Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka języka angielskiego w szkole podstawowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-DJASP-A.N-1S.4
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka języka angielskiego w szkole podstawowej
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Przedmiot przeznaczony dla studentów drugiego roku studiów pierwszego stopnia.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

2 punkty ECTS = 60 godzin




Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:


Konwersatorium - 30h


Konsultacje indywidualne - 2h




Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):


Przygotowanie do zajęć: 10h


Przygotowanie projektów: 8h


Studiowanie literatury przedmiotu: 10h

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Pisemny test zaliczeniowy (K_W12, K_W14, K_W15, K_U14, K_U15, K_U17, K_K04)


Projekt zaliczeniowy (K_W12, K_W14, K_W15,K_U14, K_U15, K_U17, K_U18, K_K01, K_K02, K_K03, K_K04)


Aktywność (K_K01, K_K02, K_K03, K_K04)

Pełny opis:

Konwersatorium poświęcone jest kształceniu językowemu w szkole podstawowej. Podczas III i IV semestru studiów studenci zgłębiają tematykę związaną z ogólną charakterystyką dzieci i nastolatków jako uczniów, planowaniem jednostek lekcyjnych w kontekście polskiego systemu edukacji, utrzymaniem dyscypliny w klasie, a także używaniem języka obcego i rodzimego do komunikacji z uczniem. Szczególna uwaga zostanie poświęcona technikom nauczania podsystemów języka i umiejętności zarówno receptywnych, jak i produktywnych. Podczas V semestru studiów studenci zaznajomieni zostaną z zagadnieniami związanymi z wykorzystywaniem i ewaluacją materiałów dydaktycznych wykorzystywanych podczas lekcji języka obcego, wykorzystaniem technologii w nauczaniu języka angielskiego, ocenianiem i testowaniem w kształceniu językowym, trudnościami w uczeniu się języków obcych, strategiami towarzyszącymi uczeniu się, nauczaniem elementów kultury krajów anglojęzycznych podczas kształcenia językowego, podejściu zadaniowemu oraz zintegrowanemu kształceniu przedmiotowo-językowemu w szkole podstawowej.

Literatura:

Brewster, Jean. 2002. The Primary English Teacher’s Guide. Penguin English.

Gower, Roger, Diane Phillips, Steve Walters. 2005. Teaching Practice. A handbook for teachers in training. Macmillan.

Halliwell, Susan. 1992. Teaching English in the Primary Classroom. Harlow: Longman.

Harmer, Jeremy. 2001 (Third Edition). The Practice of English Language Teaching. Longman.

Komorowska, Hanna. 2002. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna

Larsen-Freeman, Diane and Marti Anderson. 2011. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: OUP

Pinter, Annamaria. 2006. Teaching Young Language Learners. OUP.

Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych

Thornbury, Scott. 2002. How to Teach Vocabulary. Longman.

Bogdanowicz, M. (2004). Niespecyficzne i specyficzne trudności w uczeniu się języków obcych. In M. Bogdanowicz & M. Smoleń (Eds), Dysleksja w kontekście nauczania języków obcych. Gdańsk: Harmonia.

Cameron, L. (2001). Teaching languages to young learners. Cambridge: Cambridge University-Press.

Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th edition), Harlow: Pearson.

Nijakowska, J. (2004). Nauczanie wybranych relacji głoska-litera w języku angielskim – materiały praktyczne. In M. Bogdanowicz & M. Smoleń (Eds), Dysleksja w kontekście nauczania języków obcych. Gdańsk: Harmonia.

Szpotowicz, M. & Szulc-Kurpaska, M. (2009). Teaching English to Young Learners. Warszawa: PWN.

Efekty uczenia się:

W1: Student ma usystematyzowaną wiedzę psychologiczną i pedagogiczną z zakresu biologicznego, intelektualnego, i społecznego rozwoju dziecka w odniesieniu do nauczania i uczenia się języka obcego na I i II etapie edukacji - K_W12

W2: Student ma uporządkowaną wiedzę dydaktyczną z zakresu teorii uczenia się i nauczania w odniesieniu do języka angielskiego jako języka obcego na I i II etapie edukacji - K_W14

W3: Student posiada wiedzę z zakresu struktury i funkcji systemu edukacji, podmiotów działalności pedagogicznej na I i II etapie edukacji, oraz specyfiki funkcjonowania dzieci w kontekście prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych, w tym specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - K_W15

Umiejętności:

U1: Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii, pedagogiki oraz dydaktyki do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń edukacyjnych, przede wszystkim do diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji edukacyjnych związanych z nauczaniem języka angielskiego jako języka obcego na I i II etapie edukacji - K_U14

U2: Student potrafi w podstawowym zakresie stosować przepisy prawa odnoszącego się do instytucji edukacyjnych, w tym przede wszystkim do struktur i funkcjonowania szkoły podstawowej - K_U15

U3: Student posiada umiejętności niezbędne do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów, w tym rozpoznawania sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - K_U17

U4: wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu edukacyjnego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów w postaci zastosowań różnych technologii informatycznych - K_U18

Kompetencje społeczne:

K1: Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie - K_K01

K2: Student w grupie współdziała i pełni różne role, a poza nią samodzielnie podejmuje i inicjuje działania zawodowe oraz planuje i organizuje ich przebieg - K_K02

K3: Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania - K_K03

K4: prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu - K_K04

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Izabela Jarosz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0