Human Problem Solving (ang.)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | F-K.173 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Human Problem Solving (ang.) |
Jednostka: | Instytut Filozofii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
7.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | English (level: B1) |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | number of class hours (so-called contact hours): 30h lectures 30h laboratory 15h consultations in sum: 75h non-contact hours: time spent on individual studying or working in groups (preparing for class,:collecting materials): 25h time spent on preparation for the final exams: 50h ETCS: 6 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Lecture: final written exam (in Emacs editor + GNU Common Lisp or SLIME) Laboratory: solution of computational problems: Laboratory: classroom discussions. |
Pełny opis: |
Human problem solving, in contrast to machine learning, is concerned with the methodological aspects of rule-based algorithms. The course is focused upon the process of conceptualisation of problems (with special emphasis put upon iterative vs. recursive approaches), ways of implementation (how the process of computation is controlled and its impact on computational complexity), testing, and debugging. The course also covers the fundamentals of Lisp. All issues will be illustarted in detail by solving standard examples from mathematics and artificial intelligence. Importantly, due to the character of cognitive science, we shall also cover the problem of text analysis. |
Literatura: |
Steven L. Tanimoto, The Elements of Artificial Intelligence Using Common Lisp, W H Freeman & Co, 1995 |
Efekty uczenia się: |
K_W03: Zna w pogłębionym stopniu metody formalnego opisu języka w kategoriach logicznych, lingwistycznych i obliczeniowych. K_W08: Ma wiedzę o języku naturalnym jako zjawisku społecznym i kulturowym; rozumie rolę języka jako środka kształtowania przekonań i opinii. K_U01: Potrafi samodzielnie wyszukiwać, selekcjonować, analizować i integrować informacje (w języku polskim i angielskim) pod kątem ich przydatności dla założonych celów korzystając ze źródeł tradycyjnych i elektronicznych. K_U02: Potrafi sformułować problem i hipotezę naukową, dobrać odpowiednie metody i narzędzia badawcze w zakresie wybranej perspektywy badania procesów poznawczych; potrafi rozwiązać problem i sformułować wnioski. K_U04: Potrafi dokonać pogłębionej analizy logicznej, językowej i semiotycznej wybranych komunikatów i tekstów. K_U10: Potrafi samodzielnie planować i realizować proces zdobywania wiedzy i umiejętności; wspiera innych w tym procesie. K_K01: Rozwija w sobie zdolność krytycznej oceny posiadanej i dostępnej wiedzy; ocenia wiarygodność źródeł. K_K03: Jest przygotowany do popularyzacji kognitywistyki i upowszechniania jej osiągnięć; inicjuje i inspiruje tego typu działania. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
LB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Wolski | |
Prowadzący grup: | Marcin Wolski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
LB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Wolski | |
Prowadzący grup: | Marcin Wolski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
LB
LB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Wolski | |
Prowadzący grup: | Marcin Wolski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.