Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka historii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-DH-H.N-1S.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka historii
Jednostka: Wydział Historii i Archeologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

Konwersatorium: 30h

Konsultacje indywidualne: 5h


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

przygotowanie do zajęć: 10h

przygotowanie do zaliczeń/egzaminów: 5h

studiowanie literatury przedmiotu: 10h


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

egzamin ustny: W08, U08, K03, K05


prezentacje/projekty: W08, U08, K03, K05


Pełny opis:

Przedmiot jest przeznaczony dla studentów kierunku historia, studia stacjonarne I st. specjalność nauczycielska. Treści merytoryczne koncentrują się wokół zagadnień służących przygotowaniu teoretycznemu i praktycznemu studentów do wykonywania zawodu nauczyciela przedmiotu: historia i społeczeństwo w szkole podstawowej.

Literatura:

J. Maternicki, Cz. Majorek, A. Suchoński, Dydaktyka historii, Warszawa 1993;

A. Zielecki, Wprowadzenie do dydaktyki historii, Kraków 2007;

E. Chorąży, D. Konieczka-Śliwińska, S. Roszak, Edukacja historyczna w szkole. Teoria i praktyka, Warszawa 2008;

M. Bieniek, Dydaktyka Historii, Olsztyn 2009;

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W08: Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu dydaktyki historii

Umiejętności:

U08: Student ma świadomość o poziomie swojej wiedzy i konieczności jej ustawicznego pogłębiania

Kompetencje społeczne:

K03: Student ma właściwe przygotowanie dydaktyczne do wykonywania nauczyciela historii i społeczeństwa

K05: Student ma świadomość konieczności ciągłego uzupełniania swoich umiejętności teoretycznych i praktycznych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Joanna Bugajska-Więcławska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Joanna Bugajska-Więcławska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Joanna Bugajska-Więcławska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0