Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Badania marketingowe II

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: E-Z-2S-O.14
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0413) Zarządzanie i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Badania marketingowe II
Jednostka: Wydział Ekonomiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Przyswojona wiedza z przedmiotów: Podstawy marketingu, Zachowania konsumenckie, Zarządzanie marką, Statystyka i ekonometria II

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego):

łącznie: 30g/2 ECTS, w tym:

- wykład 15 g/1 ECTS

- konwersatorium15 g/1 ECTS

b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

łącznie 60 g/1 ECTS, w tym:

- przygotowanie studiów przypadku i/lub projektu 40 g/1 ECTS

- przygotowanie się do egzaminu 20 g/1 ECTS

Sumaryczna ilość godzin dla przedmiotu: 90 g

Sumaryczna ilość punktów ECTS dla przedmiotu:4 ECTS


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

- ćwiczenia praktyczne/laboratoryjne

- studia przypadku indywidualne i w grupach

- opracowanie projektu w grupach

- egzamin ustny


Pełny opis:

Wykład dotyczy zastosowań metod badań marketingowych do rozwiązywania różnorodnych problemów badawczych w przedsiębiorstwach. Treści programowe wykładu rozwijają również wiedzę studenta w zakresie metod badań marketingowych i wybranych technik analizy/prezentacji wyników badań.

Ćwiczenia mają za zadanie praktycznie zapoznać studenta z metodami badań marketingowych i ich zastosowaniami poprzez realizację praktycznych ćwiczeń, studiów przypadku oraz projektu badawczego.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, pod red. K. Mazurek-Łopacińskiej, PWN 2016.

2. Badania rynku. Jak zrozumieć konsumenta, red. M. J. Lutostański, A. Łebkowska, M. Protasiuk, PWN 2021.

3. Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych, PWN 2010

4. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE 2011.

Literatura uzupełniająca

1. Beata Glinka, Wojciech Czakon, Podstawy badań jakościowych, PWE 2021.

2. Marcin Chłodnicki, Andrzej Karel, Service Design po polsku, PWN 2020.

3. Jacek Kall, Ryszard Kłeczek, Adam Sagan, Zarządzanie marką, Wolters Kluwer Polska 2013.

4. Naresh K. Malhotra, Marketing Research: An Applied Orientation, 7th Ed, Pearson 2019.

5. M. Hennink, I. Hutter, A. Bailey, Qualitative Research Methods, SAGE Publishing, 2nd edition, 2020.

Efekty uczenia się:

Wiedza - ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE:

- K_W03 - w pogłębionym stopniu - zasady działania organizacji

gospodarczych na rynku, wszechstronne zależności między nimi oraz złożone

uwarunkowania prowadzenia przez nie działalności w kontekście

projektowania i prowadzenia badań marketingowych

- K_W04 - w pogłębionym stopniu - mechanizm funkcjonowania człowieka w

organizacjach, relacje , jakim podlega oraz uwarunkowania jego

zachowań jako pracownika, menedżera, przedsiębiorcy i konsumenta, w

kontekście zleceniodawcy, badacza i uczestnika badań marketingowych

- K_W05 - w stopniu pogłębionym - metody, techniki i narzędzia

wykorzystywane w zarządzaniu organizacjami, w tym - kompleksowe metody

oceny efektywności i skuteczności ich działania, w tym w odniesieniu do

zarządzania procesem badawczym i przełożeniem jego efektów na działania

firmy

- K_W09 - zaawansowane metody i narzędzia gromadzenia, przetwarzania i

prezentowania informacji w analizowaniu i prognozowaniu zjawisk i

procesów zachodzących w organizacjach, w szczególności główne metody

badań marketingowych (ilościowych i jakościowych) oraz ich zastosowania,

zalety i ograniczenia.

Umiejętności - ABSOLWENT POTRAFI:

- K_U01 - identyfikować i prawidłowo interpretować zjawiska

społeczno-gospodarcze, tak wewnątrz organizacji, jak i w ich otoczeniu,

oraz zależności

przyczynowo-skutkowe między nimi w oparciu o dane zastane oraz zbierane

w procesie badań marketingowych ze źródeł pierwotnych.

- K_U02 - formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy z

zakresu zarządzania organizacjami pojawiające się w zmiennych i nie w pełni

przewidywalnych warunkach, z wykorzystaniem hipotez i pytań badawczych.

- K_U03 - właściwie dobierać źródła informacji, oceniać ich

wiarygodność, krytycznie analizować pozyskane dane i dokonywać ich

prawidłowej syntezy, w szczególności poprawnie analizować i dokonywać

syntezy informacji ze źródeł wtórnych

- K_U04 - wykorzystywać metody ilościowe i jakościowe w prowadzeniu

badań marketingowych rozwiązujących różnorodne problemy decyzyjne

przedsiębiorstwa, w tym dotyczące nowych produktów i usług

- K_U06 - brać udział w debatach, przedstawiać i argumentować własne

stanowisko, analizować i oceniać stanowiska innych dyskutantów, głównie

w kontekście ustnej prezentacji i dyskusji z klientem w odniesieniu do

wyników badań marketingowych.

- K_U07 - posługiwać się zaawansowanymi technikami ICT w celu

pozyskiwania, gromadzenia i przetwarzania informacji, w szczególności

prowadzić badania ankietowe i jakościowe online, a także używać narzędzi

informatycznych analizy danych.

- K_U09 - przygotować prezentacje dotyczące wyników badań marketingowych

z wykorzystaniem różnych technik wizualizacji danych.

Kompetencje społeczne - ABSOLWENT JEST GOTÓW DO:

- K_K01 - samooceny swojej wiedzy i posiadanych umiejętności w zakresie

badań marketingowych oraz samodzielnego jej pogłębiania.

- K_K02 - uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów

marketingowych za pomocą badań oraz wykorzystywania w razie potrzeby

wiedzy ekspertów.

- K_K03 - krytycznej oceny odbieranych treści, w szczególności

dotyczących oceny wiarygodności danych uzyskanych z badań

- K_K04 - pracy w zespołach, organizacjach i instytucjach oraz pełnienia

w nich różnych ról, w tym w zespołach realizujących badania marketingowe

(projekty).

- K_K05 - myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.

- K_K07 - działania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki

badacza, egzekwowania ich przestrzegania od innych.

- K_K08 - podtrzymywania etosu wykonywanego zawodu, odpowiedzialnego

przygotowania się do swojej pracy oraz uzupełniania i doskonalenia

nabytej wiedzy i umiejętności, w tym w zakresie metod i technik badań

marketingowych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Mącik
Prowadzący grup: Radosław Mącik, Monika Ratajczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-f5e494f9d (2025-04-10)