Prawo reklamy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-Z-LS-F-PR |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0421) Prawo
|
Nazwa przedmiotu: | Prawo reklamy |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://www.microsoftteams.com |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | BRAK |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): 15h/0,5 ECTS b) godziny niekontaktowe (praca własna studentów): studiowanie literatury oraz przygotowywanie się do zaliczeń: 15h/ 0,5 ECTS Sumaryczna ilość godzin dla przedmiotu: 30h Sumaryczna ilość punktów ECTS dla przedmiotu: 1 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Zaliczenie pisemne polegające na indywidualnym, twórczym rozwiązaniu zadanego zadania. Ocena jest wystawiana na podstawie przygotowanej przez studentów / słuchaczy pracy pisemnej. Ocenie podlega: - formalna poprawność pracy; - merytoryczna poprawność pracy; - umiejętność odniesienia się do praktycznych aspektów opisywanych zagadnień; - dobór źródeł (w tym literatury i orzecznictwa); Ocena w skali od 2 (ndst) do 5 (bdb). |
Pełny opis: |
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu z wykorzystaniem technik multimedialnych. Celem wykładu jest przekazanie studentom / słuchaczom podstawowej wiedzy z zakresu prawa reklamy oraz związanych z tym zagadnień prawa konkurencji. Obejmuje to w szczególności podstawą wiedzę o polskim systemie prawa ochrony konkurencji oraz o regulacjach dotyczących zwalczania nieuczciwej konkurencji oraz niedozwolonych praktyk rynkowych, a także o obowiązkach informacyjnych ciążących na przedsiębiorcach w stosunku do konsumentów. Podczas wykładu słuchacze zostaną zaznajomieni również z występującymi w polskim systemie prawa (a także w prawie Unii Europejskiej) zakazami lub ograniczeniami w zakresie reklamy oraz z roszczeniami, a także sankcjami wiążącymi się z ich naruszeniem / złamaniem. Zakres tematyczny: I. Pojęcie reklamy i jej legalna definicja. II. Rodzaje regulacji prawnych dotyczących reklamy. III. Pojęcie przedsiębiorcy i konsumenta. IV. Pojęcie kontraktu adhezyjnego. V. Prawna ochrona statusu konsumenta. VI. Zakres i sposób stosowania przepisów Unii Europejskiej dotyczących reklamy na terytorium Polski. VII. Prawo reklamy a ochrona danych osobowych. VIII. Prawo reklamy a ustawowe obowiązki informacyjne. IX. Prawne zakazy i ograniczenia w zakresie reklamy obowiązujące na terytorium Polski. X. Reklama w Internecie z uwzględnieniem ustalenia właściwych dla jej oceny systemów prawnych (terytorialny zakres stosowania prawa). XI. Pojęcie czynu nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy i jego konsekwencje. XII. Pojęcie nieuczciwej praktyki rynkowej w zakresie reklamy i jej konsekwencje. XIII. Skutki naruszenia zakazów i ograniczeń w zakresie reklamy. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. K. Grzybczyk, Ilustrowane prawo reklamy, Warszawa 2020 r., 2. A. Kidyba, Prawo handlowe, Warszawa 2020 r., 3. E. Nowińska, K. Szczepanowska - Kozłowska, Ustawa o zwalnczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz, Warszawa 2017 r. 4. M. Stahl, Prawo administracyjne. Pojęcia, instytucje, zasady w teorii i orzecznictwie, Warszawa 2021 r. Literatura uzupełniająca: 1. K. Grzybczyk, Prawo reklamy, Warszawa 2012 r., 2. J. Kępiński, Wpływ prawa Unii Europejskiej na polskie prawo zwalczania nieuczciwej konkurencji ze szczególnym uwzględnieniem sprzedaży premiowanej, Warszawa 2019 r. 2. E. Traple, J. Adamczyk, P. Barta, X. Konarski, W. Kulis, P. Litwiński Prawo reklamy i promocji, Warszawa 2007 r., 3. E. Nowińska, K. Szczepanowska - Kozłowska, Ustawa o zwalnczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz, Warszawa 2017 r. 4. M. Stahl, Prawo administracyjne. Pojęcia, instytucje, zasady w teorii i orzecznictwie, Warszawa 2021 r. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W1: Student wymienia i rozumie podstawowe instytucje z zakresu prawa reklamy (oraz prawa konkurencji). W2: Student opisuje pojęcia związane z czynami nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy. W5: Student wyjaśnia rolę reklamy oraz prawa reklamy (a także prawa konkurencji) w funkcjonowaniu przedsiębirostw. Umiejętności: U1: Student dostrzega zastosowania prawa reklamy (oraz prawa konkurencji) w marketingu. U2: Student dostrzega zastosowania prawa ochrony danych osobowych w marketingu. U3: Student jest w stanie przyjąć obowiązki managera zarządzającego działalnością marketingową przedsiębiorstwa. U4: Student używa instytucji prawa reklamy (oraz prawa konkurencji) w marketingu) w modelowaniu i interpretowaniu zjawisk ekonomicznych. U5: Student przeprowadza optymalizację zasad marketingu przedsiębiorstwa. Kompetencje społeczne: K1: Student jest w stanie odnaleźć przepisy regulujące zasady reklamowania przedsiębiorców i ich działalności (oraz ochronę danych osobowych w tych ramach). K2: Student jest w stanie odnaleźć orzecznictwo sądowe dotyczące prawa reklamy (oraz prawa konkurencji) (oraz ochrony danych osobowych w tych ramach). K3: Student przejawia postawy samodzielnego działania w uczeniu się i organizacji pracy własnej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Przemysław Bryłowski | |
Prowadzący grup: | Przemysław Bryłowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.