Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Global Philosophy. East and West

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: F-FGP-23L(fakultet)
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Global Philosophy. East and West
Jednostka: Wydział Filozofii i Socjologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Podstawowa znajomość j. angielskiego. Przedmiot ulegnie uruchomieniu w semestrze letnim roku akademickiego 2022/2023 niezależnie od ilości zapisów. Zapraszam polskich studentów.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

30,0 - godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych (wykłady i konwersatoria)


2,0 - godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie konsultacji


10,0 - studiowanie przez studenta literatury przedmiotu


10,0 - przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych


8,0 - przygotowanie się studenta do kolokwiów zaliczeniowych

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1. zaliczenie ustne, aktywność w trakcie zajęć


W2. zaliczenie ustne, aktywność w trakcie zajęć


W3. zaliczenie ustne, aktywność w trakcie zajęć


U1. zaliczenie ustne, aktywność w trakcie zajęć


U2. zaliczenie ustne, aktywność w trakcie zajęć


U3. zaliczenie ustne, aktywność w trakcie zajęć


K1. zaliczenie ustne, aktywność w trakcie zajęć


K2. zaliczenie ustne, aktywność w trakcie zajęć

Pełny opis:

Celem zajęć jest przedstawienie najciekawszych koncepcji filozofii Wschodu. Jednak specyfika kursu polega na tym, że Wschodnie idee filozoficzne nie będą prezentowane samodzielnie, w odizolowanym kontekście ich własnej tradycji, ale zostaną wykorzystane porównania z relewantnymi osiągnięciami zachodniej filozofii, psychologii, nauk przyrodniczych i kognitywistyki. Dzięki takiemu podejściu porównawczemu trudne do zrozumienia koncepcje filozofii Wschodu, o których mowa, staną się bardziej zrozumiałe. Porównania pozwolą również ocenić, co jest unikalne, a co wspólne w obu tradycjach.

Literatura:

Bronkhorst, Johannes. 2012. Absorption: Human Nature and Buddhist Liberation. Wil/Paris: University Media.

Garfield, Jay L. 2015. Engaging Buddhism. New York: Oxford University Press.

Siderits, Mark. 2016. Studies in Buddhist Philosophy. Edited by Jan Westerhoff with the assistance of Christopher V. Jones. Oxford: Oxford University Press.

Polak, Grzegorz, Does the not-Self (anattā) teaching in the Nikāyas presuppose the existence of a special type of consciousness?/ ARGUMENT: Biannual Philosophical Journal/ Vol. 12 (1/2022) pp. 129–146

Polak, Grzegorz Can cessation be a cognitive state? Philosophical implications of the apophatic teachings of the early Buddhist Nikāyas. Philosophy East and West, 2022. Articles in press, to appear in Philosophy East and West 73-3 http://doi.org/10.1353/pew.0.0238

Polak, Grzegorz Language, Conscious Experience and the Self in Early Buddhism: A Cross-cultural Interdisciplinary Study, Journal of the Oxford Centre for Buddhist Studies, vol 14, 2018 (5):pp. 37-76.JOCBS_vol14_Polak_Language, Conscious Experience and the Self in Early Buddhism.pdf

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student zna główne zagadnienia filozofii Wschodu w perspektywie porównawczej z filozofią Zachodu

Student zna główne teorie i koncepcje filozofii Wschodu w perspektywie porównawczej z filozofią Zachodu

Umiejętności:

Student potrafi krytycznie omówić główne problemy filozofii Wschodu w perspektywie porównawczej z filozofią Zachodu

Student potrafi posługiwać się terminologią związaną z zagadnieniami związanymi z filozofią Wschodu w perspektywie porównawczej z filozofią Zachodu

Postawy:

Studenci doceniają rolę filozofii Wschodu i Zachodu.

Studenci krytycznie oceniają rolę filozofii Wschodu i Zachodu.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-06-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Grzegorz Polak
Prowadzący grup: Grzegorz Polak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0