Badania marketingowe II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-Z-2S-O.14 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0413) Zarządzanie i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Badania marketingowe II |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Przyswojona wiedza z przedmiotów: Podstawy marketingu, Zachowania konsumenckie, Zarządzanie marką, Statystyka i ekonometria II |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): łącznie: 30g/2 ECTS, w tym: - wykład 15 g/1 ECTS - konwersatorium15 g/1 ECTS b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta): łącznie 60 g/1 ECTS, w tym: - przygotowanie studiów przypadku i/lub projektu 40 g/1 ECTS - przygotowanie się do egzaminu 20 g/1 ECTS Sumaryczna ilość godzin dla przedmiotu: 90 g Sumaryczna ilość punktów ECTS dla przedmiotu:4 ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | - ćwiczenia praktyczne/laboratoryjne - studia przypadku indywidualne i w grupach - opracowanie projektu w grupach - egzamin ustny |
Pełny opis: |
Wykład dotyczy zastosowań metod badań marketingowych do rozwiązywania różnorodnych problemów badawczych w przedsiębiorstwach. Treści programowe wykładu rozwijają również wiedzę studenta w zakresie metod badań marketingowych i wybranych technik analizy/prezentacji wyników badań. Ćwiczenia mają za zadanie praktycznie zapoznać studenta z metodami badań marketingowych i ich zastosowaniami poprzez realizację praktycznych ćwiczeń, studiów przypadku oraz projektu badawczego. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, pod red. K. Mazurek-Łopacińskiej, PWN 2016. 2. Badania rynku. Jak zrozumieć konsumenta, red. M. J. Lutostański, A. Łebkowska, M. Protasiuk, PWN 2021. 3. Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych, PWN 2010 4. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE 2011. Literatura uzupełniająca 1. Beata Glinka, Wojciech Czakon, Podstawy badań jakościowych, PWE 2021. 2. Marcin Chłodnicki, Andrzej Karel, Service Design po polsku, PWN 2020. 3. Jacek Kall, Ryszard Kłeczek, Adam Sagan, Zarządzanie marką, Wolters Kluwer Polska 2013. 4. Naresh K. Malhotra, Marketing Research: An Applied Orientation, 7th Ed, Pearson 2019. 5. M. Hennink, I. Hutter, A. Bailey, Qualitative Research Methods, SAGE Publishing, 2nd edition, 2020. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE: - K_W03 - w pogłębionym stopniu - zasady działania organizacji gospodarczych na rynku, wszechstronne zależności między nimi oraz złożone uwarunkowania prowadzenia przez nie działalności w kontekście projektowania i prowadzenia badań marketingowych - K_W04 - w pogłębionym stopniu - mechanizm funkcjonowania człowieka w organizacjach, relacje , jakim podlega oraz uwarunkowania jego zachowań jako pracownika, menedżera, przedsiębiorcy i konsumenta, w kontekście zleceniodawcy, badacza i uczestnika badań marketingowych - K_W05 - w stopniu pogłębionym - metody, techniki i narzędzia wykorzystywane w zarządzaniu organizacjami, w tym - kompleksowe metody oceny efektywności i skuteczności ich działania, w tym w odniesieniu do zarządzania procesem badawczym i przełożeniem jego efektów na działania firmy - K_W09 - zaawansowane metody i narzędzia gromadzenia, przetwarzania i prezentowania informacji w analizowaniu i prognozowaniu zjawisk i procesów zachodzących w organizacjach, w szczególności główne metody badań marketingowych (ilościowych i jakościowych) oraz ich zastosowania, zalety i ograniczenia. Umiejętności - ABSOLWENT POTRAFI: - K_U01 - identyfikować i prawidłowo interpretować zjawiska społeczno-gospodarcze, tak wewnątrz organizacji, jak i w ich otoczeniu, oraz zależności przyczynowo-skutkowe między nimi w oparciu o dane zastane oraz zbierane w procesie badań marketingowych ze źródeł pierwotnych. - K_U02 - formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy z zakresu zarządzania organizacjami pojawiające się w zmiennych i nie w pełni przewidywalnych warunkach, z wykorzystaniem hipotez i pytań badawczych. - K_U03 - właściwie dobierać źródła informacji, oceniać ich wiarygodność, krytycznie analizować pozyskane dane i dokonywać ich prawidłowej syntezy, w szczególności poprawnie analizować i dokonywać syntezy informacji ze źródeł wtórnych - K_U04 - wykorzystywać metody ilościowe i jakościowe w prowadzeniu badań marketingowych rozwiązujących różnorodne problemy decyzyjne przedsiębiorstwa, w tym dotyczące nowych produktów i usług - K_U06 - brać udział w debatach, przedstawiać i argumentować własne stanowisko, analizować i oceniać stanowiska innych dyskutantów, głównie w kontekście ustnej prezentacji i dyskusji z klientem w odniesieniu do wyników badań marketingowych. - K_U07 - posługiwać się zaawansowanymi technikami ICT w celu pozyskiwania, gromadzenia i przetwarzania informacji, w szczególności prowadzić badania ankietowe i jakościowe online, a także używać narzędzi informatycznych analizy danych. - K_U09 - przygotować prezentacje dotyczące wyników badań marketingowych z wykorzystaniem różnych technik wizualizacji danych. Kompetencje społeczne - ABSOLWENT JEST GOTÓW DO: - K_K01 - samooceny swojej wiedzy i posiadanych umiejętności w zakresie badań marketingowych oraz samodzielnego jej pogłębiania. - K_K02 - uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów marketingowych za pomocą badań oraz wykorzystywania w razie potrzeby wiedzy ekspertów. - K_K03 - krytycznej oceny odbieranych treści, w szczególności dotyczących oceny wiarygodności danych uzyskanych z badań - K_K04 - pracy w zespołach, organizacjach i instytucjach oraz pełnienia w nich różnych ról, w tym w zespołach realizujących badania marketingowe (projekty). - K_K05 - myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy. - K_K07 - działania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki badacza, egzekwowania ich przestrzegania od innych. - K_K08 - podtrzymywania etosu wykonywanego zawodu, odpowiedzialnego przygotowania się do swojej pracy oraz uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, w tym w zakresie metod i technik badań marketingowych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN W
WT ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Mącik | |
Prowadzący grup: | Radosław Mącik, Monika Ratajczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.