Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Format scenariusza filmowego i telewizyjnego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-FSFT-KUL-2S.2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Format scenariusza filmowego i telewizyjnego
Jednostka: Wydział Humanistyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe: 30 godzin

Zapoznanie się studenta z zadanymi lekturami (literackimi i filmowymi): 30 godzin

Napisanie scenariusza na zaliczenie: 15 godzin

Razem: 75 godzin = 3 punkty ETCS

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Aktywność na zajęciach - K_W03, K_W10, K_K01

Praca w grupach (projekt zaliczeniowy) - K_W03, K_W10, K_U05, K_K01

Pełny opis:

Celem zajęć jest przygotowanie studentów do pisania scenariuszy filmowych. Wprowadzone zostają podstawowe koncepcje teoretyczne dotyczące narracji, dramaturgii i klasyfikacji gatunkowej fabularnych form audiowizualnych. Koncepcje te zostają wprowadzone w życie przez uczestników kursu, którzy w podziale na zespoły robocze tworzą zarysy opowieści filmowych, a następnie piszą scenariusze odnoszące się do zadanych tematów.

Literatura:

Joseph Campbell, Bohater o tysiącu twarzy, 1997.

Jacek Ostaszewski, Historia narracji filmowej, 2019.

Martin Schabenbeck, Format scenariusza filmowego, 2008.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

K_W03

Student ma uporządkowaną wiedzę w zakresie teorii narracji, dramaturgicznego rozwoju fabularnego, a także znajomość teorii zgłębiających specyfikę filmu i innych mediów audiowizualnych.

K_W10

Student zna i rozumie dylematy i problemy cywilizacji doby postmodernizmu i potrafi odzwierciedlić je za pomocą opowieści filmowej.

UMIEJĘTNOŚCI

K_U05

Student potrafi przygotować prace pisemne, wciela w praktykę zasady edytorskie dotyczące pisania scenariuszy filmowych.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K_K01

Student jest zdolny krytycznie i wieloaspektowo wartościować zgromadzoną wiedzę na temat scenariuszy filmowych i jest gotów do stałego poszerzania tej wiedzy; jest świadomym odbiorcą sztuki filmową oraz twórcą sztuki scenopisarskiej, które rozpatruje w szerokich kontekstach społeczno-kulturowych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Michał Bobrowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-f5e494f9d (2025-04-10)