Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Elementy kulturowe w dydaktyce języka obcego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-EKDJA-A.N-1S.5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Elementy kulturowe w dydaktyce języka obcego
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:



2 punkty ECTS = 60 godzin



Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:


Konwersatorium - 30h


Konsultacje indywidualne - 2h



Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):


Przygotowanie do zajęć: 6h


Przygotowanie projektów: 14h


Studiowanie literatury przedmiotu: 8h

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Pisemny test zaliczeniowy (K_W12, K_W14, K_W15, K_U14, K_U15, K_U17, K_K04)



Projekt zaliczeniowy (K_W12, K_W14, K_W15, K_U14, K_U15, K_U17, K_U18, K_K01, K_K02, K_K03, K_K04)



Aktywność (K_K01, K_K02, K_K03, K_K04)

Pełny opis:

Konwersatorium poświęcone uwypukleniu elementów kulturowych w dydaktyce języka obcego. Studenci pogłębiają tematykę związaną z zależnościami pomiędzy językiem a kulturą, aspektami komunikacji międzykulturowej jak również obecnymi trendami w nauczaniu kultury na lekcjach języka obcego oraz koncepcją rodzimych użytkowników danego języka.

Literatura:

Brown, H.D. (2006). Principles of Language Learning and Teaching (5th ed.). Pearson Longman. (Chapter 7, Sociocultural factors)

Byram, M. (1994). Teaching-and-learning language-and-culture . Multilingual matters.

Byram, M., Gribkova, B., & Starkey, H. (2002). Developing the intercultural dimension in language teaching. A practical introduction for teachers. Strasbourg: Council of Europe.

Cook, V. (1999). Going beyond the native speaker in language teaching. TESOL quarterly 33.2: 185-209.

Cybulska, K. (2010). Between Plurilingualism and Intercomprehension: A Strategy for Linguistic Diversity and Communication in Europe. In H. Komorowska, Coping with diversity: Language and culture education. Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej" Academica".

Davies, A. (2008). The native speaker in applied linguistics. In A. Davies & Catherine Elder (Eds), The handbook of applied linguistics. Blackwell Publishing.

Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching. (4th ed.) Pearson Longman. (Chapter 1: The changing world of English).

Krajka, J. (2010). Preparing Language Teachers for Multinational Classrooms – Guidelines for Foreign Language Methodology Training. In H. Komorowska, Coping with diversity: Language and culture education. Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej" Academica".

Kramsch, C. (1993). Context and culture in language teaching. Oxford University Press.

Kramsch, C. J. (1998). Language and culture. Oxford University Press.

Lewicka-Mroczek, E. (2010). Changing Role of an EFL Teacher. In H. Komorowska, Coping with diversity: Language and culture education. Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej" Academica".

Marczak, M. (2010). New Trends in Teaching Language and Culture. In H. Komorowska, Coping with diversity: Language and culture education. Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej" Academica".

Siek-Piskozub, T. (2014). From Communicative Competence to Intercultural Communicative Competence: A New Proposal for Language Skills. In H. Chodkiewicz & M. Trepczyńska (Eds) Language Skills: Traditions, transitions and ways forward. Cambridge Scholars Publishing.

Tomalin, B., & Stempleski, S. (1993). Cultural Awareness. Resource book for teachers. Oxford: Oxford University Press.

Verhelst, N., Van Avermaet, P., Takala, S., Figueras, N., & North, B. (2009). Common European Framework of Reference for Languages: learning, teaching, assessment. Cambridge University Press.

Efekty uczenia się:

W1: Student ma usystematyzowaną wiedzę psychologiczną i pedagogiczną z zakresu biologicznego, intelektualnego, i społecznego rozwoju dziecka w odniesieniu do nauczania i uczenia się języka obcego na I i II etapie edukacji - K_W12

W2: Student ma uporządkowaną wiedzę dydaktyczną z zakresu teorii uczenia się i nauczania w odniesieniu do języka angielskiego jako języka obcego na I i II etapie edukacji - K_W14

W3: Student posiada wiedzę z zakresu struktury i funkcji systemu edukacji, podmiotów działalności pedagogicznej na I i II etapie edukacji, oraz specyfiki funkcjonowania dzieci w kontekście prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych, w tym specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - K_W15

Umiejętności:

U1: Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii, pedagogiki oraz dydaktyki do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń edukacyjnych, przede wszystkim do diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji edukacyjnych związanych z nauczaniem języka angielskiego jako języka obcego na II etapie edukacji - K_U14

U2: Student posiada umiejętności niezbędne do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania oraz materiałów dydaktycznych do potrzeb i możliwości uczniów, w tym rozpoznawania sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - K_U17

U4: wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu edukacyjnego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów w postaci zastosowań różnych technologii informatycznych - K_U18

Kompetencje społeczne:

K1: Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie - K_K01

K2: Student w grupie współdziała i pełni różne role, a poza nią samodzielnie podejmuje i inicjuje działania zawodowe oraz planuje i organizuje ich przebieg - K_K02

K3: Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania - K_K03

K4: prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu - K_K04

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Izabela Jarosz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Izabela Jarosz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-b5331d677 (2024-12-19)