Modele e-biznesu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-Z-LS-EP.Me-b |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Modele e-biznesu |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/ |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu podstaw zarządzania. Wiedza i umiejętności potwierdzone zaliczeniem przedmiotu "Podstawy gospodarki sieciowej i e-biznesu" |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): - wykład, warsztaty praktyczne 15g. /1 ECTS b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta): - studiowanie literatury, praca nad projektem 15g. /0,5 ECTS - przygotowanie się do zaliczenia 15 g./0,5 ECTS Sumaryczna ilość godzin dla przedmiotu: 45 Sumaryczna ilość punktów ECTS dla przedmiotu: 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Test końcowy wielokrotnego wyboru. Prezentacje wyników projektów praktycznych. |
Pełny opis: |
Podczas zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi pojęciami związanymi z modelami e-biznesu jak również będą realizowali projekty praktyczne z zakresu modeli e-biznesu. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Doligalski, T. (2014). Modele biznesu w Internecie. Teoria i studia przypadków polskich firm. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Osterwalder, A., Pigneur Y., (2012). Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera. Helion. Gassmann, O., Frankenberger, K., & Csik, M. (2014). The business model navigator: 55 models that will revolutionise your business. Pearson UK. Literatura pomocnicza: T. Doligalski, M. Goliński, K.Kozłowski (red. nauk.), Disruptive Platforms: Markets, Ecosystems and Monopolists, Routledge 2021. Marcin Kraska, Jarosław Tomaszewski, Modele biznesowe e-usług na przykładach, https://www.parp.gov.pl/storage/publications/pdf/c73c996c0469b02cc22f4f7c4bdb9caf.pdf Mikołaj Olszański, Krzysztof Buczek, Krzysztof Piech, E-biznes – innowacje w usługach. Teoria, praktyka, przykłady. https://www.parp.gov.pl/storage/publications/pdf/20506.pdf |
Efekty uczenia się: |
Wiedza ZNA I ROZUMIE Student ma wiedzę w zakresie pojęć stosowanych w e-biznesie. Student rozumie specyfikę prowadzenia e-biznesu. Student ma wiedzę dotyczącą modeli e-biznesu. K_W11 wpływ digitalizacji na funkcjonowanie współczesnej gospodarki i organizacji działających w jej ramach K_W13 dylematy współczesnej gospodarki i cywilizacji Umiejętności POTRAFI Student umie zidentyfikować propozycję wartości dla klienta. Student umie zainstalować i skonfigrować sklep internetowy. Student umie analizować modele e-biznesu. K_U02 analizować i prognozować procesy i zjawiska organizacyjne i społeczne z wykorzystaniem właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik ICT K_U05 brać udział w debacie, prezentować i argumentować własne stanowisko, oceniać stanowiska innych uczestników Kompetencje społeczne: Umiejętność pracy w zespole. Ocena etycznych aspektów e-biznesu. K_K06 odpowiedzialnego pełnienia ról w zespołach, organizacjach i instytucjach K_K08 postępowania w sposób profesjonalny |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.