E-podręczniki i e-booki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-EPEB-ETR-1S.4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | E-podręczniki i e-booki |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: Laboratorium: 30,0 Konsultacje indywidualne: 1,0 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 15,0 Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów (łączna liczba godzin w semestrze): 9,0 Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna liczba godzin w semestrze): 5,0 Łączna ilość 60h = (2 pkt ECTS) |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | 1, 2, 3, 10,11 - udział w dyskusji, przygotowanie wypowiedzi na wskazane tematy dotyczące problematyki poruszanej na zajęciach, odwołanie się do literatury, przygotowanie prezentacji. 4,5,6,7,8,9, 11, 12, 13, 14 - wykonanie zadania/przygotowanie projektu indywidualnego i grupowego, prezentacja wykonanej pracy, samoocena przygotowanej pracy. Przygotowane zadania należy zamieścić na platformie edukacyjnej, która służy również jako miejsce aktywności związanej z realizacją kolejnych treści. |
Pełny opis: |
Przedmiot wprowadza w zagadnienia związane z rodzajami e-podręczników i e-booków, aktualnej oferty e-podręczników/e-booków, zasadami projektowania koncepcji e-podręcznika/e-booka, wykorzystania e-podręczników/e-booków w edukacji formalnej i nieformalnej, zorientowanej na indywidualne potrzeby użytkownika-ucznia/studenta/czytelnika. |
Literatura: |
1. M. Plebańska, E-learning. Tajniki edukacji na odległość, Wydawnictwo C.H Beck, Warszawa 2011. 2. R. Lorens, Nowe technologie w edukacji, Wyd. Sz. PWN, Warszawa 2011. 3. K. Kuźmicz, E-learning. Kultura studiowania w sieci, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2015. 4. M. Hyla, Przewodnik po e-learningu, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2007. 5. E-learning w kształceniu akademickim, pod. red. M. Dąbrowskiego i M. Zając, Warszawa 2006, http://www.e-edukacja.net/druga/e-edukacja_2.pdf . 6. Rynek książki w Polsce 2015, http://www.instytutksiazki.pl/upload/Files/polish_book_market_2015_PL_popr.pdf 7. Jak czytają Polacy, http://swiatczytnikow.pl/jak-e-czytaja-polacy-wyniki-ankiety-publio-i-swiata-czytnikow/. 8. Elektroniczne książki, http://www.pcformat.pl/Elektroniczne-ksiazki,a,2927. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W01 Wskazuje najważniejsze tendencje współczesnego rynku ebooków - K_W05 K_W07 W02 Wskazuje przepisy prawa autorskiego dotyczące zasad korzystania z treści publikowanych w Internecie - K_W04 K_W13 W03 Wymienia możliwości modyfikowania i udostępniania treści publikowanych w Internecie - K_W03 K_W04 K_W12 K_W13 W04 Zna podstawowe założenia dydaktyki medialnej związane z przygotowaniem e-podręczników i innych materiałów edukacyjnych w sieci- K_W11 K_W12 W05 Zna podstawowe zasady projektowania uniwersalnego oraz dostępności cyfrowej - K_W11 K_W12 K_W16 Umiejętności: U06 Analizuje organizację treści cyfrowych w e-podręczniku - K_U01 K_U04 K_U05 U07Tworzy bibliotekę własnych zasobów edukacyjnych - K_U01 K_U03 K_U04 U08 Analizuje budowę e-podręczników/e-booków - K_U01 K_U04 K_U05 U 09 Ocenia dostępność cyfrową dokumentów elektronicznych oraz stron edukacyjnych - K_U01 K_U04 K_U05 U10 Tworzy opisy alternatywne - K_U01 K_U04 K_U05 U11 Projektuje autorską koncepcję modułu e-podręcznika lub e-booka - K_U03 K_U09 Kompetencje społeczne: K 12 Dokonuje samooceny własnych kompetencji zawodowych - K_K01 K 13 Jest świadomy odpowiedzialności za słowo, konieczności przestrzegania etyki wydawniczej - K_K03 K_K06 K 14 Potrafi przygotować projekt zespołowy - K_K02 |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Latoch-Zielińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Latoch-Zielińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Latoch-Zielińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.