Warsztaty kreatywności
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | F-KS.75 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty kreatywności |
Jednostka: | Wydział Filozofii i Socjologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie konsultacji włącznie z zaliczeniem ustnym: 6,0 Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych: 30 Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych: 10 Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub prezentacji/projektów:30 Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu: 14 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Prezentacje-Projekty-Aktywność-K01, K02 Kolokwium-W03, W04, U01 |
Pełny opis: |
W trakcie warsztatów studenci będą rozwiązywać zadania mające na celu kształcenie myślenia kreatywnego: dedukcyjnego, indukcyjnego, abstrakcyjnego, logicznego, strategicznego, wnioskowania i transformacji myślowych. W sposób praktyczny zostaną przygotowani do tworzenia kreatywnych pomysłów i efektywnego zarządzania czasem. Zostaną przygotowani do samodzielnego prowadzenia treningów kreatywności. Program zajęć Temat 1. Wprowadzenie do teorii kreatywności i twórczości Temat 2. Umiejętności interpersonalne (sztuka dyskusji). Porozumiewanie się i współdziałanie Temat 3. Abstrahowanie Temat 4. Dokonywanie skojarzeń Temat 5. Rozumowanie dedukcyjne i indukcyjne Temat 6. Metaforyzowanie i transformowanie Temat 7. Motywacje Temat 8.Widzenie inaczej i osłabienie wewnętrznej cenzury Temat 9.Twórcza samoocena i w nowej roli Temat 10. Techniki tworzenia pomysłów Temat 11. Twórczy mózg Temat 12. Trening kreatywności z wykorzystaniem dowolnych zadań Temat 13. Kreatywność a wystąpienia publiczne Temat 14. Zarządzanie czasem i efektywne planowanie Temat 15. Quiz i podsumowanie zajęć W roku akademickim 2020/2a zajęcia odbędą się w formie spotkań on-line (10 godzin) i na żywo (20 godzin). |
Literatura: |
-Bubrowiecki A., Sekrety kreatywnego myślenia. Jak rozbudzić kreatywność i tworzyć genialne pomysły? Złote Myśli, Gliwie 2007, s.42-44. -Karwowski M., Konstelacje zdolności. Typy inteligencji a kreatywność, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2005. -Kaufman J. C., Kreatywność, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, tłum. M. Godyń, Warszawa 2011. -Lehrl S., Trening pamięci, Videograff II, Katowice 2000. -Nęcka E. Orzechowski J., Słabosz A., Szymura B., Trening twórczości, Postępy Psychologii, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005. -Norman U., Trening pamięci, Klub dla Ciebie, Warszawa 2002. -Pastuszak M., Zrozumieć kreatywność, Wydawnictwo Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, Warszawa 2015. Paszkowski M., Odkryj w sobie kreatywność, Difin, Warszawa 2008. Szurawski. M., Trening interaktywny. Pamięć, Ravi, Łódź 2004. |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia modułowe – opis słowny Student, który zaliczył przedmiot, potrafi: - ma podstawową wiedzę na temat teorii twórczości i jej społecznego znaczenia Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia K_W08 Odniesienie do obszarowych efektów kształcenia H1A_W06 S1A_W09 -zna najważniejsze osiągnięcia w zakresie filozofii, socjologii i psychologii twórczości. Potrafi inicjować działania kreatywne na podstawie wiedzy w zakresie nauk humanistycznych. Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia K_W08 Odniesienie do obszarowych efektów kształcenia H1A_W06 S1A_W09 -potrafi ocenić potencjał kreatywności cudzego i własnego działania; potrafi wskazać bariery, np. stereotypy w kreatywnym myśleniu; potrafi samodzielnie kreować i rozpoznawać twórcze oraz nieszablonowe informacje Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia K_U01 Odniesienie do obszarowych efektów kształcenia H1A_U01 S1A_U02 -potrafi – na podstawie zdobytych wiadomości – samodzielnie rozwijać własną i cudzą kreatywność oraz potrafi rozpoznać postawy twórcze Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia K_U06 Odniesienie do obszarowych efektów kształcenia S1A_U01 S1A_U02 -potrafi przeanalizować problem i znaleźć najlepszą strategię rozwiązania oraz stosować zamiennie różne strategie rozwijania kreatywności i kreatywnego działania; potrafi dostosować metodę do tego, czy praca ma miejsce w grupie czy w pojedynkę Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia K_U12 Odniesienie do obszarowych efektów kształcenia H1A_U05 H1A_U04 S1A_U06 S1A_U07 -potrafi korzystać z wiedzy o różnorodnych metodach kreatywnego myślenia; wie, do jakich problemów stosować daną metodę; potrafi samodzielnie podejmować twórcze działanie według danej metody pobudzającej kreatywne myślenie Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia K_U13 Odniesienie do obszarowych efektów kształcenia H1A_U04 S1A_U06 S1A_U07 -rozumie znaczenie kreatywności dla wykonywanego zawodu; docenia wagę do nieustannego treningu myślenia twórczego i stosowania kreatywnych rozwiązań Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia K_K01 Odniesienie do obszarowych efektów kształcenia H1A_K01 S1A_K01 S1A_K06 -potrafi działać kreatywnie w wieloosobowych zespołach; potrafi przyjmować postawy twórcze potrzebne do kierowania zespołem Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia K_K02 Odniesienie do obszarowych efektów kształcenia H1A_K02 S1A_K02 -docenia znaczenie kreatywności w życiu społecznym; rozumie znaczenie stosowania mediów (wyszukiwarki, media społecznościowe, wiedzotwórcze) jako narzędzi w kreatywnym uczestnictwie w życiu publicznym Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia K_K06 Odniesienie do obszarowych efektów kształcenia H1A_K06 S1A_K05 -potrafi rozwiązywać problemy w sposób kreatywny oraz dostosowywać metody kreatywne do specyfiki zadania; potrafi podejmować inicjatywy twórcze i przedsiębiorcze Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia K_K07 Odniesienie do obszarowych efektów kształcenia S1A_K07 -potrafi odnaleźć obszary, w których można działać w sposób kreatywny oraz wskazać potrzeby zaspokajane przez kreatywne działanie (ekspresja, zabawa, przekraczanie, potrzeba bycia skutecznym) Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia K_K08 Odniesienie do obszarowych efektów kształcenia H1A_K03 S1A_K03 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Rynkiewicz | |
Prowadzący grup: | Justyna Rynkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Rynkiewicz | |
Prowadzący grup: | Justyna Rynkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.