Design Thinking
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | F-S.250 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.201
|
Nazwa przedmiotu: | Design Thinking |
Jednostka: | Wydział Filozofii i Socjologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Laboratorium: 20 Konsultacje: 2 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego: 22 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego: 1 Godziny nie kontaktowe (praca własna studenta) Studiowanie literatury i innych materiałów: 20 Przygotowanie się do zaliczenia: 20 Badania terenowe: 20 Łączna liczba godzin nie kontaktowych: 60 Liczba punktów ECTS za godziny nie kontaktowe: 2 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu: 3 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Student zostanie oceniony na podstawie aktywności podczas warsztatów oraz zdania testu wiedzy o metodzie Design Thinking, który odbędzie się na koniec zajęć. |
Pełny opis: |
Design Thinking to uniwersalna metoda tworzenia innowacji i kreatywnego rozwiązywania problemów w oparciu o odkrycie i głębokie zrozumienie potrzeb użytkowników. Opiera się ona na zespołowej pracy, którego celem jest wygenerowanie oryginalnego rozwiązania oraz sprawdzenie jego działania na etapie prototypowania. Stworzona z myślą o wzornictwie czyli projektowaniu fizycznych przedmiotów użytkowych, obecnie z powodzeniem wdrażana jest do procesu tworzenia usług, w tym również projektów społecznych. Podczas zajęć studenci dowiedzą się jak wygląda cały proces projektowania oraz w zespołach stworzą innowacyjne prototypy produktu, usługi, polityki (policy), kampanii społecznej, projektu społecznego, kulturalnego itp. Zajęcia będą miały formę warsztatów, które odbywać się będą w ciągu pięciu spotkań (4 godzin lekcyjnych) oraz przeprowadzeniu badań terenowych/zbieraniu danych będących punktem wyjściowym dla procesu projektowania. Prowadzący zajęcia są certyfikowanymi moderatorami warsztatów oraz projektów Design Thinking. |
Literatura: |
Co to jest Design Thinking: - https://designthinking.pl/co-to-jest-design-thinking/ - http://www.touch-ideas.com/PDF/design-thinking.pdf - T. Kelly, D.Kelly - Twórcza odwaga. wyzwól własny twórczy potencjał. 2015. Warszawa: MT Biznes. - https://animatorzmian.pl/wp-content/uploads/2017/09/Empatia-w-design-thinking-podrecznik-moderatora-Ewa-Tomczak-animator-zmian.pdf DT w edukacji: - http://koed.org.pl/wp-content/uploads/2017/03/design_thinking_w_praktyce_studium_przypadku.pdf DT w kulturze: - https://www.agnieszkakaim.eu/wp-content/uploads/2019/12/Design_Thinking_w_kulturze_ebook.pdf DT w usługach: - http://www.mazowieckieobserwatorium.pl/media/_mik/files/2421/publikacjakonferencjadajeefekt.pdf - projektowanie usług w praktyce ochrony przyrody: https://www.youtube.com/watch?v=uZ_Eq-RQQ10 Czy rozgrzewki mają sens: - https://generatorpomyslow.pl/blog/czy-rozgrzewka-tworcza-ma-realna-wartosc-w-treningu-kreatywnosci/ Uzupełniająca: - M.B. Rosenberg - Porozumienie bez przemocy. Jacek Santorski & Co. Agencja Wydawnicza. https://fundacjajera.files.wordpress.com/2014/04/marshall-rosenberg-porozumienie-bez-przemocy.pdf - http://www.bio-nica.info/biblioteca/vangoundy2005101activitiesteaching.pdf Filmy: - https://www.ted.com/talks/david_kelley_how_to_build_your_creative_confidence?language=pl#t-51235 - https://www.ted.com/talks/tim_brown_on_creativity_and_play?language=pl#t-728905 - https://www.ted.com/talks/amy_cuddy_your_body_language_shapes_who_you_are?language=pl |
Efekty uczenia się: |
U1: Potrafi asertywnie wypowiadać swoje racje w atmosferze poszanowania różnorodności i odmienności opinii innych osób (K_U06) U2: Potrafi współpracować w zespole nad wspólnym rozwiązywaniem postawionych przed zespołem problemów zgodnie z metodologią Design Thinking (K_U09) K1: Jest gotów do wczuwania się (empatii) w sytuację użytkowników końcowych przegotowywanych rozwiązań problemów zgodnie z metodologią Design Thinking (K_K03) K2: Jest gotów do poszukiwań kreatywnych rozwiązań problemów społecznych i odpowiedzi na potrzeby różnych grup społecznych z wykorzystaniem metodologii Design Thinking (K_K04) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Michał Nowakowski, Artur Wysocki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.