Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

E-podręczniki i e-booki

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-EPEB-ETR-1S.4
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: E-podręczniki i e-booki
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

Laboratorium: 30,0

Konsultacje indywidualne: 1,0

Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 15,0

Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów (łączna liczba godzin w semestrze): 9,0

Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna liczba godzin w semestrze): 5,0

Łączna ilość 60h = (2 pkt ECTS)


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

1, 2, 3, 10,11 - udział w dyskusji, przygotowanie wypowiedzi na wskazane tematy dotyczące problematyki poruszanej na zajęciach, odwołanie się do literatury, przygotowanie prezentacji.

4,5,6,7,8,9, 11, 12, 13, 14 - wykonanie zadania/przygotowanie projektu indywidualnego i grupowego, prezentacja wykonanej pracy, samoocena przygotowanej pracy.

Przygotowane zadania należy zamieścić na platformie edukacyjnej, która służy również jako miejsce aktywności związanej z realizacją kolejnych treści.

Pełny opis:

Przedmiot wprowadza w zagadnienia związane z rodzajami e-podręczników i e-booków, aktualnej oferty e-podręczników/e-booków, zasadami projektowania koncepcji e-podręcznika/e-booka, wykorzystania e-podręczników/e-booków w edukacji formalnej i nieformalnej, zorientowanej na indywidualne potrzeby użytkownika-ucznia/studenta/czytelnika.

Literatura:

1. M. Plebańska, E-learning. Tajniki edukacji na odległość, Wydawnictwo C.H Beck, Warszawa 2011.

2. R. Lorens, Nowe technologie w edukacji, Wyd. Sz. PWN, Warszawa 2011.

3. K. Kuźmicz, E-learning. Kultura studiowania w sieci, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2015.

4. M. Hyla, Przewodnik po e-learningu, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2007.

5. E-learning w kształceniu akademickim, pod. red. M. Dąbrowskiego i M. Zając, Warszawa 2006, http://www.e-edukacja.net/druga/e-edukacja_2.pdf .

6. Rynek książki w Polsce 2015, http://www.instytutksiazki.pl/upload/Files/polish_book_market_2015_PL_popr.pdf

7. Jak czytają Polacy, http://swiatczytnikow.pl/jak-e-czytaja-polacy-wyniki-ankiety-publio-i-swiata-czytnikow/.

8. Elektroniczne książki, http://www.pcformat.pl/Elektroniczne-ksiazki,a,2927.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W01 Wskazuje najważniejsze tendencje współczesnego rynku ebooków - K_W05 K_W07

W02 Wskazuje przepisy prawa autorskiego dotyczące zasad korzystania z treści publikowanych w Internecie - K_W04 K_W13

W03 Wymienia możliwości modyfikowania i udostępniania treści publikowanych w Internecie - K_W03 K_W04 K_W12 K_W13

W04 Zna podstawowe założenia dydaktyki medialnej związane z przygotowaniem e-podręczników i innych materiałów edukacyjnych w sieci- K_W11 K_W12

W05 Zna podstawowe zasady projektowania uniwersalnego oraz dostępności cyfrowej - K_W11 K_W12 K_W16

Umiejętności:

U06 Analizuje organizację treści cyfrowych w e-podręczniku - K_U01 K_U04 K_U05

U07Tworzy bibliotekę własnych zasobów edukacyjnych - K_U01 K_U03 K_U04

U08 Analizuje budowę e-podręczników/e-booków - K_U01 K_U04 K_U05

U 09 Ocenia dostępność cyfrową dokumentów elektronicznych oraz stron edukacyjnych - K_U01 K_U04 K_U05

U10 Tworzy opisy alternatywne - K_U01 K_U04 K_U05

U11 Projektuje autorską koncepcję modułu e-podręcznika lub e-booka - K_U03 K_U09

Kompetencje społeczne:

K 12 Dokonuje samooceny własnych kompetencji zawodowych - K_K01

K 13 Jest świadomy odpowiedzialności za słowo, konieczności przestrzegania etyki wydawniczej - K_K03 K_K06

K 14 Potrafi przygotować projekt zespołowy - K_K02

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-06-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Małgorzata Latoch-Zielińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Małgorzata Latoch-Zielińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30

Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Małgorzata Latoch-Zielińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0