Filozofia działania kreatywnego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | F-KS.25 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Filozofia działania kreatywnego |
Jednostka: | Instytut Filozofii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak wstępnych wymagań. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe z prowadzącymi zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze) – 45 Godziny kontaktowe z prowadzącymi zajęcia realizowane w formie np. konsultacji (łączna liczba godzin w semestrze) – 5 Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze) – 30 Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna liczba godzin w semestrze) – 30 Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów (łączna liczba godzin w semestrze) – 10 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Roczniki 2014-2018 1. Egzamin, ocena aktywności na zajęciach 2. Egzamin, ocena aktywności na zajęciach 3. Egzamin, ocena udziału w dyskusji, ocena stopnia przygotowania do zajęć 4. Egzamin, ocena udziału w dyskusji, ocena stopnia przygotowania do zajęć 5. Egzamin, ocena udziału w dyskusji, ocena stopnia przygotowania do zajęć. 6. Egzamin. ocena udziału w dyskusji oraz stopnia przygotowania do zajęć. 7. Ocena udziału w dyskusji, ocena stopnia przygotowania do zajęć. 8. Egzamin, ocena udziału w dyskusji, ocena stopnia przygotowania do zajęć. 9. Ocena udziału w dyskusji, ocena stopnia przygotowania do zajęć. 10. Ocena udziału w dyskusji, ocena stopnia przygotowania do zajęć. Od rocznika 2019: W1, egzamin ustny W2, egzamin ustny, ocena stopnia przygotowania do zajęć, ocena udziału w dyskusjach, ocena wystąpień W3, egzamin ustny, ocena stopnia przygotowania do zajęć, ocena udziału w dyskusjach, ocena wystąpień W4, egzamin ustny, ocena stopnia przygotowania do zajęć, ocena udziału w dyskusjach, ocena wystąpień U1, ocena udziału w dyskusjach, ocena wystąpień U2, ocena udziału w dyskusjach, ocena wystąpień U2, praca pisemna, wystąpienia ustne K1, egzamin ustny, ocena stopnia przygotowania do zajęć, ocena udziału w dyskusjach, ocena wystąpień K2, egzamin ustny |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest ukazanie filozoficznych podstaw działania oraz określenie specyfiki różnych modeli działania, ze szczególnym uwzględnieniem swoistości działania kreatywnego. |
Efekty uczenia się: |
Roczniki 2014-2018: W1, Zna podstawową terminologię w zakresie ogólnej filozofii działania oraz kreatywnego (K_W02); H1A_W02 S1A_W01 W2, Ma podstawową filozoficzną wiedzę o człowieku jako aktywnym i twórczym kreatorze elementów własnej egzystencji, kultury oraz struktur i relacji publicznych (K_W05); S1A_W05 H1A_W04 W3, Ma uporządkowaną wiedzę szczegółową w zakresie filozofii działania i działania kreatywnego, mającą znaczenie przy rozumieniu i kształtowaniu twórczych działań jednostek i grup społecznych (K_W07); H1A_W04 W4, posiada podstawową wiedzę o najważniejszych współczesnych osiągnięciach w zakresie filozofii działania i filozoficznej teorii działania kreatywnego, ważną dla rozumienia aktywności człowieka we współczesnym społeczeństwie (K_W08); H1A_W06 S1A_W09 W5, Ma podstawową wiedzę na temat udziału wartości i odpowiedzialności w działaniu kreatywnym oraz norm i reguł występujących przy wprowadzaniu kreatywności w sferę życia publicznego (K_W13); S1A_W07 H1A_W03 U1, Posiada podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie i analizę problemów oraz opracowanie i prezentację wyników, dotyczących działania kreatywnego (K_U02); H1A_U02 S1A_U02 U2, Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę, krytycznie analizować proponowane rozwiązania problemów oraz twórczo rozwijać własną praktykę badawczą, pod merytorycznym i aksjologicznym kierownictwem opiekuna naukowego (K_U03); H1A_U03 S1A_U07 U3, Potrafi posługiwać się głównymi kategoriami i ujęciami teoretycznymi z zakresu filozofii działania, w tym także aksjologii działania kreatywnego, oraz aplikować je praktycznie w zakresie właściwym dla rozumienia i rozwijania kreatywności jednostkowej i społecznej (K_U04) H1A_U04 U4. posiada umiejętność przygotowania typowych prezentacji i ustnych wystąpień dotyczących zagadnień z zakresu filozofii działania kreatywnego (K_U09); H1A_U08 H1A_U09 S1A_U09 S1A_U10 U5, potrafi wykorzystać wiedzę o rodzajach działania kreatywnego do samodzielnego, oraz we współpracy z innymi, rozwiązywania problemów z zakresu życia jednostkowego i społecznego (K_U12); H1A_U05 H1A_U04 Efekty uczenia się od rocznika 2019: Wiedza: W1, zna w zaawansowanym stopniu wielowymiarowość i wyznaczniki twórczości i kreatywności K_W01, P6U_W P6S_WG W2, zna w zaawansowanym stopniu poglądy Arystotelesa, T. Hobbesa, I. Kanta, K. Marksa, W. Jamesa dotyczące modeli działania K_W01 K_W02, P6U_W, P6S_WG W3, zna wyróżniki działania kreatywnego (nowość i oryginalność) oraz zna praktyczne uwarunkowania związane z kształtowaniem się klasy kreatywnej i kreatywnych miast K_W06, P6U_W, P6S_WG W4, zna w zaawansowanym stopniu podstawowe aksjologiczne i moralne uwarunkowania różnych form działania kreatywnego, jak i inne reguły, które kształtują działanie kreatywne, w tym zasady prawa autorskiego i ochrony własności przemysłowej i intelektualnej K_W07, P6U_W, P6S_WG Umiejętności: U1, potrafi sformułować i przeanalizować problem dotyczący sfery publicznej, zgromadzić dane; jest przygotowany do udziału w prowadzenia badań K_U01, K_U02, P6U_W, P6S_UW U2, potrafi uczestniczyć w dyskusjach dotyczących kreatywności i twórczości społecznych, formułując w jasny sposób swoje stanowisko, podając argumenty, zachowując postawę otwartą na krytykę K_U04, P6U_W, P6S_UK U2, potrafi przygotować prace pisemne i wystąpienia ustne opracowujące zagadnienia z zakresu problematyki dotyczącej sfery publicznej K_U06, P6U_W, P6S_UK Kompetencje społeczne: K1, ma świadomość własnej wiedzy dotyczącej działania kreatywnego i konieczności jej ustawicznego uzupełniania oraz korzystania z różnych instytucjonalnych form wparcia K_K01, K_K02, K_K03, P6U_K, P6S_UK K2, docenia wartość zachodniego dziedzictwa społeczno-kulturowego kształtującego model i postawy kreatywne w sferze gospodarki K_K04, P6U_K, P6S_KO |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Leszek Kopciuch | |
Prowadzący grup: | Leszek Kopciuch, Cezary Rudnicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.