roli kultury, etyki i nowoczesnych technologii w procesach przemian współczesnych organizacji Umiejętności: -Potrafi dostrzegać i prawidłowo interpretować zjawiska społeczno-gospodarcze i relacje między nimi -Potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do dokonywania obserwacji zjawisk i procesów w przedsiębiorstwie i gospodarce, formułować własne opinie, krytycznie dobierać dane i metody analiz -Potrafi stosować wiedzę teoretyczną do formułowania, analizy i rozwiązywania problemów organizacji z wykorzystaniem hipotez i pytań badawczych -Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz stawiać proste hipotezy badawcze i dokonywać ich weryfikacji -Potrafi wykorzystywać metody ilościowe i jakościowe w prognozowaniu złożonych procesów społeczno-gospodarczych -Potrafi pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych dotyczących wybranych problemów współczesnej gospodarki i biznesu w świetle dorobku i poglądów autorytetów nauk o zarządzaniu -Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym dotyczących wybranych problemów zarządzania organizacjami Kompetencje społeczne: -Potrafi współdziałać i pracować w zespołach, organizacjach i instytucjach, pełniąc w nich różne role -Potrafi odpowiednio określić priorytety służące do realizacji zadań własnych i grupowych -Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej -Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, uzupełnia i doskonali nabytą wiedzę i umiejętności rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny -Umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społeczno-gospodarczych i przewidywać ich skutki |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Mącik | |
Prowadzący grup: | Radosław Mącik, Monika Ratajczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.