Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Akwizycja języka drugiego-pdw MK5

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-AJD-A.N-2S.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Akwizycja języka drugiego-pdw MK5
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Studenci odbywający seminarium magisterskie w zakresie językoznawstwa lub dydaktyki

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

konwersatorium: 30h

Konsultacje indywidualne - 2h


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

Przygotowanie do zajęć: 10h

Przygotowanie do zaliczenia końcowego: 22h

Studiowanie literatury przedmiotu: 26h


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Pisemne zaliczenie końcowe: K_W01, K_W02, K_W10, K_U01, K_U09, K_U11

Prezentacja treści z przeczytanego materiału: K_W12, K_W14, K_W15, K_U14, K_U15, K_U17, K_U18, K_K01, K_K02, K_K03, K_K04

Aktywność: K_K01, K_K02, K_K03, K_K04






Pełny opis:

Zajęcia poświęcone są jest omówieniu wybranych tematów z zakresu językoznawstwa stosownego. Omówione zostaną podstawowe procesy akwizycji języka drugiego, zbierania i analizy danych językowych. Przedstawione zostaną modele przetwarzania interjęzykowego oraz rodzaje wiedzy. Studenci zapoznani zostaną z podejściem społeczno-interakcyjnym do opisu procesu rozwoju języka oraz z teorią inputu i outputu w przyswajaniu języka drugiego. Podjęta też zostanie problemtyka roli afektu, wieku, motywacji i różnic indywidualnych w uczeniu się języka obcego w warunkach formalnych.

Literatura:

Ellis, R. (2008). The Study of Second Language Acquisition. Oxford: OUP.

Gass, S. M. and Selinker, L (2013) . Second Language Acquisition. An Introductory Course. Fourth Edition. New York and London: Routledge. (Chapter 11)

Krashen, S. D. (2002). Second Language Acquisition and Second Language Learning. University of Southern California. (Chapter 3)

Ortega, Lourdes (2009). Understanding Second Language Acquisition. London: Routledge. (Chapter 2, 9)

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W1: Student posiada uporządkowaną, pogłębioną i rozszerzoną wiedzę z zakresu językoznawstwa stosowanego zorientowaną na zastosowania praktyczne w sferze działalności dydaktycznej - K_W01

W2: Student rozumie w stopniu pogłębionym specyfikę przedmiotową i metodologiczną problematyki językoznawstwa stosowanego zorientowaną na zastosowania praktyczne w sferze działalności dydaktycznej - K_W02

W3: Student zna pogłębiony opis i rozwój strukturalny i funkcjonalny języka angielskiego oraz posiada wiedzę na temat praktycznych i kognitywnych uwarunkowań jego użycia w sferze działalności dydaktycznej - K_W10

Umiejętności:

U1: Student potrafi zdobywać wiedzę z zakresu problematyki językoznawstwa stosowanego oraz glottodydaktyki poprzez wyszukiwanie, analizowanie, wartościowanie, i kategoryzowanie informacji z wykorzystaniem źródeł tradycyjnych i elektronicznych, w tym także przy użyciu różnych technologii informacyjnych - K_U01

U2: Student czyta, rozumie, interpretuje, i tłumaczy anglojęzyczne teksty i dane z zakresu szczegółowych i zaawansowanych zjawisk językowych, literackich, historycznych i kulturowych - K_U09

U3: posiada umiejętności przygotowania wystąpień ustnych w języku kierunku i w języku polskim, dotyczących zagadnień językoznawstwa, literaturoznawstwa i wiedzy o kulturze - K_U15

U4: ma umiejętności językowe w zakresie językoznawstwa, literaturoznawstwa i wiedzy o kulturze oraz potrafi wypowiadać się o tych dziedzinach w języku kierunku oraz w języku polskim - K_U16

U5: potrafi merytorycznie i fachowo argumentować oraz formułować

wnioski z wykorzystaniem poglądów innych autorów w języku wybranego kierunku K_U11

Kompetencje społeczne:

K1: Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób - K_K01

K2: Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu - K_K04

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Izabela Jarosz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Izabela Jarosz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-b5331d677 (2024-12-19)