Literatura w dydaktyce języka obcego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-LDJO-A.N-1S.5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Literatura w dydaktyce języka obcego |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Przedmiot przeznaczony dla studentów wybierających moduł kształcenia dyplomowego w postaci seminarium i zajęć specjalizacyjnych w obszarze językoznawstwa. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 3 punkty ECTS = 90 godzin Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: Konwersatorium - 30h Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Przygotowanie do zajęć: 20h Przygotowanie projektów: 20h Studiowanie literatury przedmiotu: 20h |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Projekty praktyczne dotyczące wykorzystania literatury w nauczaniu języka obcego sporządzone w oparciu o wiedzę teoretyczną zdobytą podczas konwersatorium: K_U01, K_U04, K_W08, K_U07 Aktywność i zadania wykonywane podczas zajęć: K_K04, K_K03 |
Pełny opis: |
Przedmiot obejmuje tematykę wykorzystania literatury w kształceniu językowym. Celem ogólnym jest przyswojenie wiedzy dotyczącej powodów wykorzystania literatury podczas nauczania języka obcego, procesach związanych z analizowaniem, ocenianiem, jak również wybieraniem odpowiednich gatunków i poszczególnych dzieł literackich. Ponadto, studenci zostają zaznajomieni z gamą technik pracy wykorzystywanych podczas nauczania języka obcego w oparciu o materiały literackie. Poprzez studiowanie literatury przedmiotu, uczestnictwo w wykładzie oraz przygotowanie projektu o charakterze praktycznym studenci uczą się umiejętności krytycznej analizy oraz świadomej selekcji dostępnych materiałów literackich, adaptowania autentycznych tekstów literackich do wieku, poziomu językowego i indywidualnych potrzeb uczniów, a także tworzenia i wykorzystywania w nauczaniu języka obcego różnorodnych materiałów dydaktycznych opartych na literaturze. |
Literatura: |
Daskalovska, Nina and Dimova, Violeta. 2012. Why should literature be used in the language classroom? Procedia – Social and Behavioral Sciences, 46, 1182 -1186. Collie, Joanne and Slater, Stephen. 1988. Literature in the language classroom: A resource book of ideas and activities. CUP. Gareis, Elisabeth, Allard, Martine and Saindon, Jackie. 2009. The Novel as Textbook. TESL Canada Journal, 26(2), 136-147. Wright, Andrew. 2008. Storytelling with Children. OUP. Gill, Sharon Ruth. 2007. The Forgotten Genre of Children’s Poetry. The Reading Teacher, 60(7), 622-625. McVicker, Claudia. 2007. Comic Stripes as a Text Structure for Learning to Read. The Reading Teacher, 61(1), 85-88. Szpotowicz, Magdalena and Szulc-Kurpaska, Małgorzata. 2009. Teaching English to Young Learners. Wydawnictwo Naukowe PWN. Luque-Agulló, Gloria and González-Fernández, Lucas. 2012. The use of newspapers for L2 reading: practical activities. Creative Education, 3(4), 471-478. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W1: Student zna podstawowe metodologie, tradycje, szkoły, i procedury zadań związanych z analizą, opisem i interpretacją wytworów anglojęzycznego obszaru kulturowego - K_W08 Umiejętności: U1: Student potrafi zdobywać wiedzę z zakresu problematyki językoznawczej poprzez wyszukiwanie, analizowanie, wartościowanie, i kategoryzowanie informacji z wykorzystaniem źródeł tradycyjnych i elektronicznych, w tym także przy użyciu różnych technologii informacyjnych - K_U01 U2: Student posiada podstawowe umiejętności organizacyjne w postaci doboru metod i narzędzi w celu planowania i realizacji zadań związanych z wykonywaniem pracy zawodowej - K_U04 U3: Student potrafi przeprowadzić w języku angielskim krytyczną analizę i interpretację podstawowych wytworów anglojęzycznego obszaru kulturowego w odniesieniu do zjawisk językowych, w tym do kognitywnych uwarunkowań użycia języka, z zastosowaniem metod właściwych dla refleksji humanistycznej - K_U07 Kompetencje społeczne: K1: Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania - K_K03 K2: Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu - K_K04 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Kiszczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Kiszczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.