Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Infografika

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-I-FP.RM-1S.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0212) Projektowanie i wzornictwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Infografika
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawowa znajomość obsługi komputera i edytorów tekstu. Mile widziana podstawowa wiedza z zakresu grafiki rastrowej i wektorowej.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

- Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

Konwersatorium: 15 h

Konsultacje indywidualne: 1 h

- Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Przygotowanie do zajęć: 9 h

Przygotowanie do zaliczeń: 15 h

Studiowanie literatury przedmiotu: 20 h

Łączna liczba godzin - 60

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Udział w dyskusji, odwołanie się do przyswajanych pojęć z zakresu wiedzy o komunikacji medialnej, krytyczna ocena analizowanych komunikatów wizualnych - W01, W02, W03, W04, U06, U08, K09


Wykonywanie zadanych poleceń oraz projektu zaliczeniowego - W04, U05, U07, K10, K11

Pełny opis:

Student przyswaja wiedzę z zakresu praktycznego wykorzystania informacji o kompozycji przestrzennej i kolorystycznej w tworzeniu przekazów o charakterze informacyjnym i perswazyjnym.

Celem przedmiotu jest nauka tworzenia infografik, w których cześć obrazowa wizualizuje treści werbalne, czyniąc je bardziej przystępnymi dla odbiorcy.

Literatura:

Słownik terminologii medialnej, red. W. Pisarek, Kraków 2006.

Marurczyk L., Zrozumieć infografikę, [w:] Biblia dziennikarstwa, red. A. Skworz, A. Niziołek, Kraków 2010.

Płaneta P., Infografika w prasie: między przejrzystą informacją a jałową estetyzacją, [w:] Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych, red. K. Wolny-Zmorzyński, W. Furman, J. Snopek, K. Groń, Warszawa 2013.

W. Saliniewicz, Infografika to obraz, który łatwo sprzed trudny temat. Sprawdź, jak ją zaprojektować; dostęp: https://www.projektowaniegraficzne.pl/jak-zaprojektowac-infografike/

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W01 Student rozumie pojęcie infografiki, zna jej typy i funkcjonalne zastosowanie na tle wiedzy o innych perswazyjnych przekazach werbalno-wizualnych K_W01 K_W02

W02 Student rozumie zasady współdziałania kodu wizualnego z werbalnym w procesie wizualizacji danych K_W04 K_W05

W03 Student zna zasady kompozycji przestrzennej i kolorystycznej w komunikacji wizualnej K_W05

W04 Student zna narzędzia do tworzenia infografiki oraz rozumie ich przydatność w projektowaniu treści K_W07

Umiejętności:

U05 Student potrafi wykorzystać wiedzę o kompozycji i perspektywie w tworzeniu spójnych komunikatów wizualnych K_U02 K_U06

U06 Student potrafi krytycznie ocenić przydatność wizualizacji treści K_U03 K_U05

U07 Student potrafi przygotować infografikę oraz dostosować jej format do publikacji w Internecie K_U06 K_U07

U08 Student potrafi posługiwać się terminami komunikacji wizualnej (perspektywa, kompozycja, koło kolorów, paleta barw) K_U01

Kompetencje:

K09 Student jest gotów do samodzielnego pogłębiania swojej wiedzy z zakresu komunikacji wizualnej K_K01 K_K08

K10 Student jest gotów do przestrzegania praw autorskich w zakresie korzystania z fotografii oraz materiałów z programów do tworzenia kompozycji wizualnych K_K02

K11 Student gotów jest do tworzenia projektów we współpracy z innymi osobami w sposób tradycyjny oraz za pośrednictwem platform i narzędzi internetowych K_K03 K_K07

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Elwira Bolek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Elwira Bolek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Elwira Bolek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3708b8fbb (2024-12-19)