Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Literatura w dydaktyce języka obcego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-LDJO-A.N-1S.5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Literatura w dydaktyce języka obcego
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Przedmiot przeznaczony dla studentów wybierających moduł kształcenia dyplomowego w postaci seminarium i zajęć specjalizacyjnych w obszarze językoznawstwa.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

3 punkty ECTS = 90 godzin


Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

Konwersatorium - 30h


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

Przygotowanie do zajęć: 20h

Przygotowanie projektów: 20h

Studiowanie literatury przedmiotu: 20h


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Projekty praktyczne dotyczące wykorzystania literatury w nauczaniu języka obcego sporządzone w oparciu o wiedzę teoretyczną zdobytą podczas konwersatorium: K_U01, K_U04, K_W08, K_U07

Aktywność i zadania wykonywane podczas zajęć: K_K04, K_K03

Pełny opis:

Przedmiot obejmuje tematykę wykorzystania literatury w kształceniu językowym. Celem ogólnym jest przyswojenie wiedzy dotyczącej powodów wykorzystania literatury podczas nauczania języka obcego, procesach związanych z analizowaniem, ocenianiem, jak również wybieraniem odpowiednich gatunków i poszczególnych dzieł literackich. Ponadto, studenci zostają zaznajomieni z gamą technik pracy wykorzystywanych podczas nauczania języka obcego w oparciu o materiały literackie. Poprzez studiowanie literatury przedmiotu, uczestnictwo w wykładzie oraz przygotowanie projektu o charakterze praktycznym studenci uczą się umiejętności krytycznej analizy oraz świadomej selekcji dostępnych materiałów literackich, adaptowania autentycznych tekstów literackich do wieku, poziomu językowego i indywidualnych potrzeb uczniów, a także tworzenia i wykorzystywania w nauczaniu języka obcego różnorodnych materiałów dydaktycznych opartych na literaturze.

Literatura:

Daskalovska, Nina and Dimova, Violeta. 2012. Why should literature be used in the language classroom? Procedia – Social and Behavioral Sciences, 46, 1182 -1186.

Collie, Joanne and Slater, Stephen. 1988. Literature in the language classroom: A resource book of ideas and activities. CUP.

Gareis, Elisabeth, Allard, Martine and Saindon, Jackie. 2009. The Novel as Textbook. TESL Canada Journal, 26(2), 136-147.

Wright, Andrew. 2008. Storytelling with Children. OUP.

Gill, Sharon Ruth. 2007. The Forgotten Genre of Children’s Poetry. The Reading Teacher, 60(7), 622-625.

McVicker, Claudia. 2007. Comic Stripes as a Text Structure for Learning to Read. The Reading Teacher, 61(1), 85-88.

Szpotowicz, Magdalena and Szulc-Kurpaska, Małgorzata. 2009. Teaching English to Young Learners. Wydawnictwo Naukowe PWN.

Luque-Agulló, Gloria and González-Fernández, Lucas. 2012. The use of newspapers for L2 reading: practical activities. Creative Education, 3(4), 471-478.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W1: Student zna podstawowe metodologie, tradycje, szkoły, i procedury zadań związanych z analizą, opisem i interpretacją wytworów anglojęzycznego obszaru kulturowego - K_W08

Umiejętności:

U1: Student potrafi zdobywać wiedzę z zakresu problematyki językoznawczej poprzez wyszukiwanie, analizowanie, wartościowanie, i kategoryzowanie informacji z wykorzystaniem źródeł tradycyjnych i elektronicznych, w tym także przy użyciu różnych technologii informacyjnych - K_U01

U2: Student posiada podstawowe umiejętności organizacyjne w postaci doboru metod i narzędzi w celu planowania i realizacji zadań związanych z wykonywaniem pracy zawodowej - K_U04

U3: Student potrafi przeprowadzić w języku angielskim krytyczną analizę i interpretację podstawowych wytworów anglojęzycznego obszaru kulturowego w odniesieniu do zjawisk językowych, w tym do kognitywnych uwarunkowań użycia języka, z zastosowaniem metod właściwych dla refleksji humanistycznej - K_U07

Kompetencje społeczne:

K1: Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania - K_K03

K2: Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu - K_K04

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Kiszczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Kiszczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-b5331d677 (2024-12-19)