Jak skutecznie konkurować na rynku?
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-Z-LS-F-R |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0311) Ekonomia
|
Nazwa przedmiotu: | Jak skutecznie konkurować na rynku? |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawy ekonomii i zarządzania. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): - wykład:15 g. b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta): łącznie: 10 g. studiowanie literatury – 5 g. przygotowanie projektu: 5 g. Sumaryczna ilość godzin dla przedmiotu: 25 g. Sumaryczna ilość punktów ECTS dla przedmiotu: 1 ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Przygotowanie i prezentacja projektu. |
Pełny opis: |
Zapoznanie studentów z problemami konkurencyjności przedsiębiorstw i przekazanie szczegółowej wiedzy na temat źródeł konkurencyjności w otoczeniu przedsiębiorstwa, wykorzystaniu instrumentów oraz ich wykorzystywaniu w procesie podejmowania decyzji gospodarczych przez menedżerów uczestniczących w procesach zarządczych w celu osiągnięcia jak największych sukcesów podmiotu na rynku. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Michael E. Porter, Przewaga konkurencyjna : osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników, Helion, Gliwice 2006 (nowsze wydanie New Media S.r.l. Aliberti editore, Rzym 2010). 2. Michael E. Porter, Strategia konkurencji : metody analizy sektorów i konkurentów, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2010. Literatura uzupełniająca: 3. Eulalia Skawińska, Edward Cyrson, Romuald Zalewski, Konkurencyjność przedsiębiorstw, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2011 4. Andrzej Limański, Róża Milic-Czerniak, Konkurencyjność podmiotów gospodarczych i jej determinanty, Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych, Katowice 2013. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: 1. Student definiuje pojęcia związane z konkurencją, konkurencyjnością i rywalizacją podmiotów na rynku. 2. Student prawidłowo identyfikuje problemy przedsiębiorstw podczas walki konkurencyjnej na rynku. UMIEJĘTNOŚCI : 1. Student potrafi dokonać analizy przyczyny i przebieg zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych powstających w procesie konkurowania na rynku. 2. Student proponuje rozwiązania dotyczące poprawy pozycji konkurencyjnej. KOMPETENCJE SPOŁECZNE : 1. Student ocenia posiadaną wiedzę i potrafi rozstrzygać dylematy związane z budową trwałej przewagi konkurencyjnej na rynku. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Budzyńska | |
Prowadzący grup: | Anna Budzyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.