Kulturowy kontekst mobilności
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | F-EU.114 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kulturowy kontekst mobilności |
Jednostka: | Wydział Filozofii i Socjologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie konsultacji (łączna liczba godzin w semestrze): 15 Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 60 Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 30 Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów (łączna liczba godzin w semestrze): 15 Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna liczba godzin w semestrze): 30 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W2. Egzamin ustny. W5. Egzamin ustny. W8. Egzamin ustny, ocena udziału w dyskusjach U1. Ocena udziału w dyskusjach. U4. Ocena udziału w dyskusjach. U7. Egzamin ustny. K1. Ocena udziału w dyskusjach. K4. Ocena udziału w dyskusjach. |
Pełny opis: |
Tematyka zajęć obejmuje związek kultury i mobilności. W jej ramach omawiane są kulturowe konsekwencje migracji, a także kulturowe uwarunkowania mobilności. Dodatkowo prezentowane i analizowane jest pojęcie 'kultury mobilności' oraz kwestie etyczne związane z mobilnością. |
Literatura: |
1. Urry, J. (2009). Socjologia mobilności. PWN: Warszawa. 2. Goldin, I., Cameron, G., Balarajan M. (2011). Exceptional People: How Migration Shaped Our World and Will Define Our Future. Princeton University Press: New Jersey. 3. Romaniszyn, K. (1999). Kulturowe implikacje współczesnych migracji międzynarodowych. Zarys problematyki na przykładzie Polski, Studia Polonijne 20. 4. Romaniszyn, K. (2002). Odrodzenie rasizmu jako element zmian kulturowych implikowanych przez międzynarodowe migracje. Studia Polonijne 23. 5. Pasamonik B. Migracje i wielokulturowość społeczeństw europejskich: problem integracji społeczno-kulturowej. https://www.academia.edu/16235272/,PDF 6. Emmison, M. (2003). Social Class and Cultural Mobility: Reconfiguring the Cultural Omnivore Thesis. Journal of Sociology 39 (3). 7. Haustein, S., Thomas A. Sick Nielsen (2016). European mobility cultures: A survey-based cluster analysis across 28 European countries. Journal of Transport Geography 54. 8. Megacity Mobility Culture: How Cities Move on in a Diverse World. Institute for Mobility Research (ifmo). 2013. |
Efekty uczenia się: |
W2. Student zna i rozumie teorie i terminologię z zakresu przedmiotu Kulturowy kontekst mobilności. W5 Student zna i rozumie historię kulturową Europy w kontekście zagadnienia mobilności. W8. Student zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej kultury i cywilizacji związane ze zjawiskiem mobilności. U1. Student potrafi formułować i analizować problemy badawcze z zakresu problematyki związków kultury i mobilności. U4. Student potrafi brać udział w dyskusjach, przedstawić różne stanowiska i poglądy dotyczące związku kultury i mobilności, argumentować i oceniać te stanowiska i poglądy. U7. Student potrafi przygotować spójne wypowiedzi ustne na temat problematyki związanej z mobilnością i kulturą. K1. Student jest gotów do krytycznej oceny zdobytej w toku studiów wiedzy z obszaru badań nad kulturą i mobilnością. K4. Student jest gotów do uznawania znaczenia roli procesów społecznych i kulturowych, a także ich konsekwencji dla kraju, Europy i Unii Europejskiej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Rafał Czekaj, Marcin Krawczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.