Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Design Thinking

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: F-S.250
Kod Erasmus / ISCED: 14.201 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0314) Socjologia i kulturoznawstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Design Thinking
Jednostka: Wydział Filozofii i Socjologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)

Laboratorium: 20

Konsultacje: 2

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego: 22

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego: 1


Godziny nie kontaktowe (praca własna studenta)

Studiowanie literatury i innych materiałów: 20

Przygotowanie się do zaliczenia: 20

Badania terenowe: 20

Łączna liczba godzin nie kontaktowych: 60


Liczba punktów ECTS za godziny nie kontaktowe: 2


Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu: 3

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Student zostanie oceniony na podstawie aktywności podczas warsztatów oraz zdania testu wiedzy o metodzie Design Thinking, który odbędzie się na koniec zajęć.

Pełny opis:

Design Thinking to uniwersalna metoda tworzenia innowacji i kreatywnego rozwiązywania problemów w oparciu o odkrycie i głębokie zrozumienie potrzeb użytkowników. Opiera się ona na zespołowej pracy, którego celem jest wygenerowanie oryginalnego rozwiązania oraz sprawdzenie jego działania na etapie prototypowania. Stworzona z myślą o wzornictwie czyli projektowaniu fizycznych przedmiotów użytkowych, obecnie z powodzeniem wdrażana jest do procesu tworzenia usług, w tym również projektów społecznych.

Podczas zajęć studenci dowiedzą się jak wygląda cały proces projektowania oraz w zespołach stworzą innowacyjne prototypy produktu, usługi, polityki (policy), kampanii społecznej, projektu społecznego, kulturalnego itp.

Zajęcia będą miały formę warsztatów, które odbywać się będą w ciągu pięciu spotkań (4 godzin lekcyjnych) oraz przeprowadzeniu badań terenowych/zbieraniu danych będących punktem wyjściowym dla procesu projektowania.

Prowadzący zajęcia są certyfikowanymi moderatorami warsztatów oraz projektów Design Thinking.

Literatura:

Co to jest Design Thinking:

- https://designthinking.pl/co-to-jest-design-thinking/

- http://www.touch-ideas.com/PDF/design-thinking.pdf

- T. Kelly, D.Kelly - Twórcza odwaga. wyzwól własny twórczy potencjał. 2015. Warszawa: MT Biznes.

- https://animatorzmian.pl/wp-content/uploads/2017/09/Empatia-w-design-thinking-podrecznik-moderatora-Ewa-Tomczak-animator-zmian.pdf

DT w edukacji:

- http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2017/03/design_thinking_w_praktyce_studium_przypadku.pdf

DT w kulturze:

- https://www.agnieszkakaim.eu/wp-content/uploads/2019/12/Design_Thinking_w_kulturze_ebook.pdf

DT w usługach:

- http://www.mazowieckieobserwatorium.pl/media/_mik/files/2421/publikacjakonferencjadajeefekt.pdf

- projektowanie usług w praktyce ochrony przyrody: https://www.youtube.com/watch?v=uZ_Eq-RQQ10

Czy rozgrzewki mają sens:

- https://generatorpomyslow.pl/blog/czy-rozgrzewka-tworcza-ma-realna-wartosc-w-treningu-kreatywnosci/

Uzupełniająca:

- M.B. Rosenberg - Porozumienie bez przemocy. Jacek Santorski & Co. Agencja Wydawnicza. https://fundacjajera.files.wordpress.com/2014/04/marshall-rosenberg-porozumienie-bez-przemocy.pdf

- http://www.bio-nica.info/biblioteca/vangoundy2005101activitiesteaching.pdf

Filmy:

- https://www.ted.com/talks/david_kelley_how_to_build_your_creative_confidence?language=pl#t-51235

- https://www.ted.com/talks/tim_brown_on_creativity_and_play?language=pl#t-728905

- https://www.ted.com/talks/amy_cuddy_your_body_language_shapes_who_you_are?language=pl

Efekty uczenia się:

U1: Potrafi asertywnie wypowiadać swoje racje w atmosferze poszanowania różnorodności i odmienności opinii innych osób (K_U06)

U2: Potrafi współpracować w zespole nad wspólnym rozwiązywaniem postawionych przed zespołem problemów zgodnie z metodologią Design Thinking (K_U09)

K1: Jest gotów do wczuwania się (empatii) w sytuację użytkowników końcowych przegotowywanych rozwiązań problemów zgodnie z metodologią Design Thinking (K_K03)

K2: Jest gotów do poszukiwań kreatywnych rozwiązań problemów społecznych i odpowiedzi na potrzeby różnych grup społecznych z wykorzystaniem metodologii Design Thinking (K_K04)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Michał Nowakowski, Artur Wysocki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0