Dydaktyka języka angielskiego w szkole podstawowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-DJASP-A.N-1S.4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka języka angielskiego w szkole podstawowej |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Przedmiot przeznaczony dla studentów drugiego roku studiów pierwszego stopnia. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 2 punkty ECTS = 60 godzin Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: Konwersatorium - 30h Konsultacje indywidualne - 2h Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Przygotowanie do zajęć: 10h Przygotowanie projektów: 8h Studiowanie literatury przedmiotu: 10h |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Pisemny test zaliczeniowy (K_W12, K_W14, K_W15, K_U14, K_U15, K_U17, K_K04) Projekt zaliczeniowy (K_W12, K_W14, K_W15,K_U14, K_U15, K_U17, K_U18, K_K01, K_K02, K_K03, K_K04) Aktywność (K_K01, K_K02, K_K03, K_K04) |
Pełny opis: |
Konwersatorium poświęcone jest kształceniu językowemu w szkole podstawowej. Podczas III i IV semestru studiów studenci zgłębiają tematykę związaną z ogólną charakterystyką dzieci i nastolatków jako uczniów, planowaniem jednostek lekcyjnych w kontekście polskiego systemu edukacji, utrzymaniem dyscypliny w klasie, a także używaniem języka obcego i rodzimego do komunikacji z uczniem. Szczególna uwaga zostanie poświęcona technikom nauczania podsystemów języka i umiejętności zarówno receptywnych, jak i produktywnych. Podczas V semestru studiów studenci zaznajomieni zostaną z zagadnieniami związanymi z wykorzystywaniem i ewaluacją materiałów dydaktycznych wykorzystywanych podczas lekcji języka obcego, wykorzystaniem technologii w nauczaniu języka angielskiego, ocenianiem i testowaniem w kształceniu językowym, trudnościami w uczeniu się języków obcych, strategiami towarzyszącymi uczeniu się, nauczaniem elementów kultury krajów anglojęzycznych podczas kształcenia językowego, podejściu zadaniowemu oraz zintegrowanemu kształceniu przedmiotowo-językowemu w szkole podstawowej. |
Literatura: |
Brewster, Jean. 2002. The Primary English Teacher’s Guide. Penguin English. Gower, Roger, Diane Phillips, Steve Walters. 2005. Teaching Practice. A handbook for teachers in training. Macmillan. Halliwell, Susan. 1992. Teaching English in the Primary Classroom. Harlow: Longman. Harmer, Jeremy. 2001 (Third Edition). The Practice of English Language Teaching. Longman. Komorowska, Hanna. 2002. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna Larsen-Freeman, Diane and Marti Anderson. 2011. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: OUP Pinter, Annamaria. 2006. Teaching Young Language Learners. OUP. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych Thornbury, Scott. 2002. How to Teach Vocabulary. Longman. Bogdanowicz, M. (2004). Niespecyficzne i specyficzne trudności w uczeniu się języków obcych. In M. Bogdanowicz & M. Smoleń (Eds), Dysleksja w kontekście nauczania języków obcych. Gdańsk: Harmonia. Cameron, L. (2001). Teaching languages to young learners. Cambridge: Cambridge University-Press. Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th edition), Harlow: Pearson. Nijakowska, J. (2004). Nauczanie wybranych relacji głoska-litera w języku angielskim – materiały praktyczne. In M. Bogdanowicz & M. Smoleń (Eds), Dysleksja w kontekście nauczania języków obcych. Gdańsk: Harmonia. Szpotowicz, M. & Szulc-Kurpaska, M. (2009). Teaching English to Young Learners. Warszawa: PWN. |
Efekty uczenia się: |
W1: Student ma usystematyzowaną wiedzę psychologiczną i pedagogiczną z zakresu biologicznego, intelektualnego, i społecznego rozwoju dziecka w odniesieniu do nauczania i uczenia się języka obcego na I i II etapie edukacji - K_W12 W2: Student ma uporządkowaną wiedzę dydaktyczną z zakresu teorii uczenia się i nauczania w odniesieniu do języka angielskiego jako języka obcego na I i II etapie edukacji - K_W14 W3: Student posiada wiedzę z zakresu struktury i funkcji systemu edukacji, podmiotów działalności pedagogicznej na I i II etapie edukacji, oraz specyfiki funkcjonowania dzieci w kontekście prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych, w tym specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - K_W15 Umiejętności: U1: Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii, pedagogiki oraz dydaktyki do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń edukacyjnych, przede wszystkim do diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji edukacyjnych związanych z nauczaniem języka angielskiego jako języka obcego na I i II etapie edukacji - K_U14 U2: Student potrafi w podstawowym zakresie stosować przepisy prawa odnoszącego się do instytucji edukacyjnych, w tym przede wszystkim do struktur i funkcjonowania szkoły podstawowej - K_U15 U3: Student posiada umiejętności niezbędne do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów, w tym rozpoznawania sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - K_U17 U4: wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu edukacyjnego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów w postaci zastosowań różnych technologii informatycznych - K_U18 Kompetencje społeczne: K1: Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie - K_K01 K2: Student w grupie współdziała i pełni różne role, a poza nią samodzielnie podejmuje i inicjuje działania zawodowe oraz planuje i organizuje ich przebieg - K_K02 K3: Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania - K_K03 K4: prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu - K_K04 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Jarosz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.