Akwizycja języka drugiego-pdw MK5
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-AJD-A.N-2S.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Akwizycja języka drugiego-pdw MK5 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Studenci odbywający seminarium magisterskie w zakresie językoznawstwa lub dydaktyki |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: konwersatorium: 30h Konsultacje indywidualne - 2h Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Przygotowanie do zajęć: 10h Przygotowanie do zaliczenia końcowego: 22h Studiowanie literatury przedmiotu: 26h |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Pisemne zaliczenie końcowe: K_W01, K_W02, K_W10, K_U01, K_U09, K_U11 Prezentacja treści z przeczytanego materiału: K_W12, K_W14, K_W15, K_U14, K_U15, K_U17, K_U18, K_K01, K_K02, K_K03, K_K04 Aktywność: K_K01, K_K02, K_K03, K_K04 |
Pełny opis: |
Zajęcia poświęcone są jest omówieniu wybranych tematów z zakresu językoznawstwa stosownego. Omówione zostaną podstawowe procesy akwizycji języka drugiego, zbierania i analizy danych językowych. Przedstawione zostaną modele przetwarzania interjęzykowego oraz rodzaje wiedzy. Studenci zapoznani zostaną z podejściem społeczno-interakcyjnym do opisu procesu rozwoju języka oraz z teorią inputu i outputu w przyswajaniu języka drugiego. Podjęta też zostanie problemtyka roli afektu, wieku, motywacji i różnic indywidualnych w uczeniu się języka obcego w warunkach formalnych. |
Literatura: |
Ellis, R. (2008). The Study of Second Language Acquisition. Oxford: OUP. Gass, S. M. and Selinker, L (2013) . Second Language Acquisition. An Introductory Course. Fourth Edition. New York and London: Routledge. (Chapter 11) Krashen, S. D. (2002). Second Language Acquisition and Second Language Learning. University of Southern California. (Chapter 3) Ortega, Lourdes (2009). Understanding Second Language Acquisition. London: Routledge. (Chapter 2, 9) |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W1: Student posiada uporządkowaną, pogłębioną i rozszerzoną wiedzę z zakresu językoznawstwa stosowanego zorientowaną na zastosowania praktyczne w sferze działalności dydaktycznej - K_W01 W2: Student rozumie w stopniu pogłębionym specyfikę przedmiotową i metodologiczną problematyki językoznawstwa stosowanego zorientowaną na zastosowania praktyczne w sferze działalności dydaktycznej - K_W02 W3: Student zna pogłębiony opis i rozwój strukturalny i funkcjonalny języka angielskiego oraz posiada wiedzę na temat praktycznych i kognitywnych uwarunkowań jego użycia w sferze działalności dydaktycznej - K_W10 Umiejętności: U1: Student potrafi zdobywać wiedzę z zakresu problematyki językoznawstwa stosowanego oraz glottodydaktyki poprzez wyszukiwanie, analizowanie, wartościowanie, i kategoryzowanie informacji z wykorzystaniem źródeł tradycyjnych i elektronicznych, w tym także przy użyciu różnych technologii informacyjnych - K_U01 U2: Student czyta, rozumie, interpretuje, i tłumaczy anglojęzyczne teksty i dane z zakresu szczegółowych i zaawansowanych zjawisk językowych, literackich, historycznych i kulturowych - K_U09 U3: posiada umiejętności przygotowania wystąpień ustnych w języku kierunku i w języku polskim, dotyczących zagadnień językoznawstwa, literaturoznawstwa i wiedzy o kulturze - K_U15 U4: ma umiejętności językowe w zakresie językoznawstwa, literaturoznawstwa i wiedzy o kulturze oraz potrafi wypowiadać się o tych dziedzinach w języku kierunku oraz w języku polskim - K_U16 U5: potrafi merytorycznie i fachowo argumentować oraz formułować wnioski z wykorzystaniem poglądów innych autorów w języku wybranego kierunku K_U11 Kompetencje społeczne: K1: Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób - K_K01 K2: Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu - K_K04 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Jarosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Jarosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.