Diagnozowanie potrzeb i uczestnictwo w kulturze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-DPUK-KUL.ZK-2S.4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnozowanie potrzeb i uczestnictwo w kulturze |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe: konwersatorium - 15 h konsultacje - 2 h Godziny niekontaktowe: przygotowanie do zajęć - 13 h studiowanie literatury przedmiotu - 15 h przygotowanie do zaliczenia - 15 h Łączna liczba godzin: 60 h = 2 pkt ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W01, U01, U02 - praca zaliczeniowa (połączona z projektem i prezentacją jego wyników) ocena ciągła bieżącego przygotowania do zajęć, udział w dyskusji, aktywność – W01, U01, U02, K01 |
Pełny opis: |
W czasie tych krótkich zajęć studenci zajmą się studiowaniem takich pojęć, jak potrzeby kulturalne, uczestnictwo w kulturze, kapitał kulturowy, bariery w uczestnictwie w kulturze. W części bardziej praktycznej zajmiemy się studiowaniem i omawianiem raportów z badań sektora kultury, by sporządzić własną próbkę narzędzia badawczego i sprawdzić je na niewielkiej próbie oraz finalnie zaprezentować wyniki swoich badań i analizy. |
Literatura: |
Diagnoza w kulturze, red. T. Kukułowicz, NCK, Warszawa,2016. Kultura a rozwój, red. J. Hausner, A. Karwińska, J. Purchla, NCK, Warszawa 2013. M.Dragićević-Šešić, B. Stojkovic, Kultura: zarządzanie, animacja, marketing, Warszawa 2010. Badania o badaniach. Czy i jak instytucje kultury pozyskują wiedzę o sobie i swoim otoczeniu?, Instytut Badań Organizacji Kultury, 2020, https://nck.pl/badania/raporty/badania-o-badaniach-czy-i-jak-instytucje-kultury. Diagnoza kierunków rozwoju kultury studenckiej w Polsce, A. Kolasa-Nowak, A. Stawicki, I. Pastuszko, I. Woźniak-Kostecka, 2020, Raport NCK: https://nck.pl/badania/raporty/diagnoza-kierunkow-rozwoju-kultury-studenckiej-w. Stan czytelnictwa w Polsce w 2020 roku, Raport CNK: https://nck.pl/badania/raporty/stan-czytelnictwa-w-polsce-w-2020-roku. Chajbos, K., Lis, B.. Przyszłość kultury. Badanie poznańskiego sektora, Wydawnictwo Centrum Praktyk Edukacyjnych w Centrum Kultury Zamek, Poznań 2020. I INNE RAPORTY z badań do pobrania ze strony NCK: https://nck.pl/badania/raporty; https://nck.pl/badania/projekty-badawcze, np.: Czyżewski, K., Fogler, J., Hausner, J., Niezabitowski, M., Komar, M., Łysak, P., Opatowicz, A., Piaskowski, R., Purchla, J., Ronduda, Ł., Sanetra-Szeliga, J., Szlendak, T., Szymańska, A., Świątkowska, B. (2020). Alert Kultura 1. Pierwsza do wygaszenia, ostatnia do wybudzenia. Kraków: Wydawca Open Eyes Economy Summit. Pobrane z: https://oees.pl/dobrzewiedziec/ (15.06.2020). |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE W01 – zasady funkcjonowania współczesnych instytucji kultury i organizacji oraz wybrane zagadnienia związane z działalnością edukacyjną i animacyjną pod kątem potrzeb kulturalnych i ich diagnozowania oraz uczestnictwa w kulturze w aspekcie fundamentalnych dylematów współczesnej cywilizacji i kultury – K_W06, K_W10 UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI U01 – dokonywać właściwego wyboru i selekcji różnych źródeł i informacji dotyczących potrzeb kulturalnych oraz poziomu uczestnictwa w kulturze, jak też dokonywać ich krytycznej analizy i syntezy oraz twórczej interpretacji tych informacji – K_U02, K_U03 U02 – opracowywać w formie wystąpienia ustnego i prezentować wyniki badań oraz poglądy innych autorów na temat uczestnictwa w kulturze i diagnozowania potrzeb kulturalnych – K_U04, K_U05 KOMPETENCJE SPOŁECZNE: ABSOLWENT JEST GOTÓW DO K01 – rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych, związanych z uczestnictwem w kulturze i diagnozowaniem potrzeb kulturalnych, przydatnych w organizacji wydarzeń kulturalnych, zarządzaniu instytucjami kulturalnymi i funkcjonowaniu na rynku mediów tradycyjnych i elektronicznych, przestrzegając zasad etyki zawodowej – K_02, K_05 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-23 - 2021-06-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Smyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-28 - 2022-06-26 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Smyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-22 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Smyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.