Creative Writing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-CW-H.HS-2S.1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Creative Writing |
Jednostka: | Wydział Historii i Archeologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: - Konwersatorium: 30 h - Konsultacje indywidualne: 1 h Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): - Przygotowanie do zajęć: 10 h - Przygotowanie do zaliczeń: 14 h - Studiowanie literatury przedmiotu: 5 h Łączna liczba godzin: 60 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Pisemne prace zaliczeniowe: W01, U02, U03, U04, K05. |
Pełny opis: |
Przedmiot ma uprzytomnić gatunkową odmienność pisemnych form wypowiedzi, także w zakresie nowych technologii, doskonalić umiejętność i kreatywność pisania oraz uwrażliwić na różnorodne i zróżnicowane funkcje języka pisanego. Konwersatorium łączy zajęcia teoretyczne i ćwiczeniowe w ramach warsztatu literackiego i artystycznego, a także refleksji metodologicznej nad koncepcjami, nurtami i orientacjami współczesnej humanistyki. Celem zajęć jest wypracowanie i kształtowanie twórczych podstaw pracy badacza humanisty oraz aktywności adeptów studiów historycznych w sferze literackiej, artystycznej, publicystycznej i medialnej. |
Literatura: |
Mieke Bal, Wędrujące pojęcia w naukach humanistycznych. Krótki przewodnik, Warszawa 2012 Języki literatury współczesnej, red. Jan Potkański et al., Warszawa 2022 Kenneth Cukier et al., Myślenie kontekstowe, Warszawa 2022 Wojciech J. Burszta, Preteksty, Gdańsk 2015 Walter B. Michaels, Kształt znaczącego, Kraków 2011 Daniel Dennett, Dźwignie wyobraźni i inne narzędzia do myślenia, Kraków 2017 Marcus du Sautoy, Kod kreatywności. Sztuka i innowacje w epoce sztucznej inteligencji, Kraków 2020 Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007 J. Dąbała, Tajemnica i suspens. Wokół głównych problemów Creative Writing, Lublin 2004. J. Maćkiewicz, Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu, Warszawa 2017. A. Markowski, Jak dobrze mówić i pisać po polsku, Warszawa 2000. R Pawelec, D. Zdunkiewicz-Jedynak, Jak pisać? Poradnik, Warszawa 2003. Twórcze pisanie w teorii i praktyce, pod red. G. Matuszek i H. Sieja-Skrzypulec, Kraków 2015. *** Katarzyna Bonda, Maszyna do pisania, Warszawa 2015 Jolanta Maćkiewicz, Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu, Warszawa 2010 Piotr Lewandowski, Creative writing publicystycznych tekstów dziennikarskich kreatywny wywiad dziennikarski, 2015 Joanna Wrycza-Bekier, Szkoła twórczego pisania, 2011; Magia słów, 2021 |
Efekty uczenia się: |
W01 - student zna i rozumie w pogłębionym stopniu zasady działania systemu języka i instytucji związanych z działalnością zawodową historyków oraz zawodów pokrewnych - K_W10 . U02 - student potrafi formułować i analizować złożone i nietypowe problemy związane z badaniami historycznymi, wymagające integracji wiedzy z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych, w tym przypadku – historiografii, językoznawstwa i literaturoznawstwa - K_U01. U03 - student potrafi samodzielnie planować i organizować po zakończeniu studiów działania mające na celu uzupełnianie bądź doskonalenie kwalifikacji potrzebnych w pracy historyka bądź innych zawodach pozwalających na wykorzystanie wiedzy historycznej dzięki ustawicznemu poprawianiu umiejętności pisania (i czytania) - K_U08. U04 - student potrafi opracowywać i prezentować informacje oraz zagadnienia historyczne przy użyciu metod nieklasycznych oraz nowoczesnych technologii w różnych formach wypowiedzi językowej - K_U09. K05 - student jest gotów do kreatywnego myślenia i przedsiębiorczego działania w realizowaniu projektów lub prowadzeniu aktywności związanych z wiedzą o przeszłości bądź mogących wpływać na sposób postrzegania procesów dziejowych dzięki mądremu, pięknemu i dobremu o nich pisaniu (uprzednio przemyślanemu) - K_K04. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Solska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Solska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.