Dydaktyka języka angielskiego w szkole
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-DJAS-A.N-1S.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka języka angielskiego w szkole |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 2 punkty ECTS = 60 godzin Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: Konwersatorium - 30h Konsultacje indywidualne - 2h Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Przygotowanie do zajęć: 6h Przygotowanie projektów: 14h Studiowanie literatury przedmiotu: 8h |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Pisemny test zaliczeniowy (K_W12, K_W14, K_W15, K_U14, K_U15, K_U17, K_K04) Projekt zaliczeniowy (K_W12, K_W14, K_W15, K_U14, K_U15, K_U17, K_U18, K_K01, K_K02, K_K03, K_K04) Aktywność (K_K01, K_K02, K_K03, K_K04) |
Pełny opis: |
Konwersatorium poświęcone jest kształceniu językowemu w szkole. Podczas III semestru studiów studenci zgłębiają tematykę związaną z ogólną charakterystyką dzieci i nastolatków jako uczniów, a także z dostosowaniem metod i technik nauczania do danej grupy wiekowej. Studenci zaznajomieni zostaną z zagadnieniami związanymi z planowaniem lekcji języka obcego oraz podstawą programową, zarządzaniem klasą, nauczaniem słownictwa, gramatyki i wymowy angielskiej. |
Literatura: |
• Ching, G. 2019. Teaching English: A Practical Guide for Language Teachers. • Brewster, Jean. 2002. The Primary English Teacher’s Guide. Penguin English. • Garton, S & Copland, F. 2018. The Routledge Handbook of Teaching English to Young Learners. • Gower, Roger, Diane Phillips, Steve Walters. 2005. Teaching Practice. A handbook for teachers in training. Macmillan. • Harmer, Jeremy. 2001 (Third Edition). The Practice of English Language Teaching. Longman. • Harmer, Jeremy. 2007. How to Teach English. Longman. • Krzemińska-Adamek, M. & Kotorowicz-Jasińska, K. (2018). Częstotliwośc słów: implikacje dla uczenia się, nauczania i testowania leksyki w języku obcym. Języki Obce w Szkole 3/2018, pp. 105-110. • Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych (selected parts). • Szpotowicz, Magdalena, Małgorzata Szulc-Kurpaska. 2009. Teaching English to Young Learners. Warszawa: PWN. • Thornbury, Scott. 2002. How to Teach Vocabulary. Longman. |
Efekty uczenia się: |
W1: Student ma usystematyzowaną wiedzę psychologiczną i pedagogiczną z zakresu biologicznego, intelektualnego, i społecznego rozwoju dziecka w odniesieniu do nauczania i uczenia się języka obcego na I i II etapie edukacji - K_W12 W2: Student ma uporządkowaną wiedzę dydaktyczną z zakresu teorii uczenia się i nauczania w odniesieniu do języka angielskiego jako języka obcego na I i II etapie edukacji - K_W14 W3: Student posiada wiedzę z zakresu struktury i funkcji systemu edukacji, podmiotów działalności pedagogicznej na I i II etapie edukacji, oraz specyfiki funkcjonowania dzieci w kontekście prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych, w tym specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - K_W15 Umiejętności: U1: Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii, pedagogiki oraz dydaktyki do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń edukacyjnych, przede wszystkim do diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji edukacyjnych związanych z nauczaniem języka angielskiego jako języka obcego na II etapie edukacji - K_U14 U2: Student posiada umiejętności niezbędne do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania oraz materiałów dydaktycznych do potrzeb i możliwości uczniów, w tym rozpoznawania sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - K_U17 U4: wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu edukacyjnego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów w postaci zastosowań różnych technologii informatycznych - K_U18 Kompetencje społeczne: K1: Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie - K_K01 K2: Student w grupie współdziała i pełni różne role, a poza nią samodzielnie podejmuje i inicjuje działania zawodowe oraz planuje i organizuje ich przebieg - K_K02 K3: Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania - K_K03 K4: prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu - K_K04 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Jarosz, Draper Kirke, Anna Kiszczak, Małgorzata Krzemińska-Adamek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.