Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dyplomacja i polityka kulturalna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-DPK-KUL.ZK-2S.2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dyplomacja i polityka kulturalna
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny zajęć dydaktycznych z udziałem nauczyciela akademickiego:

Zajęcia - 15 h


Samodzielna praca studentki/ta:

Studiowanie literatury przedmiotu i przygotowanie do zajęć - 15 h

Przygotowanie pracy ustnej - 10 h

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Prezentacja zadania (referat) – W01, W02, U01, U02, K01

Ocena ciągła (ocena przygotowania merytorycznego do bieżących zajęć, udziału merytorycznego w dyskusji podczas zajęć) – W01, W02, U01, U02, K01, K02

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest wprowadzenie studentek i studentów w pogłębionym stopniu w najistotniejsze zagadnienia polityki kulturalnej, sposobów jej kształtowania na poziomie UE i Polski (od władz państwowych po samorządowe) oraz w zagadnienie dyplomacji kulturalnej, ze szczególnym uwzględnieniem budowania za granicą marki dla zjawisk kultury polskiej.

Literatura:

L. Varbanova, Zarządzanie strategiczne w kulturze, Warszawa 2015.

M.Dragićević-Šešić, B. Stojkovic, Kultura: zarządzanie, animacja, marketing, Warszawa 2010.

Ł. Wróblewski, Strategie marketingowe w instytucjach kultury, Warszawa 2012.

"Zarządzanie w Kulturze", red. nacz. Małgorzata Ćwikła - wybrane artykuły.

Wojciechowski J.S., Kieliszewski P., Poprawski M., Promocja kultury polskiej za granicą – rola i możliwości państwa, stan obecny, perspektywy, Warszawa 2008.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W01 – Student rozumie w pogłębionym stopniu pojęcia dyplomacji kulturalnej, polityki kulturalnej i modele polityki kulturalnej oraz ich rolę w życiu społecznym: K_W06, KW_07

W02 – Rozumie w pogłębionym stopniu istotę pojęcia strategii jako narzędzia kształtowania polityki kulturalnej i jego relacje do dylematów współczesnej cywilizacji: K_W08, K_W09

Umiejętności:

U01 – Potrafi wskazać i omówić istotne zjawiska dotyczące budowania marki kultury polskiej w kontaktach międzynarodowych: K_U02, K_U05

U02 – Potrafi analizować i dyskutować nad dokumentami będącymi narzędziami polityki kulturalnej, wykazując się innowacyjnością: K_U02, K_U05

Kompetencje społeczne:

K01 – Jest świadomy dylematów, przed jakimi staje kulturoznawca w odniesieniu do mechanizmów kształtowania polityki kulturalnej kraju i regionu oraz dyplomacji kulturalnej: K_K01, K_K02

K02 – Docenia pracę zespołową i etykę zawodową jako narzędzia kształtowania polityki kulturalnej kraju i regionu oraz dyplomacji kulturalnej: K_K05

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0