Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Badania marketingowe II

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: E-Z-2N-O.14
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Badania marketingowe II
Jednostka: Wydział Ekonomiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Wymagana wiedza z zakresu Badań Marketingowych I (m.in. organizacja procesu badawczego, prowadzenie badań ilościowych, prowadzenie badań jakościowych) oraz analizy danych (jakościowych oraz ilościowych).

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

- ćwiczenia praktyczne/laboratoryjne

- studia przypadku indywidualne i w grupach

- opracowanie projektu w grupach

- egzamin ustny


Pełny opis:

Wykład dotyczy zastosowań metod badań marketingowych do rozwiązywania różnorodnych problemów badawczych w przedsiębiorstwach. Treści programowe wykładu rozwijają również wiedzę studenta w zakresie metod badań marketingowych i wybranych technik analizy/prezentacji wyników badań.

Ćwiczenia mają za zadanie praktycznie zapoznać studenta z metodami badań marketingowych i ich zastosowaniami poprzez realizację praktycznych ćwiczeń, studiów przypadku oraz projektu badawczego.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, pod red. K. Mazurek-Łopacińskiej, PWN 2016.

2. Badania rynku. Jak zrozumieć konsumenta, red. M. J. Lutostański, A. Łebkowska, M. Protasiuk, PWN 2021.

3. Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych, PWN 2010

4. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE 2011.

Literatura uzupełniająca

1. Beata Glinka, Wojciech Czakon, Podstawy badań jakościowych, PWE 2021.

2. Marcin Chłodnicki, Andrzej Karel, Service Design po polsku, PWN 2020.

3. Jacek Kall, Ryszard Kłeczek, Adam Sagan, Zarządzanie marką, Wolters Kluwer Polska 2013.

4. Naresh K. Malhotra, Marketing Research: An Applied Orientation, 7th Ed, Pearson 2019.

5. M. Hennink, I. Hutter, A. Bailey, Qualitative Research Methods, SAGE Publishing, 2nd edition, 2020.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

-Posiada rozszerzoną wiedzę o relacjach

między podmiotami gospodarującymi oraz

instytucjami społeczno-gospodarczymi w skali

krajowej i międzynarodowej oraz wyjaśnia

istotę nauk o zarządzaniu i ich dynamikę w

kontekście rozwoju gospodarczego w relacji

do innych nauk społecznych

-Posiada pogłębioną wiedzę na temat więzi

społecznych, ekonomicznych oraz

mechanizmów oddziałujących na zachowania

konsumenta, pracownika i przedsiębiorcy

-Zna w sposób pogłębiony metody, techniki i

narzędzia właściwe dla zarządzania

pozwalające na pozyskiwanie i analizę

danych społeczno-gospodarczych

-Zna w sposób pogłębiony metody

statystyczne i ekonometryczne oraz narzędzia

gromadzenia, analizy i prezentacji danych

ekonomicznych i społecznych

-Zna w sposób pogłębiony metody

zarządzania i badań rynkowych

wykorzystywanych w organizacjach

-Posiada rozszerzoną wiedzę na temat roli

kultury, etyki i nowoczesnych technologii w

procesach przemian współczesnych

organizacji

Umiejętności:

-Potrafi dostrzegać i prawidłowo interpretować

zjawiska społeczno-gospodarcze i relacje

między nimi

-Potrafi wykorzystać podstawową wiedzę

teoretyczną do dokonywania obserwacji

zjawisk i procesów w przedsiębiorstwie i

gospodarce, formułować własne opinie,

krytycznie dobierać dane i metody analiz

-Potrafi stosować wiedzę teoretyczną do

formułowania, analizy i rozwiązywania

problemów organizacji z wykorzystaniem

hipotez i pytań badawczych

-Potrafi właściwie analizować przyczyny i

przebieg konkretnych procesów i zjawisk

społeczno-gospodarczych oraz stawiać proste

hipotezy badawcze i dokonywać ich

weryfikacji

-Potrafi wykorzystywać metody ilościowe i

jakościowe w prognozowaniu złożonych

procesów społeczno-gospodarczych

-Potrafi pogłębioną umiejętność przygotowania

prac pisemnych dotyczących wybranych

problemów współczesnej gospodarki i

biznesu w świetle dorobku i poglądów

autorytetów nauk o zarządzaniu

-Posiada pogłębioną umiejętność

przygotowania wystąpień ustnych w języku

polskim i języku obcym dotyczących

wybranych problemów zarządzania

organizacjami

Kompetencje społeczne:

-Potrafi współdziałać i pracować w zespołach,

organizacjach i instytucjach, pełniąc w nich

różne role

-Potrafi odpowiednio określić priorytety

służące do realizacji zadań własnych i

grupowych

-Ma przekonanie o wadze zachowania się w

sposób profesjonalny i przestrzegania zasad

etyki zawodowej

-Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej

pracy, uzupełnia i doskonali nabytą wiedzę i

umiejętności rozszerzone o wymiar

interdyscyplinarny

-Umie uczestniczyć w przygotowaniu

projektów społeczno-gospodarczych i

przewidywać ich skutki

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Wykład, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Mącik
Prowadzący grup: Radosław Mącik, Monika Ratajczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-f5e494f9d (2025-04-10)