Naukowe podstawy coachingu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | F-CM.29 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Naukowe podstawy coachingu |
Jednostka: | Wydział Filozofii i Socjologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Praca zaliczeniowa |
Pełny opis: |
Poznasz coaching w świetle najnowszych badań naukowych i badań eksperymentalnych. Sięgniesz do źródeł zakorzenionych w neurobiologii, kognitywistyce i socjologii oraz wiedzy z zakresu neurokognitywistyki, neurodydaktyki. Poznasz badania dotyczące efektywności coachingu. Zagadnienia trudności metodologiczno-naukowe w badaniach coachingu i mentoringu podstawy wiedzy na temat neurobiologicznych i kognitywnych podstaw zachowań neurobiologia i neurodydaktyka w praktyce coachingu i mentoringu: neuroplastyczność, mózg a pamięć, świadomość, emocje |
Literatura: |
Rock, D., Page, LJ. Fundamenty coachingu. Neurobiologia a skuteczna praktyka. Warszawa 2014 Żylińska, M. Neurodydaktyka: Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2013. Kalat, J. W., Biologiczne podstawy psychologii, Wydawnictwo PWN, Warszawa Przybysz P. O poznawaniu innych umysłów. Wokół kognitywistycznych badań nad poznaniem społecznym Bogucki Wydawnictwo Naukowe Poznań 2014 Disalvo D. Mózg na manowcach. Dlaczego oszukujemy, udajemy i ulegamy pokusom? Carta Blanca. Grupa Wydawnicza PWN, 2013 |
Efekty uczenia się: |
W1: Student posiada wiedzę na temat metodologicznych i naukowych podstaw coachingu i mentoringu W2: Student posiada wiedzę na temat biologicznych i poznawczych uwarunkowań ludzkich postaw i zachowań W3: Student zna badania dotyczące efektywności zmiany ludzkich zachowań w praktyce coachingu i mentoringu U1: Student potrafi wskazać na metodologiczne trudności badania ludzkich zachowań U2: Student potrafi wskazać na biologiczne i poznawcze mechanizmy i uwarunkowania niezbędne do zmiany ludzkich zachowań U3: Student potrafi wykorzystać wiedzę na temat mechanizmów ludzkich zachowań w aktywności coachingowej/mentoringowej K1: Student posiada gotowość do wskazywania, problematyzowania i komunikowania zagadnień na styku nauki i coachingu/mentoringuK2: Student przyjmuje postawę otwartości na wiedzę, kompetencje i umiejętności wynikające z aktualnych badań naukowych K3: Student przyjmuje postawę twórczego poszerzania i pogłębiania oraz praktykowania zdobytej wiedzy naukowej połączonej z krytycyzmem wobec obowiązujących dyskursów i praktyk coachingowych/mentoringowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Andrzej Kapusta, Izabela Łucjan | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Andrzej Kapusta, Izabela Łucjan | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.